• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Firefox,Yahoo’yu Varsayılan Arama Motoru Yapıyor

The Punisher

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
6 Haz 2015
Konular
785
Mesajlar
930
MFC Puanı
230
mozilla-yahoo-396x253.jpg


Google ile yaptığı varsayılan arama motoru anlaşması sona ermek üzere olan Firefox, yeni arama stratejisini resmi blogu üzerinden açıkladı. Yapılan görüşmeler sonrasında, Mozilla Firefox artık varsayılan arama motoru olarak Yahoo’yu kullanacak.

Mozilla’nın Firefox ürününü çıkardığı günden bu yana arama motoru konusunda arkasında Google vardı ve Mozilla’nın elde ettiği gelirlerin büyük bir kısmını Google reklam arama sonuçlarından elde ettiği gelirler oluşturuyordu. Firefox ve Google arama motoru her ne kadar özdeşleştirilmiş olsa da, Google’ın kendi internet tarayıcısı Chrome’un pazar payını ciddi şekilde güçlendirmesi, Mozilla ile Google’ın da arasına kara kedi sokmuş oldu.

Mozilla ile Google, son olarak 2011 yılının Aralık ayında masaya oturmuş ve Firefox’taki varsayılan arama motorunun Google olması için 3 yıllık bir “devam” anlaşmasına imza atmıştı. Bu yılın Aralık ayında sözleşme süresinin dolmasıyla birlikte burada bir ayrılık yaşanacak ve Firefox, varsayılan arama motorunu Google yerine Yahoo olarak ayarlayacak.

Firefox kullanıcıları 100 milyardan fazla arama gerçekleştiriyor
Firefox’un her ne kadar son açıklanan rakamlara göre pazar payı düşüyor olsa da ciddi bir kullanıcı kitlesi bulunuyor ve Firefox kullanıcıları 1 yıl içerisinde, internette 100 milyardan fazla arama sorgusu gerçekleştiriyor. Yahoo’nun ve Yahoo arama motorunun da ciddi bir kullanıcı kitlesi olduğunu ve toplam web aramalarının yüzde 10‘unun Yahoo üzerinden gerçekleştiğini düşünürsek, bu işten Yahoo’nun da oldukça karlı çıkabileceğini ve tarafların karşılıklı olarak kazançlı bir adım attıklarını söyleyebiliriz. Yahoo da bu adımla birlikte arama hacminde ve reklam satışları konusunda kendisini yeniden göstermeye başlayabilir.

Firefox, sözleşmenin sona erdiği andan itibaren, yani Aralık ayı içerisinde Yahoo ile arama deneyimini kullanıcılarına sunmaya başlayacak. Ancak belirtmemiz gerekiyor ki Google, Bing, DuckDuckGo, eBay, Amazon, Twitter ve Wikipedia gibi alternatif seçenekler de Firefox’ta yer almaya devam edecek. Bununla birlikte Rusya’da Yandex, Çin’de ise Baidu Firefox’un varsayılan arama motorları olarak kullanılmaya devam edecek.

Suppenkuche-restaurant.jpg
 
Üst