- Üyelik Tarihi
- 28 Şub 2020
- Konular
- 2,107
- Mesajlar
- 26,098
- MFC Puanı
- 301,150
Meta’nın en önemli platformlarından Instagram, son dönemde gelen eleştiriler nedeniyle yeni değişiklikler yapıyor.
Geçtiğimiz ay Meta CEO’su Mark Zuckerberg konuşmuş ve hem Instagram hem de Facebook taraftaki TikTok odaklı değişim de sürecek demişti. Yeni yıl itibarıyla iki platformda da özellikle “tavsiye” tarafına yoğunlaşacaklarını aktaran Zuckerberg, 2023’te kişilerin karşısına daha önce hiç olmadığı kadar tavsiye içerikler çıkarılacak demişti. Daha sonra bu genel olarak tepki çeken konuda bir geri adım gelmişti. Instagram’ın patronu Adam Mosseri, hatalarını kabul ederek “Kesinlikle büyük bir geri adım atmamız ve yeniden yapılanmamız gerekiyor.” dedi. Özellikle çok takipçili hesaplara sahip ünlülerden gelen (Kim Kardashian gibi) büyük eleştirilere kayıtsız kalamayan Mosseri, bu bağlamda ekibi ile beraber adımlar atmaya başladı.
Instagram’daki ana akışta son bir yıldır takip ettiğiniz kişilerden gelen içerikler yanında, “tavsiye” adı altında başka içerikler de gösteriliyor. Firma bunlar sayesinde kişilerin ilgisini çekebilecek farklı içerikleri öne çıkarmaya çalışıyor. Ancak bu içeriklerin hepsi her zaman ilgi çekici olmuyor. İşte tam olarak bu konuda bir adım atıldı. Firma kişilerin platformda karşısına çıkan içerikleri özelleştirmesi ya da başka bir diğer deyişle kullanılan algoritmayı kendileri için eğitebilmesi için yeni imkanlar test etmeye başladı.
Geçtiğimiz ay Meta CEO’su Mark Zuckerberg konuşmuş ve hem Instagram hem de Facebook taraftaki TikTok odaklı değişim de sürecek demişti. Yeni yıl itibarıyla iki platformda da özellikle “tavsiye” tarafına yoğunlaşacaklarını aktaran Zuckerberg, 2023’te kişilerin karşısına daha önce hiç olmadığı kadar tavsiye içerikler çıkarılacak demişti. Daha sonra bu genel olarak tepki çeken konuda bir geri adım gelmişti. Instagram’ın patronu Adam Mosseri, hatalarını kabul ederek “Kesinlikle büyük bir geri adım atmamız ve yeniden yapılanmamız gerekiyor.” dedi. Özellikle çok takipçili hesaplara sahip ünlülerden gelen (Kim Kardashian gibi) büyük eleştirilere kayıtsız kalamayan Mosseri, bu bağlamda ekibi ile beraber adımlar atmaya başladı.
Instagram’daki ana akışta son bir yıldır takip ettiğiniz kişilerden gelen içerikler yanında, “tavsiye” adı altında başka içerikler de gösteriliyor. Firma bunlar sayesinde kişilerin ilgisini çekebilecek farklı içerikleri öne çıkarmaya çalışıyor. Ancak bu içeriklerin hepsi her zaman ilgi çekici olmuyor. İşte tam olarak bu konuda bir adım atıldı. Firma kişilerin platformda karşısına çıkan içerikleri özelleştirmesi ya da başka bir diğer deyişle kullanılan algoritmayı kendileri için eğitebilmesi için yeni imkanlar test etmeye başladı.