• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İlda

Özel Üye
Üyelik Tarihi
17 Kas 2012
Konular
1,235
Mesajlar
5,399
MFC Puanı
1,490
Facebook şifre çalma yazılımı, sizin şifrenizi çalan bir virüs ile beraber geliyor

Kötü amaçlı kişilerin virüs bulaştırmak ve/veya kimlik bilgilerini ele geçirmek için uyguladıkları en etkili yöntemlerden biri Facebook. “Facebook şifre kırıcı” adı altında piyasaya sürülen yüzlerce kötü amaçlı yazılım bir çok kişinin canını yakmaya devam ederken Sidney merkezli LMNTRIX Labs‘taki güvenlik araştırmacıları çok hızlı bir şekilde yayılan yeni bir programı bildirdi.

Bu yazılımı indiren kullanıcılar bir kere kurulumu yaptıktan sonra arka planda bir trojan bulaştıran bu yazılım, siz başkasının şifresini ele geçirmeye çalışırken sizin şifrenizi çoktan elde etmiş oluyor.

Araştırma ekibi, “çok geniş bir kitleye yayılmış ve büyümeye devam ediyor” dedi. Üstelik bu yazılımı pazarlayanlar kimi zaman “Facebook şifre çalıcı” olarak tanıtsa da bazen “Facebook şifre kurtarma” olarak tanıtıyor ki bu daha büyük bir tehdit oluşturuyor. Tahmin ettiğiniz gibi bu alana çok büyük bir talep olduğu için, bu yazılımı pazarlayan kişiler spam, pop-up, reklam kampanyaları ve porno siteler aracılığıyla olabildiğince geniş bir kitleye ulaştırmaya çalışıyorlar.



Araştırmacıların “Instant Karma” adını verdiği bu yazılımı indirip “Hack” butonuna tıkladığınız anda karşı taraftan sizin bilgisayarınıza uzaktan erişim imkanı veren bir trojan bırakıyorlar.



Görünüşe göre bu uygulama şu anda sadece Windows bilgisayarları tehdit ediyor fakat Facebook gibi bir dev söz konusu olunca benzer sorunların mobil cihazlarda ve Macintosh cihazlarda da olmaması için bir neden yok gibi görünüyor.

Hackerlar için bir altın madeni konumunda olan Facebook her gün yüzlerce farklı saldırı tipiyle mücadele ediyor olsa da “şifre çalma” adı altında sizin şifrenizi çalma yöntemi oldukça yeni bir yöntem gibi görünüyor. Herhangi bir teknik bilgisi olmayan ve temel internet kullanıcısı olan yakınlarınızı uyarmanızda fayda var.

Webrazzi
 

İlda

Özel Üye
Üyelik Tarihi
17 Kas 2012
Konular
1,235
Mesajlar
5,399
MFC Puanı
1,490
Facebook paravan şirketleri ve spamcileri saptamak için yapay zeka kullanıyor

Yakın zamanda kendi dillerini oluşturdukları için bir başka yapay zeka projesini rafa kaldıran Facebook, tamamen başka bir konuda yoluna yine yapay zeka ile devam ediyor.

Sahtekarlıklara ve sahte haberlere karşı elini hem moderasyon hem de yapay zeka ile güçlendirdiğini ifade eden şirket, genelikle webdeki kötü aktörlerin kullandığı bir taktik olan “cloaking” e (gizleme sistemi) karşı daha katı bir tutum izleyeceklerini belirtti.

Facebook Ürün Yönetimi Direktörü Rob Leathern, “Bu konudaki yaptırımlarımızı yakın zamanda arttırdık.” dedi ve ekledi: “Bunu açıkça söylüyoruz: Cloaking’e izin vermeyeceğiz.”

Cloaking, internette “black-hats” diye tabir edilen organik olarak ya da reklam yoluyla hedef kitlelerine ulaşmak yerine alternatif yollar seçen hesapların uzun zamandır sürdürdüğü ancak basit bir uygulama. Hilekar pazarlamacılar, pornocular ve hatta ırkçılar dahi bu sistemi uygulayarak sosyal medya içeriklerinde ve arama sonuçlarında kendi kimliklerini ört bas edebiliyor.

Facebook şu anda belirttiği yere ulaşmayan linkleri, yanıltıcı ya da çok fazla reklam yayınlayan hesapları saptayabiliyor. Bu hesaplara uygulayacağı yaptırımlar arasında uyarılar, daha az görünürlük ve platformdan sınırsız olarak engellenme yer alıyor.

Daha detaylı bir şekilde Cloaking yapan bir takım hesaplar ise çok zor fark edilebiliyor. Örneğin reklamda bahsettiği siteden farklı sitelere yönlendiren reklamlarda uygulanan cloaking’de; Facebook yetkilisine ilk önce onaylayabileceği türden bir site açıyor. Ancak iş Facebook kullanıcılarına geldiğinde bu reklamlar kullanıcıyı genellikle yanıltıcı başka bir siteye yönlendiriyor.



Leathern çarşamba günü yazdığı blog gönderisinde bu durumu şöyle anlatıyor: “Örneğin bir Facebook yetkilisi, sitenin ilkelerimize uygun olup olmadığını kontrol etmek için tıkladığında, kullanıcılar için hazırlanmış olan websitesinden başka bir web sitesini ziyaret etmiş oluyor. Sıklıkla diyet hapları, pornografi ve kas geliştiricilere dair düzenbazlıklar içeren örtülü sayfalar, insanlara negatif ve rahatsız edici bir deneyim sunuyor.”

Şirket bu uygulamanın önüne geçmek için insanların moderasyonunun yanı sıra yapay zeka algortimaları kullandıklarını da belirtiyor. Leathern bu konuda “Geçtiğimiz bir kaç ayda attığımız bu yeni adımlar suçluları alaşağı etmemizi ve insanları yanlış yönlendirerek edindikleri ekonomik gücü bozmamızı sağladı.” açıklamasını yaptı.

Bu arada Facebook Cloaking ile mücadele eden tek şirket değil. Google da cloaking’in web site tüzük‘üne aykırı olduğunu belirtiyor

Webrazzi
 

İlda

Özel Üye
Üyelik Tarihi
17 Kas 2012
Konular
1,235
Mesajlar
5,399
MFC Puanı
1,490
Facebook’tan videolar için yeni sekme: Facebook Watch
10 Ağustos 2017 tarihinde Arden Papuççiyan paylaştı
Facebook’un TV şovlarına benzer video içerikleri üzerinde çalıştığını, BuzzFeed ve Vox’dan orijinal video içeriği sipariş edebileceğini geçtiğimiz Mayıs ayında sizlere aktarmıştık. Geçtiğimiz günlerde 2 milyar kullanıcı barajını aşan Facebook, video içerikleri için özel olarak geliştirilen yeni sekmesi Facebook Watch‘ı duyurdu.



Geçtiğimiz dönemlerde videoların gücünü keşfeden Facebook, platform içindeki videolu içeriklerin artması için önemli çalışmalar yapmıştı. Facebook Watch ile YouTube, Amazon ve Netflix rakip olmaya hazırlanan Facebook, kullanıcı sayısının büyüklüğü sayesinde gelecekte geleneksel TV platformları için de tehdit oluşturabilir.

Facebook’taki video içeriklerinin yayınlanacağı Watch sekmesi, ilk etapta ABD‘de kullanıma sunulacak. Mobil, masaüstü ve laptoplardan ulaşılabilecek olan Watch, Facebook’un TV uygulamaları sayesinde de kullanılabilecek. Geçtiğimiz yıl karşımıza çıkan “Video” sekmesinin gelişmiş bir hali olacak olan Facebook Watch, videoların daha kolay keşfedilmesine yardımcı olacak ve kullanıcılarına izleme listesi yapma imkanı da tanıyacak.


Canlı spor yayınları
Bu özellik sayesinde kullanıcılar takip ettikleri şovların yeni bölümlerini kaçırmayacak. İçinde listeler de bulunduracak olan Facebook Watch, “Hakkında en çok konuşulanlar“, “İnsanları güldürenler” ve “Arkadaşlarım neler izliyor” listeleri sayesinde yeni video içerikleri keşfetmenize yardımcı olacak.

Facebook’un en önemli özelliklerinden olan yorum ve tepkiler de unutulmamış tabii ki. Facebook Watch arayıcılığıyla izlenen videolara yorum veye tepki bırakmak da mümkün olacak. Standart TV şovlarının yanı sıra canlı spor yayınları da yapacak olan Facebook Watch’ın açıklanan şovları ise Nas Daily, Kitchen Little, Gabby Bernstein’in sohbet programı ve Major League Baseball yayınları.

Webrazzi
 

İlda

Özel Üye
Üyelik Tarihi
17 Kas 2012
Konular
1,235
Mesajlar
5,399
MFC Puanı
1,490
Facebook, kullanıcılarını aldatan reklamverenleri sistemden atmak için çok büyük çaplı bir çalışmaya başladığını duyurdu. Bu çalışma kapsamında özellikle çiçek satıyor gibi yapıp hap gönderen, sahte kas yapıcı ilaç satan ve pornografik içeriklere trafik sağlayan tüm reklamverenleri sistemden atmaya başlıyor.

Asıl işlevini gizleyen, ürünün üstünü örterek bir şekilde kullanıcıların yanılmasını sağlayan bu reklamverenler insanları kandırmakla kalmıyor Facebook�un sistemini de kandırıyor. Facebook, zaten belli filtreler çerçevesinde bazı firmaları engellerken dolandırıcı firmaların bazıları bu filtreleri aşmayı başarıyor.

Aslında bu sorun ne Facebook için ne de internet dünyası için yeni bir sorun değil. Facebook Ürün Yönetim Direktörü Rob Leathern, yaptığı açıklamada �Bu sorun kimse için yeni bir sorun değil fakat bu sorunu çözmek için daha Fazla insan gücü devreye alıyor ve yapay zeka sistemini geliştiriyoruz� dedi. Ayrıca �Facebook olarak diğer dijital medya şirketleriyle de çalışmaya başlayarak bu soruna daha geniş bir çözüm üretmeye çalışıyoruz� dedi.

Halihazırda binlerce sayfayı ve reklamvereni engellediklerini belirten Leathern, yeni yöntemlerine dair bir bilgi vermekten kaçındı.

�Büyük bir şemanın küçük bir hamlesi bu yaptığımız, hiç bir zaman bitmeyecek bir kedi-fare oyununda elimizden gelenin en iyisini yapmak için çabalayacağız.� diyen Rob Leathern, bu sorunun her zaman devam edeceğini, �kökten çözüm� diye bir şey olmadığına dikkat çekti.

İnternet dünyasının gelişmesinde dolaylı olarak çok büyük katkısı olan bu siteler, şirketlerin her zaman kendini geliştirmesini sağlıyor. Bu açıdan bakınca bitmeyecek olması kullanıcılar için kısmen faydalı bir şey diye düşünüyorum.
Webrazzi
b8a491bf40db282fb9276edf5c226e7d.jpg
 

İlda

Özel Üye
Üyelik Tarihi
17 Kas 2012
Konular
1,235
Mesajlar
5,399
MFC Puanı
1,490
Facebook, Snapchat’in rakibi Lifestage’i ve bağımsız uygulaması Groups’u kapattı


Facebook, Snapchat’in rakibi Lifestage’i ve bağımsız uygulaması Groups’u kapattı

Facebook bağımsız uygulamalarının sayısını gün geçtikçe azaltıyor. Şirketin “gençlere özel” deneysel uygulaması ve Snapchat’in rakibi olarak hazırlanan Lifestage AppStore’dan kaldırıldı. Son zamanlarda kapatılan tek Facebook uygulaması bu değil. Facebook, 2014 yılında yayına aldığı ve kullanıcıların dahil oldukları gruplarla daha rahat etkileşime girmelerini sağlayan bağımsız uygulaması Groups‘u da kapatma kararı aldı.

Facebook yaptığı açıklamada gruplarla ilgili çalışmalarda ana Facebook uygulaması ve facebook.com adresine odaklandıklarından dolayı, iOS ve Android için Facebook Gruplar uygulamasını kaldırmaya karar verdiklerinden bahsediyor.

Facebook Gruplar uygulaması son zamanlarda iyice hatalarla dolu bir uygulama haline gelmişti. Öyle ki artık kullanılamayacak haldeydi. Bu noktada daha fazla ısrar etmeyip ana uygulamanın bu özelliğini daha iyi hale getirmeye çalışmak akıllıca bir karar.



Facebook Gruplar uygulaması şu anda AppStore’dan kaldırılmış durumda. Mevcut kullanıcıları için de uygulamanın hizmet vermesinin son tarihi 1 Eylül.

Instagram Stories asıl rakip oldu
Facebook Grupları, topluluğun büyümesindeki en büyük taşlardan birisi. Dolayısıyla uygulamasının kapatılması şaşırtıcı. Ancak Lifestage’in kapatılıyor olması bundan daha da şaşırtıcı.

Lifestage tasarım itibariyle çok net bir kitleyi hedefliyordu. Uygulamaya sadece 21 yaş ve altı kullanıcılar kayıt yapabiliyordu. Geçen yıl 19 yaşındaki bir tasarımcı olan Michael Sayman tarafından hayata geçirilen uygulama video ve soru-cevap yöntemi ile arkadaşlarınızla etkileşime geçmenize olanak sunuyordu.

Tabi artık Facebook, Snapchat rakibi olarak başka bir uygulamaya sahip; Instagram! Nisan ayında Instagram Stories’i kullanan kullanıcı sayısı 200 milyona ulaşmışken Snapchat’in toplam kullanıcı sayısı 161 milyonda kalmıştı. Ağustos ayına geldiğimizde ise Instagram Stories 250 milyon kullanıcıya erişti ve Snapchat’in toplam kullanıcısı 166 milyona ancak geldi.

Kullanıcı sayısının bu denli hızlı artmasının yanında Instagram Stories, Snapchat ile özellikler konusunda da rekabette kendini geliştirdi. Stories bu kadar başarılıyken, hiçbir zaman tam olarak bir başarı elde edemeyen Lifestage’e de artık Facebook’un çaba harcamasına gerek yoktu ve Facebook bu uygulamayı hemen ıskartaya çıkardı

Sosyal medya
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst