Neler yeni
Türkiye'nin En Güncel Forum Sitesi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

Haftada 150 Dakika Yürüyün!

Satürn

Emektar Yönetici
  • Üyelik Tarihi
    9 Şub 2015
  • Mesajlar
    41,437
  • MFC Puanı
    21,494
  • MFC Seviyesi

Kalp ve damar hastalıklarının önüne geçebilmek için vatandaşlara yönelik çeşitli etkinlikler düzenlediklerini anlatan Prof. Dr. Kozan sigara alkolhareketsizlik kilo yüksek tansiyon kolesterolün bu rahatsızlığa yol açtığına işaret etti.
Aynı zamanda Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi olan Prof. Dr. Kozan toplumda en çok ölüm nedeninin kanser olduğunun düşünüldüğünü ancak gerçeğin böyle olmadığını belirterek ''Türkiye'de ve dünyada kalp ve damar hastalıkları ölüm nedenlerinin birinci sırasındadır. Kalp ve damar hastalıklarından ölümler trafik kazası ve kanser gibi ölümlerin topl******* bile fazladır'' dedi.

Kalp ve damar hastalığı riskini sigara içiminin 3 yüksek tansiyonun 2 kolesterolün 3.5 kat şeker hastalığının 2.5 kat artırdığını vurgulayan Kozan sigarayı alkolü bırakıp sağlıklı yiyecekler yiyipideal kiloya ulaşılmanın hastalığa yakalanma riskini azalttığına dikkati çekti.
Sigaranın şişmanlığın hareketsizliğin alkolün insanın yaşam süresini kısalttığını ifade eden Prof. Dr. Kozan şöyle konuştu:
'Türkiye'de yılda 230 binin üzerinde kalp ve damar hastalığına yakalanan var. Bu kişilerin yüzde ellisi hayatını kaybediyor. Böyle giderse 2015-2020'de yıllık hasta sayısı 400 bine çıkacak. Kalp ve damar hastalığına neden olan unsurlar değiştirilebilir şeyler.
Sigaraya bağlı ölümlerin en önde gelen nedeni kalp krizi ve inmedir. Sigara yağlanma ve tıkanıklığa neden oluyor. Kalp ve beyin damarlarını tıkıyor. Şişmanlık her şeyin başı. Toplum olarak şişmanız.
Şişmanlık yaşam süresini kısaltır yaşam kalitesini olumsuz etkiler. Göbekten şişmanlık kalp damar hastalığıyla direk ilgili. Tansiyon sessiz katildir. Yüksek tansiyon felç kalp yetersizliğikalp krizi böbrek yetmezliği görme kaybına neden olur. Bu düşmanları yenmek elimizde.
Haftada 150 dakikalık yürüyüş kalp damar hastalığı riskini yarı yarıya azaltır. Mutlaka yürüyüş yapmak lazım. Akşam sabah demeden yürüyüş yapılmalı. Koşu bandı alıp da koşturup durmak yanlıştır. Aheste aheste yürümek yürüyüş süresini uzatmak doğru olandır.
Yağlar uzun egzersizler sonucu erir. Neredeyse tuvalete bile arabayla gidecek duruma geldik. Ayda 1-2 kilo vermek en ideali. Hamur işini tatlıları kesmek lazım. Sigarayı alkolü bırakıp hareketli kolesterolden tuzdan uzak fast food türü yiyeceklerden uzak bir yaşam sürersekbu rahatsızlığa yakalanma riskini düşürmüş oluruz.
 
Üst Alt