• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

2018 Eylül Öğretmen seminer tarihleri ve programı MEB tarafından açıklandı!

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
2018 Eylül Öğretmen seminer tarihleri ve programı MEB tarafından açıklandı!

Binlerce öğretmenin merakla beklediği 2018 öğretmen Eylül ayı seminer tarihleri belli oldu. Bununla birlikte Milli Eğitim Bakanlığı Eylül ayı seminer programını belirledi. Buna göre okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise, mesleki ve teknik liseler, imam hatip ortaokulları ve liseler, özel eğitim ve rehberlik hizmetleri ile Hayat Boyu Öğrenme Kurumlarının mesleki çalışma programları haberimizin detayında...



Geçtiğimiz dönem 28 Eylül'de olan Öğretmen Seminerinin bu dönem ne zaman olacak sorusu merak ediliyor. Konuyla ilgili Milli Eğitim Bakanlığından resmi açıklama geldi. 17 Eylül'de açılacak okulların öğretmen seminerler tarihleri ve programı belli oldu. Binlerce öğretmenin tatil planlarını bu seminere göre ayarlaması sebebiyle bu sene tarihler geçtiğimiz senelere göre daha erken beli olmuş oldu.
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan program içerisinde yer alan ifadelere göre; okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise, mesleki ve teknik liseler, imam hatip ortaokulları ve liseler, özel eğitim ve rehberlik hizmetleri ile Hayat Boyu Öğrenme Kurumlarının mesleki çalışma programları yer verildi.

Söz konusu yer verilen 9 tür okulda da mesleki çalışmalar 3 ile 14 Eylül 2018 tarihleri arasında yapılacak.




MESLEKİ ÇALIŞMALARIN AMAÇLARI
1. Eğitimin niteliğini geliştirmek ve verimliliği arttırmak.
2. Alan bilgisi ve öğretimi konusunda öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkı sağlamak.
3. Yenilenen öğretim programları hakkında öğretmenlerin bilgilenmelerini ve içeriğini müzakere etmelerini sağlamak.
4. Derslerin işlenişinde uygulanan yöntem ve teknikler, kullanılan öğretim materyalleri ile ölçme ve değerlendirme kriterleri hakkında öğretmenlerin bilgi ve tecrübe paylaşımında bulunmalarını sağlamak.
5. Eğitim öğretimde karşılaşılan sorunları tespit etmek ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirmek.
6. Eğitim öğretim sürecinin sistemli bir şekilde değerlendirmesini yaparak bir sonraki yıl için ön hazırlık çalışmalarına zemin hazırlamak.
7. Eğitim öğretim uygulamalarındaki iyi örneklerin paylaşılmasını sağlayarak özgün çalışmaları geliştirmek.
8. Öğretmenlerin iş birliği hâlinde derslerin öğretimi ile ilgili yeni öğretim materyalleri hazırlamalarına, geliştirmelerine ve paylaşmalarına destek olmak.
F62iy_1534495906_6645.jpg

HEDEF KİTLE
Temel Eğitim, Ortaöğretim, Mesleki ve Teknik Eğitim, Din Öğretimi, Hayat Boyu Öğrenme, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı kurumlar ile Bakanlığımıza bağlı farklı türdeki kurumlarda görev yapan tüm yönetici ve öğretmenler.
MÜZAKERE EDİLECEK KONULAR
1. Öğretim Programı ve Kazanımlar: Dersin öğretim programındaki amaç ve kazanımların, hedeflenen amaçlara/kazanımlara ulaşılabilmesi için hangi yöntem ve tekniklerin kullanılması gerektiğinin müzakere edilmesi. Yenilenen öğretim programlarının incelenerek buna uygun ne gibi hazırlıklar yapılması gerektiğinin tartışılması.
2. Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri: Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri’nin incelenerek tüm öğretmenler tarafından belgedeki göstergeler doğrultusunda öz değerlendirme faaliyetinin yapılması.
3. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Derslerin öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri ile örnek ders işleniş biçimlerinin paylaşılması.
4. Öğretim Materyalleri: Ders konularının öğretiminde eğitim teknolojilerinden yararlanılması, materyallerin değerlendirilmesi, materyal kullanımı ve paylaşımı.
5. Sosyal Kültürel Etkinlikler: Derslerde verimliliği artırmak için yapılan okul içi ve dışı sosyalkültürel etkinliklerin değerlendirilmesi.
6. Değerler Eğitimi: Derslerde ve ders dışı faaliyetlerde değerler eğitimine yer verilmesine ilişkin yapılan çalışmaların değerlendirilmesi.
7. Sınıf Yönetimi ve Akademik Başarı: Sınıf yönetimi, derslerin işlenişi sürecinde yaşanılan sorunlar ve çözüm önerileri, öğrencilerin ilgisini arttırmak ve eğitimdeki akademik başarı düzeyini yükseltmek için yapılabilecek çalışmalar.
8. Ölçme ve Değerlendirme: Derslerin özelliklerine göre kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme kriterleri ile tekniklerinin görüşülmesi.
9. Mesleki Gelişim: Öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimleriyle ilgili yapmaları gereken çalışmalar, başvurabileceği kaynaklar (kitap, dergi, makale, eğitim materyalleri, CD ve İnternet adresleri vb.) tespit
edilip değerlendirilmesi.
10. Özel Eğitim Uygulamaları: Kaynaştırma/bütünleştirme uygulamaları kapsamında sunulan eğitim hizmetlerinin müzakere edilmesi. Yenilenen Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği ile ilgili diğer mevzuatın tartışılması.
İl/ilçe millî eğitim müdürlükleri, Genel Müdürlüğümüzce gönderilen çerçeve programı gözeterek yerel ihtiyaçlara göre aşağıdaki başlıklar ve benzeri konularda il/ilçe bazında mesleki çalışma faaliyetinde bulunabilirler.
 
Üst