The Punisher
MFC Üyesi
- Üyelik Tarihi
- 6 Haz 2015
- Konular
- 785
- Mesajlar
- 930
- MFC Puanı
- 230
Google ile yaptığı varsayılan arama motoru anlaşması sona ermek üzere olan Firefox, yeni arama stratejisini resmi blogu üzerinden açıkladı. Yapılan görüşmeler sonrasında, Mozilla Firefox artık varsayılan arama motoru olarak Yahooyu kullanacak.
Mozillanın Firefox ürününü çıkardığı günden bu yana arama motoru konusunda arkasında Google vardı ve Mozillanın elde ettiği gelirlerin büyük bir kısmını Google reklam arama sonuçlarından elde ettiği gelirler oluşturuyordu. Firefox ve Google arama motoru her ne kadar özdeşleştirilmiş olsa da, Googleın kendi internet tarayıcısı Chromeun pazar payını ciddi şekilde güçlendirmesi, Mozilla ile Googleın da arasına kara kedi sokmuş oldu.
Mozilla ile Google, son olarak 2011 yılının Aralık ayında masaya oturmuş ve Firefoxtaki varsayılan arama motorunun Google olması için 3 yıllık bir devam anlaşmasına imza atmıştı. Bu yılın Aralık ayında sözleşme süresinin dolmasıyla birlikte burada bir ayrılık yaşanacak ve Firefox, varsayılan arama motorunu Google yerine Yahoo olarak ayarlayacak.
Firefox kullanıcıları 100 milyardan fazla arama gerçekleştiriyor
Firefoxun her ne kadar son açıklanan rakamlara göre pazar payı düşüyor olsa da ciddi bir kullanıcı kitlesi bulunuyor ve Firefox kullanıcıları 1 yıl içerisinde, internette 100 milyardan fazla arama sorgusu gerçekleştiriyor. Yahoonun ve Yahoo arama motorunun da ciddi bir kullanıcı kitlesi olduğunu ve toplam web aramalarının yüzde 10unun Yahoo üzerinden gerçekleştiğini düşünürsek, bu işten Yahoonun da oldukça karlı çıkabileceğini ve tarafların karşılıklı olarak kazançlı bir adım attıklarını söyleyebiliriz. Yahoo da bu adımla birlikte arama hacminde ve reklam satışları konusunda kendisini yeniden göstermeye başlayabilir.
Firefox, sözleşmenin sona erdiği andan itibaren, yani Aralık ayı içerisinde Yahoo ile arama deneyimini kullanıcılarına sunmaya başlayacak. Ancak belirtmemiz gerekiyor ki Google, Bing, DuckDuckGo, eBay, Amazon, Twitter ve Wikipedia gibi alternatif seçenekler de Firefoxta yer almaya devam edecek. Bununla birlikte Rusyada Yandex, Çinde ise Baidu Firefoxun varsayılan arama motorları olarak kullanılmaya devam edecek.