• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üyelik Tarihi
30 Kas 2012
Konular
12,578
Mesajlar
16,017
MFC Puanı
2,330
Sevgiliniz için özel olan bir günde sevgilinize en anlamlı hediyeyi vermek istiyorsunuz ve bu konuda kararsız kaldınız diyelim. O halde onun için en anlamlı hediyeyi bulmaya burcunu dikkate alarak başlayabilirsiniz.
Her burcun hediyesi farklıdır. Eğer siz de “Sevgilime ne alsam?” diye kara kara düşünenlerdenseniz, aşağıdaki rehbere göz atmalısınız. İşte burca göre hediyeler…
Koç
Maceracı Koç’lar için, sportif hediyeler seçmelisiniz. Spor malzemeleri. Kol saati. Rüzgarlı havada bile yanabilen çakmaklar. Kırmızı kazak. En sevdiği müzik grubu veya kişinin CD serisi. Ev dekorasyonu için maket arabalar. Metal mutfak dekorasyon malzemeleri. Ansiklopedik kitaplar.

Boğa
Bu esprili insanlar için, yemek yemek en büyük hobidir. Ellerinizle hazırladığınız bir sofra. Sade büro malzemeleri. Yumuşak dokulu kazak, terlik, battaniye gibi ev yaşamını bütünleyen eşyalar. Ödüllü filmlerden oluşan bir koleksiyon.

İkizler
Yeni düşüncelere açık olan İkizler, teknolojik eşyalara bayılır. Cep telefonu. Zekâ oyunları, kelime oyunları. Ses kayıt cihazı. Play Station. Çok fonksiyonlu kalemler. İlginç görünümlü radyolar.

Yengeç
Sevecen Yengeçler için hediyenin ne olduğu önemli değildir. Fotoğrafınız, fotoğraf makinesi, albüm, resim çerçeveleri. Deniz gibi çağrışımlar sağlayan dekorasyon malzemeleri, tablolar. Çanta, cüzdan.

Aslan
Şımarık Aslanlar için hediye çok önemlidir. Orijinal parfümler. Seyahat aksesuarları, deri büro aksesuarları. Kaliteli viski, puro, sigara aksesuarları. Altın veya altın kaplama anahtarlıklar, kol düğmeleri. Orijinal el işlemesi tavla.

Başak
Sağlığına düşkün Başakların en sevdiği hediyeler arasında, parfümler yer alıyor. Hafif kokulu limon esansı ağırlıklı parfümler. Kişisel gelişime yönelik kitaplar, kitap ayraçları. Düzenli olma duygularını tatmin edebilecek dolaplar. Saç-sakal bakım aletleri. Bornoz. Kum saati.



Terazi
Estetik duyarlılığı çok gelişmiş bu zarif insanlar için yine zarif hediyeler seçmelisiniz. Orijinal tablolar. Bardak altlıkları. Saç şekillendirme setleri. Şarap. Parfüm. Mavi gömlekler. Dinlediği müzik grubunun son çıkan CD’si.

Akrep
Sivri dilli Akrepler, sıcaklık hissi veren her şeye bayılırlar. Tarzına uygun giysiler. Seks oyuncakları. Zarf açacağı. Kamera, büyüteç, ses kayıt cihazı. Korku ve gerilim filmleri, romanları.

Yay
Gezmeyi, yeni kültürler tanımayı seven Yaylar, çantalara bayılırlar. Seyahat aksesuarları. Ok ve yay şeklinde rüzgar çanları. Piknik malzemeleri. Özel olarak bekletilmiş şaraplar. Pahalı takılar.

Oğlak
Disiplinli, sabırlı, kararlı güvenilir ve çalışkan olan bu ciddi, ağırbaşlı insanlar için ağırlığı olan, kullanışlı, ciddi hediyeler seçmelisiniz. Markalı giysiler. Kaliteli spor ve trekking malzemeleri. İsveç çakısı, kanyak matarası. Saksı ve canlı bitkiler. Masa çakmağı. Ahşap resim çerçevesi. Pahalı bir şişe şarap. Boyun yastığı.

Kova
Kova insanları için, ilk görüşte “farklı” diyebileceği hediyeler bulmalısınız. Teleskop. Elektrikli su ısıtıcısı. Orijinal kül tablaları. Fotoğrafçılık malzemeleri. Soyut tablolar. Matematiğin tarihsel gelişimini veya son buluşların anlatıldığı kitap ve ansiklopediler. Moda olmayan kıyafetler.

Balık
Duyarlı balıklar, hediye olarak ne alırsanız alın mutlu olacaklardır. Tütsü, tütsü tahtası. Sufi ve klasik müzik CD’leri. Yağlı boya seti. Sanat ansiklopedileri. Elektronik eşyalar. Scanner veya printer. Ufak biblolar, heykeller. VCD player ve Türk filmlerinden oluşan bir koleksiyon.
 
Üyelik Tarihi
30 Kas 2012
Konular
12,578
Mesajlar
16,017
MFC Puanı
2,330
Onu nasıl elinizde tutarsınız? Mutlu etmek için neler yapmalısınız? İşte Sevgilinizin burcuna özel aşk tüyoları…
Koç erkeği
Koç erkeğine aşıksanız çok maço bir erkeğiniz var demektir. Sıcak, kızgın ve aktif mars gezegeni tarafından yönetilen koçlar “savaşçı” olarak bilinir. Cesur, aktif, girişimci ve yeni deneyimlere açık Koç erkeği asla sıkıcı değildir.
Mücadeleniz
Dikkatini hiç bitmeyen iş dünyasının dışına çekmeniz ve fiziksel ihtiyaçlarına karşılık vermeniz.

Onu elinizde tutmak için
Koç erkeğiyle ilk buluşmanızda cüretkâr bir şeyler yapmayı düşünün. Koçlar maceraya ve risk almaya bayılır, mutlaka her şeyi bir kez denemelidir. Düzenli ve çok aktif bir seks hayatına ihtiyacı vardır. Vücudunuza iyi bakın, ince kalın, merak ettirin, elde etmek istediğini en sona bırakmayı unutmayın!

Boğa erkeği
Boğa erkeği keyfine düşkündür. Dokunma duygusu gelişmiştir, vericidir, pratik ve istikrarlıdır.
Mücadeleniz
Boğa erkeği alışkanlıklarına bağlıdır ve hiç esnek değildir. Onu yeni şeyler denemesi ve karar verirken sizin de görüşünüzü alması için ikna etmeniz gerekecek.

Onu elinizde tutmak için
Çok sahiplenici olan Boğa erkeğine hayatınızdaki bir numaralı erkek olduğunu hissettirmelisiniz. Sekste tüm duyularını harekete geçirmelisiniz. Kokulu mumlar ve siyah çikolata ile onu şaşırtın. Çok şanslısınız! Ne mutlu ki boğa erkekleri yaptıkları hiçbir şeyde aceleyi sevmezler. Uzun gecelerin tadını çıkarın!

İkizler erkeği
İkizler erkeği zeki, esprili, hazır cevap ve çoğu zaman odak noktasıdır. İletişim yetenekleri muhteşemdir.
Mücadeleniz
Bu erkek günlük olayları takip etmeyi sever, onun dikkatini diğer haber kaynaklarından kendinize çekmeniz gerekecek. Buradaki kilit nokta hayatındaki en ilginç olayın siz olduğunuza onu ikna etmeniz!

Onu elinizde tutmak için
İlk olarak, en iyi haber kaynağı siz olmalısınız. Sürekli değişikliğe ihtiyacı olduğunu unutmayın. Ne kadar çok sürpriz dolu olursanız sizi o kadar sevecektir. Sekste de konuşkan olun, hem aklına hem hayal gücüne hitap ederseniz beraberliğinizi hayatınızı canlı tutarsınız!

Yengeç erkeği
Tam bir ev erkeğidir. Çok duygusal ve hassastır. Evhamlı ve endişeli olduğu kadar nazik ve vericidir. İnanılmaz bir hafızaya sahiptirler, o nedenle yaptığınız özel bir şeyi asla unutmazlar.
Mücadeleniz
Erkeğiniz boşanmışsa, ailesi her şeyden önce geldiğinden ilk sırada olmayabilirsiniz. Evle ilgili görevlere kendini o kadar çok kaptırabilir ki cinsel ihtiyaçları olan bir erkek olduğunu unutabilir. Bunu hatırlatmak da size düşüyor!

Onu elinizde tutmak için
“Erkeğin kalbine giden yol, midesinden geçer” lafı belli ki yengeç erkeği için söylenmiş. Mutfakta birlikte zaman geçirin, zira en tutkulu sevişmeleriniz burada olacaktır. Yengeç erkeği göğüs dekoltesine bayılır, tercih ederseniz sizi memnun edecektir. Ev dışında zaman geçirmek istiyorsanız deniz veya göl çıkın, yanınıza şarap almayı da unutmayın!

Aslan erkeği
Aslan erkeği aşk erkeği ve dost canlısıdır. Onu fark etmemek imkânsızdır. Erkeksi özelliğini, gösterişli ve abartılı tavırlarıyla çok seksi ve karizmatiktir. Aslanlar doğuştan lider olduklarından genellikle yönetici olurlar.
Mücadeleniz
Aslanın egosu çok gelişmiş olduğundan kendisine dönük olabilir. Flört döneminde kıskanç ve sahiplenicidir. Başkalarıyla görüşmelerinize son vermelisiniz. Aslan burcunun en tahammül edemediği şey ikinci sırada yer almaktır. Böyle bir durumda sizi bırakıp gidecektir.

Onu elinizde tutmak için
Aslan erkeğiniz lükse bayılır. Eğer bir yere gidecekseniz hakkında iyi yazılar çıkan, hoş insanların gittiği bir yer seçin ve siz de göz kamaştırıcı olun. Ona iltifat ederken cimri davranmayın. Aslan öğretmekte çok yetenekli ve isteklidir. Bu yeteneğini sizinle beraberken yeni şeyler öğretmesi için kullanın. Zaten hükmeden taraftır!

Başak erkeği
Başak erkeğiniz mütevazı, titiz, seçici, pratik ve sabırlıdır. Başak”ın en büyük becerisi kendinin ve başkalarının hayallerini nasıl gerçekleştireceğini bilmesidir.
Mücadeleniz
Başak endişelidir, onun için beraber olduğunuz zaman ilk yapmanız gereken onu sakinleştirmek olmalı. Tam bir işkolik olması da onun programına dâhil olmanız konusunda sizi zorlayabilir.

Onu elinizde tutmak için
Üretime endekslidir. Evde yalnız kalamayacağınızı korktuğunuzu gelmesini söyle bilirsiniz. Onu gördüğünüzde ne kadar tahrik olduğunuzu ona söyleyin. Dikkate almanız gereken bir başka nokta ise düzen merakıdır. Onun için Başak”ı baştan çıkarırken yatak odanız çok temiz ve düzenli olmalıdır. Etraf dağınıkken çok rahatsız olacaktır. Az konuşmanız da tutkusunu arttıracaktır.



Terazi erkeği
Terazi beraberlik burcudur, o nedenle tek başına olmaktansa evli olmayı ya da beraber yaşamayı tercih eder. İlişkiyi güçlü ve mutlu kılmak için elinden geleni yapacaktır. Terazilerin hayatı daha adaletli yapmak adına güçlü fikirleri vardır. Tartışsanız bile centilmence davranır, Sizden de aynı şeyi bekler. Çok sosyaldir. Parti ve davetlerin bir numaralı ismidir.
Mücadeleniz
Terazi erkeğinin çok arkadaşı vardır. Özellikle ilişkinin başında nerede durduğunuzu bilmek zor olabilir. Bağlandıktan sonra sadıktır ancak ilgisini çekmek için çok zarif davranmalı ve birlikte zaman geçirmek isteyeceği kişinin siz olduğunu anlamasını sağlamalısınız.

Onu elinizde tutmak için
Seks, Terazi”nin tadını çıkararak yapmak istediği bir şeydir. Baştan çıkarmayı bir sanat olarak görür. Görsellik onun için çok önemlidir ve sizi zarif iç çamaşırları içinde görmek ister. küpe veya kaliteli bir kolye gibi en hoş mücevherlerinizi takın dantel çamaşırlar giyin.

Akrep erkeği
Akrep kararlı, ketum, koruyucu, kıskanç ve güçlü bir erkektir. Tutkuya ve saplantıya eğilimi vardır, o nedenle kariyerinden aşk hayatına kadar hiçbir şeyde orta karar değildir. Seks onun için çok önemlidir. Maço, heyecan verici, güçlü ve sessizdir.
Mücadeleniz
Akrep erkeğine âşık olmanın en büyük zorluklarından biri, onun derinlerde yatan duygu ve düşüncelerini açığa çıkarmaktır. Ya ilişkiyi onun kurallarınla oynamalı ya da onu terk etmelisiniz.

Onu elinizde tutmak için
Kıyafetlerinizde kırmızı, bordo ve siyah tercih edin. Akrep kısıtlanmak istemez, çılgın fantezilerine hazırlıklı olun. Yoğun duygulara sahip bu burç kontrolün onda olmasını ister ve ona teslim olduğunuzda diğer her şey muhteşem olabilir!

Yay erkeği
Yay erkeği zekidir, etik, ahlaki değerler, siyaset, felsefe veya din hakkında fikir tartışması yapmaya bayılır. İyimserliği ve inancı ve her zamanki neşesi en cazip özellikleridir.
Mücadeleniz
Yay burcu bekâr hayatını daha çok sever. Özgürlük değer verdiği bir şeydir ve canının istediğini yapabilmesi çok önemlidir.

Onu elinizde tutmak için
Yay”ın enerjisi çok olduğundan seks ve spor ihtiyacı çoktur ancak zihinsel olarak da onu doyuracak bir birlikteliğe ihtiyacı vardır. Ona herhangi bir sporu birlikte yapmayı önerin. Güçlü kadınları takdir ettiğinden onun kazanmasına izin vermenizi istemez. İyi bir oyuncu olursanız ikiniz de kazanırsınız!

Oğlak erkeği
Oğlaklar çok çalışkan ve hırslıdır, onun için güçlü pozisyonlara gelirler ve çoğu zaman hiyerarşideki basamakların en tepesine emin adımlarla tırmanırlar. Oğlak erkekler mali konularda iyidirler.
Mücadeleniz
Oğlak erkeği başarılı ve kendine güvenen kadınlardan hoşlanır. Kadınını patronuyla tanıştırabilmeyi ister. Onu bu konu da yüreklendirmeli ve dahası kariyerine katkıda bulunabilmelisiniz.

Onu elinizde tutmak için
Oğlakların hiç umulmayan komikliği ve mizah duygusu, hırslı ve güdümlü kişiliğinin çok farklı bir yönüdür ki sizi hazırlıksız yakalayabilir. Yatakta gülmekten korkmayın. Onun başını döndürmek için zengin bir kadın imajına bürünüp onu iş yerinde ziyaret edebilirsiniz!

Kova erkeği
Kova erkeğinin en göze çarpan özelliği bağımsızlığı ve yaratıcılığıdır. Bilimsel konulara eğilimi vardır. Dikkatleri geleceğe odaklanmıştır. Doğal ve zengin liderlerdir. Çok arkadaşı vardır ama gerçekte pek azı yakınlaşabilir.
Mücadeleniz
Dostlarına o kadar fazla önem verir ki arkadaşlarının sizden daha önemli olduğu hissine kapılabilirsiniz. İlgisiz durabilir, elde etmesi zordur. Onun yakın çevresine girecek şekilde kendinizi ayarlamazsanız, dışarıda kalabilirsiniz.

Onu elinizde tutmak için
Kova burcuna âşık, akıllı bir kadın ona asla baskı yapmaz. Kova”nın içinde yalnız yaşama isteğiyle, aşka ve ilgiye duyduğu özlem sürekli çatışma halindedir. Anlaşmazlık yaşadığınızda ona duygularınızla değil mantığınızla yanaşın. Kovalara onu düşündüğünüzü gösteren e-mail”ler gönderin, unutmayın!

Balık erkeği
Bu erkeğin zengin hayal gücü ve hassasiyeti, onu hemen sevmenize neden olur. Sahip olduğu içsel duygusu nedeniyle iç dünyanızı bu kadar iyi anlayan bir erkekle tanışmamışsınızdır.
Mücadeleniz
Güçlü duygularını dışa vurmaya yoğun bir şekilde ihtiyacı vardır. Ona destek olmalısınız. Bazı zamanlar size odaklanmakta zorlanır ama bu çoğu zaman karar veremediği içindir aşkı çok severler ve yaşarlar.

Onu elinizde tutmak için
Balık erkeğini bir konuda ikna etmeye çalışırken, gerçekleri ya da mantığı kullanmayın. Onun duygularına ve içgüdülerine seslenin. Balıklar naziktir ve aynı şekilde davranılmayı bekler. Takdir edilmeye ihtiyacı vardır. Para odaklı aşları sevmezler. İçgüdüsel olarak size öncelik vereceğinden her konuda muhteşem bir sevgili olacaktır!
 

mayahanım

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
26 Şub 2013
Konular
43
Mesajlar
273
MFC Puanı
80
iki koç olarak gayet iyi anlaşıyoruz,aşırı kıskançlık dışında :)
 
Üyelik Tarihi
20 Haz 2009
Konular
2,315
Mesajlar
4,689
MFC Puanı
1,680
Part 3 gelsin artik kanka yakısıklı gorelim :p
 
Üyelik Tarihi
31 Ara 2012
Konular
11
Mesajlar
183
MFC Puanı
130
Foruma bi yoğunluk bi yoğunluk oluşuyor sorma kanka,forum kasmasın diye resimlere ara verdim :D:D
 

diShy

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
27 Kas 2009
Konular
32,527
Mesajlar
50,860
MFC Puanı
2,580
1- Popread nedir ? Ne işe yarar ?


Popread.dll : Mirc Menüsünde yer alan menülere ( ki bunlar toolbarda ve üst Popups menülerinde yer alır ) toolbar dan veya Popups Menüsünden ulaşma yolu haricinde başka yollar ile de o menülere ulaşmamızı sağlar.



2- Popread Download Adresi Nedir?


Popread.dll download için ---> mircscriptleri.com



3- Popread.dll Değişik Yerlerde Kullanımına Örnek Kodlar :


Popread.dll'yi İster Remote İster Popups Menülerine koyabiliriz. Diyaloglarımızda ve Hatta toolbar tasarımımızda kullanabiliriz.


3-a-) Popups Menüsündeki Kullanım örneği :


Mesele Biz Renk Menüsünü ctrl+k tuşlarının beraber kullanılmasıyla açarız. Birde Toolbar menüsünde açarız.
İstediğin Herhangi bir Popups Menüsünde ( Popups Menüleri Alt+p tuşlarının kullanımı sonucu açılır ve Popups Menüleri 5 Tanedir : Status, Kanal, Özel-Query, Nicklist ve Menubar ) şu kodu yazarak çalıştırabilirsiniz.

Renkler:/dll dll\popread.dll mn 133


3-b-) Kısayol ( F tuşlarına Bağlama ) Şeklinde Kullanma Örneği :


Bu Menülere Hızlı Ulaşmak istiyorsanız Kısayol tuşları şeklinde kullanabilirsiniz.

F4 /dll dll\popread.dll mn 133

Klavyenizin F4 tuşuna bastığınız zaman renk menüsü açılır.


3-c-) Diyaloglarda Kullanma Örneği :


Siz yaptığınız Diyaloglarınızda Bu Menülere Özellikle Butonlar aracılığıyla kullanabilirsiniz. Mesela bir Açılış diyalogunuz var. Orada özellikle Buton kullanımı ile diyaloglarınızda yer verebilirsiniz ve o Butona bastığınız zaman Bu menü açmayı başarabilirsiniz.

Mesela diyalogumuzda Kullandığımız Kod:

button "Renkler", 23, 214 182 45 15, flat
deriz. Bunun id numarası 23'dür. Bu yüzden diyaloglarımızda yer alan Butonun çalışmasını sağlayacak Kod da şöyle olur:

}
on *:dialog:diyalogunuzunismi:sclick:23:/dll dll\popread.dll mn 133
}

Diyalogumuzdaki Renkler butonumuza bastığımız zaman O renk menüsüne böylece diyalog aracılığıyla ulaşabileceğiz.

3-d-) Toolbar Diyalogunda Kullanımı :

Daha önceki derslerimizde diyalog tasarımını anlatmıştım. Bu tasarımda biz Örnek resimlerde görüleceği gibi Kanallar yazısı vardır. O kanal yazısına tıklayınca Normal Mirc Kanal Girme Menüsü ( klavyenizinin alt+j tuşlarının beraber kullanımıyla bu menüyü görebiliriz.) karşınıza çıkar. İşte bu tür menülere diyalogumuzda da yer vermek istiyorsak veya sadece Mircin kendisine ait olan Menülerle bu tarz bir Toolbar tasarımı yapacağımız zaman Bu popread.dll sizin için birebir bir yol..

Toolbar Menüsündede Kullanımı ile Diyaloglarımızdaki kullanımı Aynıdır. yani Örnek Kodumuz :

/dll dll\popread.dll mn 142

Şeklinde olur. 142 Numaralı menü Mirc kanal girme menüsüdür.

Toolbar tasarımında nasıl kullanılacağını daha iyi anlamak istiyorsanız Toolbar Tasarımı dersiniz dikkatlice okuyunuz..


4- Kodun Açıklaması :

Farkındaysanız Kodumuz hep ---> /dll dll\popread.dll mn 142 şeklinde olmuştur.
/dll yeri dll yi aktif hale getiren koddur.

dll\popread.dll yeri ise Mirc.dll menüsünde yer alan popups menülerinin okunmasını sağlayan koddur. ve bu popread.dll nin ne okuması gerektiğini belirtilen yoldur. popread.dll popread.dll menüsüne yönlendirilerek o yerdeki menülerin çalışmasını sağlar. zaten read = Okumak demektir.
mn yeri ise menü isminin kısaltılmış halidir.
142 numarası ise Mirc.exe Popups menüsünde yer alan menünün id numarasıdır. Bu İd numara ile istediğimiz menüyü çalıştırabiliriz. Mirc.exe Popups Menüsünde yer alan Menüler ve İdleri Aşağidaki Listededir.


5- Mirc.exe Popups Menüsünde Yer Alan Menüler Nedir ? ve Onların İsimleri ve İd Numaraları nelerdir?

Bu Menüler nedir dersek ? Menülere örnek vererek göstermeye çalışırsak :
ctrl+k tuşlarıyla ortaya çıkan renk menüsü toolbar menüsünde yer alır.
Alt+j tuşlarıyla ortaya çıkan Kanal Girme Menüsü toolbar menüsünde yer alır.
alt+o tuşlarıyla ortaya çıkan Genel Ayarlar menüsüde toolbar menüsünde yer alır.
vs..
Bunların hepsinin bir id numarası vardır. Bu İd numarasına göre çalışır.
Şimdi Bu Menülerin Tam Listesi ve İd Numaralarını yazalım..

Mirc Menüsündeki 60 Numaralı Menü Listesi:

"Hiçbiri", 3000
SEPARATOR
"Geçmişi Temizle", 100
"&Bağlan", 101
"Bağlantıyı Kes", 102
"&Server Seç...\tAlt+E", 104
"&Çıkış", 105
"&Menubar", 110
"&Toolbar", 111
"&Switchbar", 112
"Ana Menü", 120
"Araçlar Menüsü", 121
"&Görünüm Ayarları...", 130
"&Notify Listesi...\tAlt+N", 131
"&URL Listesi...\tAlt+U", 132
"&Renkler...\tAlt+K", 133
"&Yazı Karakteri...", 134
"Hiçbiri", 3000
"Geçmişi Temizle", 140
"&Kanal Ekle", 141
"&Kanalları Düzenle", 142
"#Mirc", 4000
"&Kanal Listesi...\tAlt+L", 150
"Sc&ript Editörü...\tAlt+R", 203
"&Dosya Gönderme...\tAlt+S", 151
"&Dcc Chat...\tAlt+C", 152
"&Alınan Dosyalar...", 154
"&Log Dosyaları...", 155
"Adres Defteri...\tAlt+B", 156
"Online Zamanlayıcı...\tAlt+I", 157
"İşaretleyici...\tAlt+G", 158
"&Mirc Ayarlar...\tAlt+O", 159
"&Kanalların Hepsini Görüntüle", 170
"&Kanalların Hepsini Sırala", 171
"&Iconları Ayarla", 172
"&Pencere Ayarları...", 173
"Pencere Sırası\tAlt+Z", 174
"Kapat\tAlt+Z", 175
"&İçindekiler\tF1", 190
"&Araştır...\tShift+F1", 191
"&Son Haberler...", 192
"&Mesaj Tahtası...", 193
"&Mirc Hakkında...", 194
"&Mirci Şifreleme...", 195


Mirc Menüsündeki 61 Numaralı Menü Listesi:

POPUP "&Dosya"
{
"&Yeni", 400
"&Yükle...\tCtrl+L", 401
"&Kaldır", 402
SEPARATOR
"&Kaydet\tCtrl+S", 403
"&Farklı Kaydet...", 404
"&Hepsini Kaydet", 405
SEPARATOR
"&Düzen...", 406
"&Yazı Karakteri...", 407
SEPARATOR
"&Kaydet ve &Çık", 408
"&Iptal", 409
}
POPUP "&Düzenle"
{
"&Kaldır\tCtrl+Z", 415
"&Yeniden Yap\tShift+Ctrl+Z", 416
SEPARATOR
"&Kes\tCtrl+X", 417
"&Kopyala\tCtrl+C", 418
"&Yapıştır\tCtrl+V", 419
"&Sil", 420
"&Hepsini Seç\tCtrl+A", 421
SEPARATOR
"&Çizgiye Git...\tCtrl+G", 423
"&Daha Çok Dosyala...\tCtrl+M", 426
SEPARATOR
"&Bul...\tCtrl+F", 424
"&Sonrakini Bul \tF3", 425
}
POPUP "&Düzenle"
{
"Boş", 500
}
POPUP "A&lias"
{
"Boş", 7000
}
POPUP "P&opup"
{
"Boş", 7000
}
POPUP "&Dinle"
{
"&Ctcpleri", 430
"&Olayları", 431
"&Rawları", 432
}
POPUP "&Tercihler"
{
"&Yükleme Uyarısı", 440
"&Kaydedilirken Sor", 441
"&Dosya Değişikliklerini Denetle", 442
"&Kaydedilen Dosyaya Dön", 447
"&Seçileni Ara", 448
SEPARATOR
"&Kimlik Uyarısı", 443
SEPARATOR
"&Masaüstünde Göster", 444
"Daima Üstte Tut", 445
SEPARATOR
"&Kullanıcı Düzeyi:", 446
}
POPUP "&Yardım"
{
"&İçindekiler", 450
"&Arama...", 451
SEPARATOR
"&Aliases", 452
"&Komutlar", 453
"&Kimlikler", 454
"I&f-Then-Else", 455
"&Popups", 456
"&Remote", 457
"&Variables", 458
}
 

diShy

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
27 Kas 2009
Konular
32,527
Mesajlar
50,860
MFC Puanı
2,580
Facebook için reklamlar büyük önem taşıyor, dolayısıyla sosyal ağ devi her fırsatta reklam alt yapısını geliştirmenin yollarını arıyor. Son gelen haberlere göre bu konuda önemli bir adım atarak, Microsoft’a ait olan Atlas reklam platformunu satın almış durumda.


Microsoft, 2007’da aQuantive’i 6 milyar dolara satın alırken Atlas reklam platformuna da bu anlaşmanın bir parçası olarak sahip olmuştu. Facebook’un dijital reklam kampanyalarında reklam yayınlama ve ölçümleme platformu olan Atlas’ı satın alma niyeti olduğuna dair ilk söylentiler geçtiğimiz Aralık ayında ortaya çıkmıştı. İddialara göre 50 – 100 milyon dolar aralığında bir rakam karşılığında Atlas artık Facebook’un oldu.


Peki bundan sonra ne olacak?

Facebook için bu satın alma sadece reklam gücünü artırmak açısından önemli değil, küresel online reklam pazarında daha güçlü bir oyuncu haline gelmesini sağlayacak. Yani bir anlamda Facebook bu satın alma ile birlikte gözünü resmen Google’ın tahtına dikmiş oluyor. Diğer yandan Microsoft açısından bakıldığında ise bu gelişme Google ile online reklam alanındaki rekabette yakın ilişkilere sahip olduğu Facebook’un da daha güçlü olması anlamına geliyor.
Facebook için dış sitelerde reklam satmak artık mümkün​


Atlas, Facebook’un site üzerinde reklam satışı konusunda daha gelişmiş seçenekler sunmakla kalmayacak, potansiyel olarak Facebook dışında da reklam satabilmesinin önünü açmış olacak. İşte bu satın almanın en kritik yönlerinden biri de bu, yani Facebook’un dışarı açılabilecek olması.


Geçtiğimiz günlerde Facebook Connect’teki bir sorun Facebook’un web için ne kadar önemli olduğunu göstermişti. Facebook web’de bu kadar yaygınken, Atlas sayesinde bu bağlantıları reklam için de kullanabilecek olması online reklamcılık pazarında son yılların en büyük değişimine neden olabilir.


Microsoft tarafında ise reklam satışları beklentilerin çok altında devam ediyor. Atlas’ı Facebook’a devrederek hem operasyondan hem de bu işi karlı hale getirmek için yaptığı yatırımlardan kurtulmuş oluyor. Microsoft’tan gelen resmi açıklama da bu yönde. Microsoft’tan Tom Phillips, bundan sonra dijital reklamcılığa değil cihaz ve servis kalitesine odaklanmayı tercih ettiklerini söylüyor.


Sizce Facebook, online reklamcılık alanında Google’a rakip olabilir mi?
 

diShy

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
27 Kas 2009
Konular
32,527
Mesajlar
50,860
MFC Puanı
2,580
1 milyar aktif kullanıcı hafife alınacak bir rakam değil. Bu rakam dünyada hemen hemen her 7 kişiden birinin Facebook kullanıcısı olduğunu, düzenli internet erişimine sahip olan nüfusun ise yüzde 40’tan fazlasının Facebook üzerinde zaman geçirdiğini gösteriyor.


Ama aynı zamanda bu rakam Facebook’un artık niş bir sosyal ağ değil, geniş kitlelere hitap eden bir yapıya sahip olduğunun da göstergesi. İlk zamanların Zuckerberg Facebook’un sadece üniversite öğrencilerine özgü bir ağ olması fikriyle yola çıktı. Aradan geçen yıllar ve gelişen sayısız olay Facebook’un bu amacın çok daha ötesine ulaşmasına neden oldu.


Fakat bu durum Facebook’un temelini atan gençler için artık dünyanın en büyük sosyal ağının eski cazibesini yitirmesine de neden oluyor ve bu durum Facebook için çok ciddi bir soruna dönüşebilir…


Facebook ünlü Social Network filminde geçen “1 miyar dolarlık bir şirket” olmanın ötesine çoktan geçti. Her ne kadar aynı hızı sürdürememiş olsa da 100 milyar dolar değerleme ile halka arzını da gerçekleştirdi. Bu seviyelere ulaşabilmenin tek yolu ise Facebook’u mümkün olan en geniş halde kitleler tarafından kabul görecek şekilde konumlandırmaktı.


1 milyar aktif kullanıcı bu planın başarılı olduğunun en önemli ispatı. Fakat yine filme gönderme ile “birkaç düşman edinmeden 500 milyon arkadaş edinemeyeceğiniz” gibi, bazı özel grupları feda etmeden bu kadar geniş bir kitleye ulaşabilmek de pek mümkün değil. Facebook’un bu çapta kabul görebilmesi için rotasını her şeyin başında sitede olan gençlerden, ekonomik olarak daha fazla güce sahip yetişkinlere (ve dolayısıyla onlara ulaşmak isteyen reklamverenlere) çevirmesi anlaşılabilir bir karar.
Gençler Facebook’tan sıkılmaya başladı


Ve yavaş yavaş bu kararın yol açtığı yan etkiler de ortaya çıkmaya başlıyor. Geçenlerde yayınlanan bir PEW araştırması Facebook kullanıcıları arasında siteden sıkılmaya başlayanlar olduğunu ortaya koyuyordu. Ama durumun aslında neden “tehlike çanları” boyutunda olduğunu daha iyi ortaya koyan açıklama, doğrudan Facebook’tan geldi…


Facebook’un son SEC dokümanında geçen bir ifade, dünyanın en büyük sosyal ağının “en büyük” olabilmek adına gençleri kaybetme tehlikesi ile karşı karşıya olduğunu gösteriyor. Dokümanda rekabetin ele alındığı bölümde şu ifadelere yer verilmiş:


“Bazı kullanıcılarımız, özellikle de daha genç kullanıcılarımız, diğer ürünler ve benzer servisleri takip ediyor ve bir Facebook alternatifi olarak aktif olarak kullanıyorlar.”


Facebook bu durumun, söz konusu kullanıcılar için Facebook’ta geçirdikleri sürenin ve etkileşim seviyelerinin azalması anlamına geldiğini de yine aynı dokümanda belirtiyor.


Facebook
“Nerede o eski Facebook”


Son zamanlarda gençlerin Facebook’ta soğumaya başlaması sıklıkla konuşuluyor. Bunun en temel nedeni gençlerin artık Facebook’u eskisi kadar kendilerine ait bir sosyal ortam olarak görmüyor olmaları. Facebook artık sadece gençlerin bildikleri ve beraber kendi aralarında vakit geçirdikleri bir cafe veya bar olmaktan çıktı. Facebook artık herkesin bildiği ve çok farklı kişilerin beraber “takıldığı” bir meydana dönüştü. Durum böyle olunca gençler artık Facebook’ta eskisi kadar rahat etmiyorlar.


Diğer yandan artan kullanıcı sayısı ve kullanım çeşitleri Facebook’un alt yapısını geliştirmek ve daha büyük bir kitleye ulaşabilmek için herkesin ilgisini çekecek bir şeyler bulmasını sağlayacak çeşitli seçenekler sunmak zorunda kaldı. Bu da servisi giderek daha karmaşık ve yönetilmesi zor hale getirmeye başlıyor. Gençleri biraz tanıyorsanız, önemli bir kısmının mecbur kalmadıkça zora gelmekten çok da hoşlanmadıklarını siz de biliyorsunuzdur. Artan alternatifler sayesinde artık kendilerini Facebook’un bu giderek daha zorlaşan yapısına ayak uydurmaya mecbur hissetmiyorlar.


Facebook’un bu kadar kalabalık hale gelmesi ayrıca gençlerin bir zamanlar sadece kendi arkadaşları ile sosyalleşebildikleri bu ortamda, artık öğretmenleri, aileleri, yakın ve hatta uzak akrabalarının gözü önünde olmaları anlamına geliyor. Gençlerin kendilerine ait alanlara en çok önem verdikleri dönemlerinde bu kadar göz önünde (hatta çoğu zaman mercek altında) olmaları Facebook’un hanesine önemli bir eksi daha olarak yansıyor. Çünkü artık gençler için her paylaşımları bir risk taşır hale geldi.
Facebook için önlem alma vakti geldi


Bundan sadece birkaç yıl sonra birlikte çalışacakları potansiyel işverenlerinin de gözünün Facebook üzerinde olması, sadece kişisel yaşam değil, iş yaşamı açısından da işleri daha riskli hale getiriyor.


Uzun lafın kısası gençler Facebook’tan sıkılmaya başladılar ve gözleri dışarıdaki alternatiflerde. Büyük ihtimalle de yavaş yavaş daha rahat edecekleri farklı mecralara doğru büyük göçleri başlayacak.


Bu Facebook için bir sorun fakat beklenmedik bir durum değil. Facebook’un 1 milyar kullanıcı ile belli bir doygunluk noktasına ulaştığını söylemek yanlış olmaz. Bu noktadan sonra büyümenin yavaşlaması ve hatta gerilemesi aslında olağan bir gelişme.


Bir dönem ağırlıklı olarak gençlerin hakim olduğu sosyal ağ sitesindeki gençlerin oranının azalması uzun vadede, Facebook’un kendini konumladığı yer açısından da büyük bir sorun değil. Eğer geniş kitlelere ulaşmayı hedefliyorsanız her halükarda genç kullanıcıların mecranın tek hakimi olmayacağını da göze almışsınız demektir.


Facebook için bundan sonraki en önemli hamle bu kaçınılmaz durumu yavaşlatmanın ve mümkünse tersine çevirmenin bir yolunu bulmak. Facebook üzerinde gençlerin beklentilerini anlayarak onlara daha kolay ve daha keyifli bir tecrübe sunmak için denenebilecek sayısız yöntem bulunabilir.


Bu mümkün olmasa, gençlerin Facebook’a ilgisi azalsa bile en azından gençlere hesaplarını silmemeleri için bir veya daha fazla neden vermesi gerekiyor. Çok büyük ihtimalle de önümüzdeki dönemde Facebook’un gündemindeki önemli konulardan biri bu konuda çözüm önerilerini değerlendirmek olacak…​
 

diShy

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
27 Kas 2009
Konular
32,527
Mesajlar
50,860
MFC Puanı
2,580
Facebook’un kullanıcı sayısı 1 milyarı geçti. Bu rakam Facebook için çok önemli ama muhtemelen bundan daha önemlisi Facebook sayfalarının 15 milyon barajını aşmış olması. Facebook kullanıcılarından para almıyor ve bugüne kadar farklı yöntemler denemiş olsa da henüz bu ücretsiz kullanıcılardan kayda değer bir gelir modeli üretebilmiş değil.


Facebook için bu anlamda daha değerli olan sayfalar, firmanın reklam gelirlerini oluşturan en önemli kaynaklardan biri. Bu yüzden Facebook’tan Dan Levy’nin New York’taki Local Online Advertising konferasında paylaşmış olduğu (ve ardından Facebook tarafından tekrar doğrulan) bu rakam büyük önem taşıyor.


Bu konudaki diğer önemli detay ise sadece 3 aylık bir süre içerisinde Facebook sayfalarının yüzde 15 civarında büyüme göstererek 13 milyondan 15 milyona yükselmiş olması. Facebook’u bir pazarlama aracı olarak kullanan firma ve markaların Facebook sayfalarına gösterdikleri önemin artıyor olması, Facebook’un son zamanlarda önemli atılımlar içerisinde bulunduğu reklamlar konusunda da elini daha da güçlendirecek bir gelişme.


Dan Lavy konferansta ayrıca Facebook sayfa yönetim uygulamasının toplamda 8 milyonun üzerinde indirmeye ulaştığını da söyledi. Bu da firmaların yanı sıra dijital pazarlama profesyonellerinin de Facebook sayfalarına olan ilgisinin diğer bir ispatı.


1 milyar kullanıcı ve 15 milyon sayfa ile Facebook’un elinde çok önemli bir kaynak bulunuyor. Bundan sonra yapılması gereken bu kaynakları herkesi memnun edecek ve en sağlıklı şekilde gelir üretecek halde kullanabilmek…
 

diShy

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
27 Kas 2009
Konular
32,527
Mesajlar
50,860
MFC Puanı
2,580
Facebook haber akışında son yılların en büyük değişikliğini resmen duyurdu. Bizim de sizlere detaylı bir şekilde aktardığımız bu yenilikler Facebook’u farklı amaçlarla kullanan farklı kesimler için de önemli değişimlerin ortaya çıkması anlamına geliyor. Eğer konuyla ilgili haberimizi okumadıysanız ve Facebook haber akışındaki yenilikleri inceleme şansını bulamadıysanız önce Sami’nin konuyla ilgili yazısına göz atmanızı öneririm.

Yeni haber akışında arkadaşların gönderileri, fotoğraflar, müzikler ve oyunlar gibi konularda ayrı görünümlerin yer alması ve fotoğraf/----- için yeni yapılar sunulması bir yandan kullanıcılar için daha keyifli bir Facebook tecrübesi oluşturmayı amaçlarken, diğer yandan da pazarlamacılar ve geliştiriciler için de yeni fırsatlar anlamına geliyor…

Ve gelelim bu yeniliklerin ve fırsatların neler olduğuna…
Kullanıcılar için

Zuckerberg yeni haber akışı için “kişiselleştirilmiş gazete” benzetmesini yaptı ve çok da haksız sayılmaz. Yeni haber akışının getirdiği en büyük değişim kullanıcıların o anda istedikleri farklı içerik türlerini daha kolay görebilmelerini sağlıyor.

Facebook’un içeriği görmek için sunduğu yeni menü üzerinden tüm arkadaşlar veya sadece yakın arkadaşların paylaşımlarından oluşan akışlar arasında kolayca geçiş yapmak mümkün olacak. Daha da ilgi çekici olan bu menüdeki sıralamanın sizin kullanım alışkanlıklarınıza göre sıralanacak olması. Yani daha sık kullandıklarınız daha kolay erişebileceğiniz şekilde yeniden sıralanacak.

Zuckerberg son 1,5 yıl içerisinde paylaşımlarda fotoğraf kullanımının yüzde 50 oranına yükselmiş olduğundan bahsetti. Bu yüzden haber akışı da artık daha büyük fotoğraflar gösterebilmek için yeniden düzenlendi. Mobil cihazların ekranlarının da giderek büyüyor olması, daha büyük fotoğrafların bu cihazlarda da daha iyi görünmesini sağlayacağı kesin.

Facebook yeni haber kaynağı
Geliştiriciler için

Geliştiriciler için güzel haber haber akışındaki bu değişimin API’da herhangi bir değişikliğe yol açmıyor olması. Yani geliştiriciler için arka planda özel bir çalışmaya gerek olmayacak. Fakat ön taraftaki görsel kullanımlarındaki değişiklikleri hesaba katmakta fayda var.

Yeni haber akışının görünümündeki değişiklikler arasında ilk göze çarpan fotoğrafların ebatları. Fotoğraflar artık daha göz önünde olacağı için kullanılacak görsellerin en azından 600×600 piksel boyutlarında olması önemli. Facebook ebatların 200×200’den küçük olmamasını söylüyor ama mümkün olan durumlarda görselleri bundan çok daha büyük kullanmak, kalite açısından daha faydalı olacaktır.

Bu konuyla ilgili daha fazla bilgi için Facebook geliştirici blogunda paylaşılan yazıya göz atmanızda fayda olabilir.

Facebook yeni haber kaynağı
Pazarlamacılar için

Facebook’ta yenilikler muhtemelen en çok dünyanın en büyük sosyal ağ sitesini pazarlama ve tanıtım amacıyla kullananları ilgilendiriyor. Her şeyden önce haber akışında içeriğe ayrılan yerin artmış olması artık pazarlamacıların kullanabilecekleri daha büyük bir alana sahip oldukları anlamına geliyor. Her bir paylaşımda daha büyük bir alanı kullanabilecek olmak, pazarlamacılar ve reklamverenler için daha fazla mesaj aktarabilme veya mesajlarını daha detaylı hale getirebilme imkanı sunuyor.

Yeni yapı ile özellikle fotoğraf ve -----ların daha çok ön plana çıkıyor olması reklamcılar için önemli bir fırsat çünkü artık yaratıcılıklarını kullanarak oluşturdukları görsel içeriklerin daha fazla göze çarpmasını ve daha büyük etki yaratmasını sağlayabilecekler.

Diğer güzel bir haber ise masaüstündeki haber akışı yapısının mobile çok yaklaşmış olması. Bu pazarlamacılar için aynı mecra üzerinde iki farklı görünüm olmasının neden olduğu sorunların ortadan kalkması anlamına geliyor. Artık aynı sunum ile mesajlarını hem masaüstü, hem de mobil kullanıcılara daha kolay bir şekilde aktarabilecekler.

Facebook yeni haber kaynağı

Facebook reklamlarının yeni haber akışı içerisinde nasıl yer alacağına dair özel bir bilgi henüz yok. Fakat bu konuyla ilgili bazı soru işaretleri var. Kullanıcıların yakın arkadaşlarının paylaşımlarını görecekleri akışı daha sık tercih edeceklerini ön görmek zor değil. Ve yakın arkadaşlarına ayrılmış bu alan içerisinde sponsorlu gönderimler beklendiği kadar etkili olmayabilir.

Diğer yandan bu seçenekler reklamverenler için daha yüksek hedefleme imkanı da sağlayacak. Artık reklamlar, kullanıcının ilgilenmekte olduğu akış türüne göre hedeflenebilir ve böylece Facebook üzerinden kullanıcılara sadece demografik özelliklerine göre değil, o anda ilgilendikleri içerik türüne göre de reklam göstermek mümkün olacak. Bu ayrıca belli bir marka veya belli bir reklam kapmasının hangi farklı akış türünde daha iyi performans gösterdiğini analiz etmeyi sağlayacağı için, performans anlamında iyileştirme imkanı sunuyor olacak.

Tüm bunların yanında Facebook’un bu yeni yapısının birinci amacının kullanıcı etkileşimini artırmak olduğu çok açık. Bundan sadece kullanıcıların arkadaşları değil, markalar da faydalanabilecekler. Facebook üzerinden etkileşim artması, yeni yapıya hızlı uyum sağlayan markalar için büyük bir fırsat olabilir.

Diğer yandan gözden kaçırılmaması gereken önemli bir detay da bu yeni yapının bir API değişikliğine yol açmadığı gibi, gösterilecek içeriklerin belirlendiği EdgeRank algoritmasında da bir değişiklik meydana gelmiyor.


 

diShy

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
27 Kas 2009
Konular
32,527
Mesajlar
50,860
MFC Puanı
2,580
Vodafone ve Huawei interneti uçuracak işbirliğine gitti. İki şirketin teknolojisi internette yükleme hızını artırıp, Facebook ve Twitter'da ----- paylaşımını çoğaltacak.

Vodafone ve Huawei ekipleri interneti uçuracak. İki şirket "Joint Business Innovation Team-Teknoloji ve İnovasyon için İşbirliği Takımı-JBIT" ismiyle internette yükleme hızını artıracak bir dizi teknolojik yeniliğe imza atmak için işbirliği yapacak. Facebook, Twitter gibi sosyal ağlarda paylaşımı artıracak bu gelişmelere Türk mühendisleri de imza atmış olacak. Vodafone Türkiye'nin Ar-Ge Merkezi Oksijen mühendislerinin de görev aldığı JBIT'ninTürkiye'ye kazandırdığı ilk teknolojik yenilik veri yükleme hızında oldu.

DAHA ÇOK VİDEO YÜKLENECEK
Yeni uygulamalarla Vodafone Türkiye, 3G veri yükleme testinde 11.3 mbps'ye ulaşan ilk operatör oldu ve bunu Noter huzurunda teyit ettirdi. Bu teknolojiyle 50 MB'lık bir ----- internete 70 saniye yerine 35 saniyede yani iki kat daha hızlı yüklenebilecek. Facebook, Twitter gibi sosyal ağlarda daha fazla ----- yüklenmesini sağlayacak bu gelişme kullanıcılara büyük kolaylık getirecek. Söz konusu teknolojiyle cepten çekilen 50 megabayt'lık (MB) bir ----- 70 saniye yerine 35 saniyede paylaşım sitelerine yüklenebilecek. Teorik olarak 8Mbps DL/1Mbps UL ADSL bağlantıyla ortalama 10.5 saatte internete yüklenen bir DVD yaklaşık 1 saatte yüklenebilecek. Böylece cep telefonları üzerinden sosyal ağlara yüklenen -----ların miktarı artacak.

"Ülkeyi dünya ligine taşıyacağız"
Vodafone Türkiye Teknolojiden Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı (CTO) Jorge Fernandes, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: "Bu yeni işbirliği, Vodafone Türkiye olarak hem teknolojiye hem de iş modellerine yalnızca ekipman satışı olarak değil, bir çözüm paydaşlığı olarak bakışımızın yansımasıdır. Mobil internette resim, ----- gibi veri yüklemek yükselen bir trend. Bu bakış açısıyla veri indirmede sağladığımız mevcut yüksek hıza, yüklemeyi de ekleyerek altyapımızı geleceğin teknolojisine daha hazır hale getiriyoruz."

7 merkezden biri Türkiye'de olacak
Huawei'nin Vodafone Global'den Sorumlu Başkanı James Chen de şöyle konuştu: "Vodafone ve Huawei olarak uluslararası seviyede stratejik ortağız. Vodafone ile birlikte dünyada 7 inovasyon merkezi kurduk. Ve şimdi bu ortaklığı Türkiye'de bir adım daha öteye taşıyor, ortak bir inovasyon takımı JBIT'i kuruyoruz."
 

diShy

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
27 Kas 2009
Konular
32,527
Mesajlar
50,860
MFC Puanı
2,580
Ortaya çıkan patent başvurusu, yakın zamanda "ücretli Facebook"la karşılaşabileceğimizi söylüyor!

Yaklaşık 100 milyar dolar piyasa değerine sahip olmasına rağmen bir türlü istediği gelir modelini oluşturamayan Facebook'un, yatırımcılardan gelen yoğun baskılar sonucunda ücretli bir modele geçebileceği iddia ediliyor. Firmanın yaptığı yeni bir patent başvurusu, bir süredir dillendirilen bu iddiayı destekler nitelikte.

"Ücretli profil kişiselleştirme" adını taşıyan patent başvurusunda, kullanıcıların fazladan bir ücret ödeyerek, reklamların görüntülenmediği, profilin kullanıcı isteği doğrultusunda değiştirilebildiği bir üyelik sistemi tarif ediliyor. Buna göre belirli bir ücret ödeyen kullanıcılar, şu an reklamların sergilendiği kutucukları kendi isteklerine göre doldurabilecek, belki de ücret ödemeyen kullanıcıların faydalanamadığı iletişim olanaklarını değerlendirebilecekler.

Elbette söz konusu olanın sadece bir patent başvurusu olduğunu, milyonlarca benzeri gibi bir daha hatırlanmamak üzere tozlu raflarda yerini alabileceğini de unutmamak gerek.
 

diShy

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
27 Kas 2009
Konular
32,527
Mesajlar
50,860
MFC Puanı
2,580
Facebook 7 Mart tarihinde bir basın toplantısı düzenleyecek.

Son zamanlarda gelirlerinde sıkıntı yaşayan Facebook kendini olabildiğince geliştirmeye çalışıyor. Düzenlemeler dahilinde Facebook, geçtiğimiz aylarda yeni arama motorunu tanıtmak amacıyla bir basın toplantısı düzenlemişti. Şirket şimdi de 7 Mart tarihinde yeni bir basın toplantısı düzenleme hazırlığında.

TASARIM DEĞİŞİYOR

Söylentilere göre Facebook yeni haber kaynağı görünümü için bu toplantıyı düzenliyor. Ayrıca yeni gelecek tasarımla Facebook yeni türde reklamlar kullanacak. Facebook bu yeni reklam uygulamalarıyla gelirlerini arttırmak peşinde.
 

diShy

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
27 Kas 2009
Konular
32,527
Mesajlar
50,860
MFC Puanı
2,580
Sosyal paylaşım sitesi Facebook'un gizlilik ayarlarının değişmesiyle, kullanıcıların farkında olmadan daha çok bilgi paylaşmaya başladığı ortaya çıktı.


Carneige Mellon Üniversitesi tarafından yürütülen araştırma, Facebook kullanıcılarının, değişiklik olmadan önce, profillerini gizleme ve paylaşım ayarları konusunda daha dikkatli olduğunu ancak sitenin değişen gizlilik ayarlarıyla kullanıcıların "özel hayat" takıntısının da azaldığını gösterdi.

Facebook kullanıcılarının, 2005-2009 yılları arasında, kişisel bilgilerini paylaşma konusunda oldukça tutucu olduğu ancak 2009-2010'da, Facebook'un değişen gizlilik ayarlarıyla beraber daha fazla bilgi paylaşmaya başladığı ifade edildi.

Araştırmaya imza atanlardan Alessandro Acquisti , değişen gizlilik ayarlarının, kişisel bilgilerin paylaşımı konusundaki tabuları yıktığına da vurgu yaptı.

Acquisti, özel hayatını ve kişisel bilgilerini paylaşmama konusunda hassasiyet gösteren kullanıcıların, söz konusu değişikliklerle, bilerek ya da bilmeyerek daha fazla bilgi paylaştığını ve bu konuda daha esnek davrandıklarını dile getirdi.

Araştırmayla, sosyal medyanın, insanların kişisel bilgilerini paylaşmama konusundaki hassasiyetlerinin nasıl değiştirdiğine de dikkat çekildi. Araştırma, 5 bin 76Facebook hesabı üzerinde yapıldı.
 

diShy

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
27 Kas 2009
Konular
32,527
Mesajlar
50,860
MFC Puanı
2,580
Facebook hesabınızı kapatmak mı istiyorsunuz, bu işlemi yapmadan önce mutlaka yapmanız gerekenleri sizler için bir araya getirdik.

Bir işe girmiş olabilirsiniz ve işvereninizin gençlik fotoğraflarınızı görmesini istemeyebilirsiniz ya da çocukken yaptıklarınızdan utanıp yeni bir hesap açmak isteyebilirsiniz. Çeşitli sebeplerden dolayı Facebook hesabınızı silmek isteyebilirsiniz ancak Facebook hesabını silmek size pahalıya mal olabilir, işte Facebook hesabınızı silmeden önce yapmanız gerekenler:

Bağdaştırılmış uygulamalarınızı kontrol edin

Bazı web sitelerine Facebook ile girmiş ve hesap açmış olabilirsiniz, birçok veriyi Facebook üzerinden oluşturmuş olabilirsiniz, mobil uygulamalarınızla da ilişkilendirmişsinizdir belki, Hesabınızı kapattıktan sonra verileriniz kaybetmemek ve çeşitli başka sorunlar yaşamamak için Facebook kullanarak kullandığınız uygulamaları kontrol edin.

Facebook bilgilerinizi kaydedin

Facebook’daki tüm bilgilerinizi kaydederek kişisel arşivinizi elde etmiş olursunuz. Bu işlem oldukça kolay. Ayarlara giriniz ve Genel’e tıklayınız. Ardından Dil seçeneğinin hemen altında ‘Facebook verilerinin kopyasını indir’ yazısına tıklayıp ‘Arşivimi Başlat’ butonuna bastığınızda işleminiz başlayacaktır.

Arkadaşlarınızın doğum gününü unutmayın

Facebook’un en önemli artılarından birisi de arkadaşlarınızın doğum günlerini hatırlatmasıdır ve bu konuda güvenilir ve rahat bir uygulama olmuştur. Facebook’dan ayrılacağınız zaman buna da bir çare bulmanız gerekir. Bunun için Facebook’un Facebook Birthday uygulamasını kullanabilirsiniz ya da tek tek arkadaşlarınızı arayıp sormak durumunda kalacaksınız.

Kontağınızı koparmak istemeyeceğiniz insanları kaydedin

Facebook’da birçok arkadaşımız var ve bu insanların bazılarının bilgileri Facebook dışında hiçbir yerde yok. Kontağınızı kesmek istemediğiniz insanların bilgilerini Facebook’tan çıkmadan önce kaydedin.

Facebook verilerinizi kaydedin

-----larınız, fotoğraflarınız Facebook'ta yüklü. Bunları kaybetmek istemiyorsanız kaydetmeniz gerek. Bunun en kolay yollarından birisi de Backupify.com. Bu siteden tüm verilerinizi kaydedebilirsiniz.

Hesabınızı kapatmadan SEO’nuzu kontrol edin

Sosyal medyada başka mecralarda var olmaya devam etmek istiyorsanız arama motorlarında aranabilirliğinizi kontrol etmeniz gerekiyor. Var olmaya devam etmek istediğiniz sosyal platformların arama motorunda çıkıp çıkmadığınızı kontrol ediniz.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst