Neler yeni
Türkiye'nin En Güncel Forum Sitesi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

Beyin Temelli Öğrenme

Ragnar

Moderatör
Moderatör
  • Üyelik Tarihi
    12 Kas 2020
  • Mesajlar
    698
  • MFC Puanı
    13,200
  • MFC Seviyesi

Eğitimciler her geçen gün beynin yapısı ve işlevi üzerinde yapılan araştırmalara daha çok ilgi duymaktadırlar. Çocuklar için öğrenim planı yapan öğretmenler için beynin nasıl çalıştığını bilmek çok önemli bir kazançtır. Eğitimciler beynin işlevleri hakkında bilgilendikçe geleneksel sınıf programlarının öğrenmeyi teşvik etmekten çok yasaklamayı hedeflediğini görmektedirler.


Eğitimciler, beyin üzerine yapılan en son araştırmalara dayanarak üç ana noktaya odaklanmaktadırlar:

1. Bilgiye Planlı Daldırma—Eğitimciler öğrencileri boğazlarına kadar bilgiye daldıracak bir sınıf düzeni kurarlar. Böyle bir sınıfta elle yapılacak aktiviteler, deneyler, grafikler ve duvarlarda yazılar vbg. vardır.

2. Gerilimsiz Uyanıklık—Öğretmenler öğrencilerinin öğrenme konusunda kendilerini rahat hissetmeleri için herşeyi yapar, başarısızlık korkusunu yok etmeye çalışır ve güvenli bir ortamda heyecanla öğrenmeyi teşvik ederler.

3. Aktif Kullanım—Her yaşta öğrenci yeni edindiği bilgileri kullanmalıdır. Ancak böylece edinilen bilgi hazmedilir ve kalıcı olur.
 

Pozitivizm

⭐🌟🌠Devil Wears Prada🌠🌟⭐
Süper Moderatör
  • Üyelik Tarihi
    28 Şub 2020
  • Mesajlar
    12,968
  • MFC Puanı
    101,250
  • MFC Seviyesi

Öğretme sürecinin bu işleyiş kurallarına göre yapılandırılması amaçlanmıştır.
ilkeleri:
1. Beyin aynı anda birden çok işe odaklanabilmektedir.
2. Öğrenme tüm işlevbilim ile ilgilidir.
3. Anlam arayışı doğumdan itibaren ve içseldir.
4. Anlam arayışı örüntüleme yolu ile olur.
5. Öğrenmede duygular önemli bir yer tutar.
6. Beyin parçaları ve bütünü aynı anda algılar.
7. Öğrenme, hem odaklaşmış dikkati hem çevresel algıyı içerir.
8. Olgular ve beceriler spatial memory (uzamsal bellek) işlendiğinde beyin daha iyi kavrar ve hatırlar.
9. Oğrenme teşvikle artar, tehditle engellenir.
10. Her beyin kendine özgüdür.
 
Üst Alt