• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İlda

Özel Üye
Üyelik Tarihi
17 Kas 2012
Konular
1,235
Mesajlar
5,399
MFC Puanı
1,490
Facebook Messenger üzerinde yeni chatbot keşfini kolaylaştırmak için geliştirdiği “Discover” yani *“Keşfet” sekmesini devreye aldı. Şirketin geçtiğimiz Nisan’da düzenlediği*F8*konferansında duyurulan bu özellik, ABD’deki kullanıcıların, işletmeler ve markalarla daha rahat etkileşime girebilmesi için bir fırsat olarak tanımlanıyor.

Tahmin ettiğiniz gibi bu özellik tamamen yeni bir bot keşfetmek üzerine kurgulanmış. Bu sekmeye girdiğinizde bot kategorilerine göz atabiliyor, botların özelliklerine bakabiliyor ve son zamanlarda etkileşime geçtiğiniz botları görüntüleyebiliyorsunuz.

Bu özellik, yeni bot keşfetme konusunda etkili olması bir yana, Facecbook’un geçtiğimiz yıl her hafta yeni özelliklerle, duyurularla yaymaya çalıştığı chatbot’lar üzerine tekrar yoğunlaşmaya başladığı anlamına da geliyor.

[http://webrazzi]

Facebook Messenger’da kullanılan aylık aktif 100 bin bot var

Facebook’un*yapay zeka asistanı “M”, Messenger özellikleri ile donatılmaya başlamıştı fakat görünüşe göre “M” ve Messenger tamamen ayrılacak ve ayrı ayrı konumlanacaklar. Facebook’un hedefinin, yenilediği Sayfaları şirketlerin ana sayfası; ve Messenger’ı da ana iletişim noktası haline getirmek olduğunu düşünecek olursak, şirketin bu yolda emin adımlarla ilerlediğini söyleyebiliriz. Chatbot’lar da bu hedefleri destekler nitelikte geliştiriliyor.

Keşfet özelliği eklendikten sonra Messenger chatbot’ları görünür hale gelecek ve geliştiricilerin chatbot’lara olan ilgisinin devam edip etmediğini de net olarak göreceğiz.

Kaynak:Webrazzi
 

İlda

Özel Üye
Üyelik Tarihi
17 Kas 2012
Konular
1,235
Mesajlar
5,399
MFC Puanı
1,490
Facebook TV programları için bölüm başına 3 Milyon dolar harcamayı düşünüyor


[http://webrazzi]Facebook, bir süredir aklında olan TV programlarını bu yaz hayata geçiriyor. Hem Netflix gibi dizi ve TV sektörünü dijitale taşıyan yayınlara hem de geleneksel olarak kalmaya devam eden kablolu TV yayınlarına rakip olmaya hazırlanan Facebook, bu sektöre girmeyi uzun süredir ertelemekteydi.

YouTube, Netflix, Amazon ve yayın pazarında premium hizmet veren diğer sistemler düşünüldüğünde Facebook bu girişiminde biraz geç kaldı diyebiliriz. Daha önce Nisan ortasında kendi yazılım geliştiricileri konferansında ve ardından 17 Haziran’da gerçekleşen*Cannes Lions reklamcılık festivalinde programlarını açıklamak isteyen Facebook, ne yazık ki bu iki tarihte de herhangi bir duyuruda bulunmadı. Şu anda Facebook’un yeni TV programlarını Temmuz’da duyuracağına dair söylentiler mevcut. Yine de bu tarihin Ağustos’a ertelenme ihtimali yüksek gibi görünüyor.

Her halükarda ortaya çıkacak olan programlar iki farklı kategoride karşımıza çıkacak.

Bunlardan biri senaryosu önceden yazılmamış 3-10 dakika uzunlukta da dizilerden oluşacak. *Bu dizilere 5 bin dolar ve *20 bin dolar arası bir meblağ yatıracak olan Facebook, dizilerin sahibi olmayacak. Dizileri, yayınlandıktan birkaç hafta sonra medya şirketleri, bu dizileri Facebook’un platformundan bağımsız olarak kullanabilecek ve başka platformlarda videolar üzerinden gelir elde edebilecek. Facebook bu sistem için şimdiye kadar*Vox Media, BuzzFeed, Attn, ve Group Nine Media gibi birçok medya kuruluşuyla anlaştı.

Bu konuda ilgi çeken noktalardan biri de Facebook’un daha yüksek kalitede olan TV programlarını satın alacak olması.

Facebook büyük yetenek ajanslarıyla yaptığı görüşmelerde 30 dakikalık prodüksiyonlara bölüm başına 3 Milyon Dolar ödemeye hazır olduğunu belirtti. Bu da Netflix’in büyük sıçrama yaşamasını sağlayan dizi “House of Cards”a harcadığı miktara yakın. Netflix bu projeye başlangıçta bölüm başı 4.5 Milyon Dolar yatırmıştı.

Facebook ayrıca orta seviyede maliyetlere sahip senaryolu dizilerle de ilgileniyor. Üstelik maliyetler bölüm başına 6 sıfırlı rakamlara kadar ulaşabiliyor.

Facebook’un bu seviyede bir alışveriş yapmasına bir örnek vermek gerekirse; şirketin “Loosely Exactly Nicole” dizisini ikinci sezonda Facebook’ta yayınlanması için harekete geçtiğini söyleyebiliriz. MTV’nin komedi dizisi olan yapım*Nicole Byer’ın hayatını ele almaktaydı ve düşük reytingler sebebi ile ilk sezondan sonra yayından kaldırılmıştı.

Bu dizinin MTV’ye bölüm başı maliyeti 700,000-800,000 dolar arasıydı. Facebook’un Gelişim Direktörü Mina Lefevre daha önce MTV’nin Başkan Yardımcılığını üstlenmişti. Onun döneminde ise ekranda “Loosely Exactly Nicole” dizisi vardı. Şubat ayında Facebook’a katılan Lefevre’nin aşina olduğu bir programla işe başlaması pek de şaşırtıcı değil.

Facebook’un bu dizileri yeni bir abonelik sistemi ile piyasaya sunmayacağını varsayarsak, Facebook’un yeni bir reklam modeliyle karşımıza çıkacağını düşünebiliriz.

Nick Grudin’in konuyla ilgili açıklaması ise şu şekilde:

“Hedefimiz Facebook’u insanların video odağında bir araya geldiği bir yer haline getirmek. Oraya ulaşmamıza yardımcı olamaları için bir takım partnerler ve üreticilerle spordan komediye, ‘reality show’dan oyuna uzanan etrafında bir topluluk inşa edebileceğimiz program çeşitleri denemekteyiz. Özellikle bölümlerden oluşan programlar üzerine odaklandık böylece değişik dikeylerde ve farklı konularda neyin işe yaradığını anlayabileceğiz. Bu programları şu anda doğrudan biz finanse ediyoruz fakat zamanla bir çok üreticiye videolarını fonlayabilmeleri için Ad Break benzeri kar paylaşımı ürünleri ile yardımcı olmak istiyoruz.”

Geçtiğimiz günlerde Facebook’un*video içeriklere olan ilgisinden*bahsetmiştik. Mobilde yaptığı kategorizasyon düşünüldüğünde Facebook’ta yeni kanallarla tanışmamız an meselesi gibi duruyor.
 

Sonay

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
15 Haz 2017
Konular
2
Mesajlar
37
MFC Puanı
0
Fikrimdeki ince gül sensin.. Koparıp saklasam anlamassın. Keşfettiğim en garip şeysin geceye benzeyen bir sabahsın... Yalnızlıgım bittimi ? dersin.. Sorusu olmayan bir cevapsın... Uçmak istiyorsan at kendini gözlerimden. :) https://www.youtube.com/watch?v=uf4GfYRml78
 

İlda

Özel Üye
Üyelik Tarihi
17 Kas 2012
Konular
1,235
Mesajlar
5,399
MFC Puanı
1,490
Facebook sayfa ve reklam ölçümlemelerine yeni özellikler ekliyor

Aylık*2 milyar kullanıcı sayısını aşan Facebook, sayfa ve reklam istatistiklerini iyileştirmek için kolları sıvadı. Hem reklam hem de sayfa istatistikleri kanadında daha iyi performans almanızı sağlayacak*yeni özellikler*geliyor.

Facebook’un yakın gelecekte devreye alması beklenen metriklerden biri*‘landing page view‘. Adından da anlaşılacağı gibi, reklam sonrasında tıklanan linklere yönelik sayfaların açılma süresindeki kullanıcı davranışlarını ölçümlüyor. *‘landing page view‘den *Facebook’un reklam oluşturma aracındaki *Trafik KPI’ını *kullananlar faydalanabilecek.

‘Pre impression activity breakdown’*Facebook’un reklam panelinde duyurduğu diğer bir özellik.*Önümüzdeki haftalarda**reklamverenlere sunulacak olan bu metrik*ile işletmeler, reklamla etkileşime geçen kişilerin yeni bir ziyaretçi mi yoksa mevcut ziyretçi mi olduğunu ölçümleyebilecek. Facebook’un yaptığı açıklamaya göre, Pre-impression breakdown, özellikle ürün tavsiyesi ile alakalı geniş hedef kitlesi olan dinamik reklamlarda çok faydalı olacak.

Sayfalar artık daha interaktif

Facebook, reklam panelinin yanı sıra marka sayfaları istatistiklerine yeni yetkinlikler ekliyor.**Sayfalar bildiğiniz üzere beğenilmeden sadece takip de edilebiliyor. *Facebook bu durumu göze alarak, işletmelerin kendi sayfalarını *kaç kişinin takip ettiğini ve takibi bıraktığıni*follows*ile ölçümleyebilmesini sağlayacak. Öte yandan bu kişilerin demografik bilgileri, takibin nerede olduğu, organik ya da sponsorlu yollardan mı olduğuna yönelik bilgilere de ulaşılabilecek.

[http://webrazzi]

Facebook sayfalarına eklenen bir diğer özellik ise*‘previews’. Kişilerin sayfanıza yönelik bilgilere nasıl ulaştığını tespit etmeye yönelik bir metrik. Bildiğiniz üzere, kullanıcılar, marka sayfaları hakkındaki bilgileri sayfalarına tıklamadan da öğrenebiliyorlar. Bu metrik, Facebook’un masaüstü*bilgisayar kullanımında, *sayfayı ziyaret etmeden, sayfa hakkında kaç kişinin bilgi*aldığını*gösterecek.

Kişilerin her zaman Facebook üzerinden arkadaşlarından ya da ailelerinden gelen tavsiyeleri dikkate çoğu kez paylaşılıyor. Bu durumdan yola çıkan Facebook*‘recommendations’larla sayfaların, kullanıcı arkadaşları ya da aileleri tarafından kaç defa tavsiye edildiklerini gösterebilecek.

Facebook’un önümüzdeki aylarda daha iyi ölçümlemeler için sayfalara ve reklam alanlarına daha fazla yetkinlik getirmesi bekleniyor



Webrazzi
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst