• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Harita Editörü S.S.S

mum

Özel Üye
Üyelik Tarihi
3 Nis 2008
Konular
2,214
Mesajlar
2,424
MFC Puanı
1,030
HARİTA EDİTÖRÜ S.S.S.




Bölüm 1. Zemin Özellikleri Ne İşe Yarar?
Bölüm 2. Objeler ve Çiviler
Bölüm 3. Yer Çekimi ve Rüzgar
Bölüm 4. Harita Çeşitleri; Vanilla, Ruh İkizi, Çarpışma
Bölüm 5. Görünen Ama Aktif Olmayan Zemin | Aktif Ama Görünmeyen Zemin
Bölüm 6. Geçersiz Sürtünme, Negatif Ağırlık ve No-B
Bölüm 7. Havada Çivi Yaratma | Rype'ın Glitchi
Bölüm 8. Harita Pikselini Ayarlamak -Kayan Haritalar-
Bölüm 9. Troll Haritalar ve Kötü Haritaları Rapor Etmek
Bölüm 10. Kalıcı Haritalar Hakkında
Bölüm 11. Haritaları Forumda Paylaşma
Bölüm 12. Yardımcı Linkler

wwwmowjeldohacombordersfp6.gif


Bölüm 1. Zemin Özellikleri Ne İşe Yarar?

Hareketli Zemin: Zemini hareketli yapar, eğer önünde engel yok ise zemin otomatik olarak düşer.
Ağırlık*: Zeminin ağırlığını artırır ve düşüşünü hızlandırır.
Sürtünme: Farelerin zemindeki sürtünmesini ayarlar. Ahşap zeminin sürtünmesi 0.3'tür.
Zıplatma Oranı: Farelerin zemine çarptığında ne kadar yükseğe zıplayacaklarını ayarlar. Ahşap zeminin zıplatma oranı 0.2'dir.
Açı: Bir zeminin açısını ayarlar. Kaliteli bir harita istiyorsanız, çok dikkatli kullanmanız gereken bir özelliktir.
Sabit Açı(1=aktif)*: Eğer 1 yaparsanız, hareketli zemininizin açısı bir yere çarptığında bozulmaz.
Çizgisel Düşüş*: Hareketli zeminizin yere düşüş hızını ayarlar.
Açısal Düşüş*: Hareketli zemininizin açısal düşüş hızını ayarlar. (Açısının bozulma hızı)

*: Hareketli Zemin butonu aktif iken çalışan özelliklerdir.

Bölüm 2. Objeler ve Çiviler

a.Objeler
Top: Fareleri zıplatma özelliği olan şaman objesidir.
Balon: Hareketli zeminleri uçurmak, glitch çalıştırmak, asansör yapmak gibi işlemler için kullanılabilen şaman objesidir. Çivi ile sabitlenmesi gerekir.
Gizemli İşaret: Verdiğiniz açıya göre etraftaki eşyaları ittirme gücüne sahiptir. Çivi ile sabitlendiğinde daha iyi sonuç alınır.
Küçük Kutu: Ahşaptan daha fazla sürtünmeye sahip olan hareketli şaman objesidir. Hafiftir.
Büyük Kutu: Ahşaptan daha fazla sürtünmeye sahip olan hareketli şaman objesidir. Ağırdır.
Örs: Harita editöründeki ve oyundaki en ağır objedir.
Kısa Kalas: Genelde haritalarda mekanizmalar için kullanılan objedir. Hafiftir.
Uzun Kalas: Genelde haritalarda mekanizmalar için kullanılan objedir. Ağırdır.
Trambolin: Zıplatma özelliğine sahip olan bir objedir, mekanizmalar için kullanılabilmektedir fakat haritalarda pek tasvip edilmeyen bir objedir.

b. Çiviler
Kırmızı Çivi: Bir objeyi havaya sabitler. Hareket etmez.
Sarı Çivi: İki objeyi birbirine sabitler. Üzerine ağırlık gelmedikçe hareket etmez.
Mavi Çivi: İki objeyi birbirine sabitler. Tamamen hareketlidir.





Bölüm 3. Yer Çekimi ve Rüzgar

a. Yerçekimi
Orjinal yerçekimi oyunda 0'dır. Yerçekimini azaltmak için -(eksi) değere doğru yükseltilmesi gerekir. Yerçekimini artırmak için +(artı) değere doğru yükseltilmesi gerekir.
Yerçekimi artarsa walljump yapmak zorlaşır, azalırsa kolaylaşır.
NOT: 40'tan fazla yerçekimi tavsiye edilmez. Fareyi kontrol etmesi neredeyse imkansızlaşır ve bu durum hoş karşılanmaz.

b. Rüzgar
Orjinal rüzgar değeri 0'dır. Rüzgar farenin sağa veya sol tarafa doğru savrulmasını sağlar ve bu farenin işini bir hayli zorlaştırır.
-(eksi) değerde rüzgar fareyi sol tarafa, +(artı) değerde rüzgar ise fareyi sağ tarafa savurur.
Unutmayın ki çok fazla rüzgar hoş karşılanmaz.





Bölüm 4. Harita Çeşitleri; Vanilla, Ruh İkizi, Çarpışma

a. Vanilla Haritaları Ve Resmi Kalıcı (P2) Haritalar
Bu haritalar oyunun kendi döngüsünde bulunan ve döngüde en sık çıkan haritalardır.
Vanilla haritalarını http://transformicewiki.com/index.ph...Maps_by_Number linkinden inceleyebilirsiniz.

Resmi kalıcı haritalar oyuncular tarafından yapılan ve oynanış tarzı vanilla haritalarına benzeyen haritalardır. Bu haritalar bir çok kişi tarafından onay görmüş haritalardır.
Bu haritaları da Transformice Map Database :: Cheeseformice linkinden inceleyebilirsiniz.

b. Ruh İkizi Haritaları
Ruh ikiz özelliği "Harita Ayarları" bölümünden aktif edilebilir. Harita başlangıcında 2 fareyi birbirine bağlanmasını sağlar. Bu özellik her haritada kullanılmamalıdır, can sıkıcı olabilir.

c. Çarpışmalı Haritalar
Çarpışma özelliği "Harita Ayarları" bölümünden aktif edilebilir. Haritada farelerin birbiriyle çarpışmasını sağlar ve fareler iç içe giremezler. Bu özelliğin aktif olduğu haritalarda fareler üst üste tırmanabilirler.
Trambolin zemini kullanmak ve walljump yapmak bu haritalarde oldukça zordur.
NOT: Bu özelliği kullanırken doğum alanının her fare için adil olmasına dikkat edin.





Bölüm 5. Görünen Ama Aktif Olmayan Zemin | Aktif Ama Görünmeyen Zemin
Resimlerde gözükeni yapmanız yeterli, en ve boy ile dilediğiniz gibi oynayabilir, haritanın dışına çıkarıp görüntü kirliliğini önleyebilirsiniz. Görünmeyen zemin buz ile gösterilmiştir.

Resimleri Görmek İçin Tıklayınız






Bölüm 6. Geçersiz Sürtünme, Negatif Ağırlık ve No-B

a. Geçersiz Sürtünme
Geçersiz Sürtünmeli bir zemin yapmak için zemininizin sürtünmesini "..." yapın.

Peki neye yarar bu geçersiz sürtünme?
1- Geçersiz sürtünmeli zemine dokunan fareler 0,0 noktasına gider.
2- Eğer geçersiz sürtünmeli zemin hareketli zeminse, dokunan fare ile birlikte zeminin kendisi de 0,0 noktasına gider.
3- Eğer geçersiz sürtünmeli zemine -hareketsiz zemin iken- bir objenin dokunmasını sağlarsanız, tüm fareler hızlı bir şekilde yere düşer, kaçışı yoktur.
4- Eğer geçersiz sürtünmeli zemin hareketli zeminse ve ortasında B çivisi varsa, bir obje ya da bir fare dokunduğunda 0,0 noktasına giderler ve haritada artık B çivisi kullanılamaz.
5- Eğer geçersiz sürtünmeli zemin hareketli zeminse ve ortasında B çivisi varsa, aynı zamanda bir zemin ona dokunuyorsa, haritada başlangıçtan itibaren B çivisi kullanılamaz.

b. Negatif Ağırlık
Negatif ağırlık yapmak için note pad kullanmanız ve geçersiz sürtünmedeki adımları takip etmeniz gerekiyor.
Tekrar etmek gerekirse;
1- Haritada negatif ağırlık yapmak istediğiniz zeminin ağırlığını başka zeminlerle karışmaması için 99999,12345 gibi bir rakam yapın.
2- Haritanın XML kodunu alarak note pad'e yapıştırın.
3- CTRL + A yaparak hepsini seçin ve CTRL + F'ye basın.
4- 99999, 12345 veya her ne yaptıysanız arayın ve o rakamı bulun.
5- Rakamı "-xx" olarak değiştirin. *not: xx önemsizdir.*
6- Haritayı geriye kopyalayın.

Bu işlem zeminin normal bir zemin gibi davranmasını sağlar, ek özellik olarak sadece şaman itemlerini bu zemine sabitleyebilirsiniz.

c. No-B
En ünlü glitchlerden biri olan No-B, haritada B çivisi kullanılmamasını sağlar.
1- Öncelikle a. Geçersiz Sürtünme bölümünde yaptığımız gibi bir geçersiz sürtünmeli zemin yaratalım.
2- Geçersiz sürtünmeli zemini hareketli zemin yapalım ve çizgisel düşüşünü 9999 yapalım ki düşmesin ve direkt aktif olmasın.
3- Geçersiz sürtünmeli zeminin koordinat olarak tam ortasına bir B çivisi yerleştirelim.
4- Üstüne bir zemin yapalım ve istediğimiz zaman düşmesini sağlayacak şekilde çizgisel düşüşünü değiştirelim.

Artık glitchiniz hazır. Ama unutmayın ki glitchin önemi, haritanın atmosferine ve tamamen sizin yaratıcılığınıza bağlıdır.





Bölüm 7. Havada Çivi Yaratma | Rype'ın Glitchi

1- Havada çivi yaratmak için aynı en ve boyda 2 tane zemin yaratın.
2- Her 2 zemini de hareketli zemin yapın ve koordinat olarak 2 zemini de üstüste getirin.
3- Şimdi de her 2 zeminin üstünde istediğiniz şekilde çivileri yerleştirin.
4- Şimdi zeminlerin açısını 90 yapın. Zeminleri haritaya görünmeyecek şekilde yerleşirebilirsiniz.
5- Zeminlerin çizgisel düşüşünü 9999 yapabilir ya da altına trambolin zemin yerleştirebilirsiniz.

Şu linkte örnek bir harita görebilirsiniz; <C><P /><Z><S><S P="1,0,0.3,0.2,90,0,0,0" L="50" H="400" X="400" Y="231" T="0" / - Pastebin.com





Bölüm 8. Harita Pikselini Ayarlamak -Kayan Haritalar-

Kayan harita yapabilmek için note pad kullanmanıza gerek yoktur ve haritayı önceden ve ya sonradan yapmanız da önemsizdir.
1- Öncelikle haritayı panoya kopyala diyerek aşağıdaki yükle kısmına kopyalayın.
2- Haritanın kodunun en başına gelin ve <C><P /><Z> şeklindeki kısmı <C><P L="1600" /><Z> olarak değiştirin.
3- 1600 kısmını isteğinize göre değiştirebilirsiniz ve haritanın arkaplanı bu koda göre uzar.





Bölüm 9. Troll Haritalar ve Kötü Haritaları Rapor Etmek

Troll haritalar, haritanın etrafını lavla veya trambolinle kaplanmış, oyunu çökerten haritalardır. Bu tür haritalar yapmak hiç hoş karşılanmamakla birlikte, kesinlikle yasaktır.
Oyun içinde gördüğünüz bu tür haritaları Harita İhbar Hattı'na ihbar edebilirsiniz.





Bölüm 10. Kalıcı Haritalar Hakkında

Kalıcı haritalar oyun içinde döngüye girmiş ve oylanmayan haritalardır. Haritalarınızı kalıcı yaptırmak için oyun içinden moderatörlere ve mapcrewe başvurabilirsiniz.
/c cfmbot mapcrew kodunu kullanarak oyun içinde açık olan mapcrew üyelerini görebilirsiniz. MapCrew'de 3 tane Türk yetkili bulunmaktadır. İngilizce konuşabiliyorsanız diğer yetkililere de başvurabilirsiniz.
Forumdan mesaj atmak için;
Ediz





Bölüm 11. Yardımcı Linkler
Harita yaparken bir sürü yöntem ve öğrenilmesi gereken bir çok şey var. Tabii ki hepsi buraya sığamaz.
Diğer oyuncuların yaptığı rehberleri ve faydalı konuları da buraya, düzenli aralıklarla ekleyeceğim. Bana özel mesaj da atabilirsiniz.

Harita Görünüşü ve Düzeni
No J ve N map
Osmanlı Renk Kodları
Baloncuk Yapımı
Yavaşlatma Glitchi
Kırmızı Çiviyle Hızlı Dönen Kalas
Zeminin İçinden Geçme
Arkaplanlar ile Sanat
Görünmez Zemin ile Arka plan Üstünde Yürümek
 
Üst