• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

İslam'da Mistisizm (Tasavvuf)

Üyelik Tarihi
4 May 2016
Konular
52
Mesajlar
588
MFC Puanı
2,310
Tasavvuf Nedir?

Tasavvuf, insan terbiyesini hedefe alan ve insanı gündemde tutan bir sistemdir. Diğer bir açıklama ile; bütün devirler de hiç gündemden düşmeyen Müslümanlar İslam dinini, en güzel şekilde yaşamak ve temsil etmek için öğrenirler.
Dünya da insan bulunduğu sürece, insan da güzel ahlakla sorumlu olduğu müddetçe –ki bu, kulluğun bir gereğidir- tasavvufta var olacaktır.

Sufi : tasavvuf yoluna girmiş, halk arasında Hak ile beraber olmayı başarmış ve bu nefis üzerine yaşamayı öğrenen kişidir

images



Günümüz de tasavvuf ve sufi özellikle de Müslümanlar arasında gerçek manasıyla tanınmıyor. Bir çok dini terim gibi onlar da yanlış kullanılıyor, hakiki manaları bilinmiyor. Ve bu yüzden tasavvuf hakkın da sık sık suçlamalara ve yersiz değerlendirmelere şahit olunuyor. Tasavvuf yolunu büyüklerinden Cüneyd-i Bağdadi Hazretlerinin şu sözü tasavvuf yoluna girmek isteyen için çok anlamlıdır.

Biz tasavvufu ondan bundan nakit ve kuru laf ile elde etmedik. Ona Allah için açlık çekerek, dünyalık isteklere rağbeti terk ederek ve sevip alıştığımız şeylerden uzaklaşarak sahip olduk.

Tasavvufun Kaynağı Kur'an ve Sünnettir
Hedefi Allah rızası olan bir iş, ilahi ölçülere uyması şarttır. İlahi ölçüler, Kur’an ve sünnet ile belirlenmiştir. Kısaca İslam’ın tanımını yapacak olursak; Kur’an ve sünnetin ortaya koyduğu ölçülere ve kanunlara da İslam denir.

Tasavvuf, felsefe ile birleştiğin de birçok fikir ayrımına neden olmuştur. Bu fikir ayrımı; “İslam’ı farklı şekiller de yorumlama” olarak tanımlanan mezhepleri meydana getirmiştir. İslam da birçoğu kabul görülmüş olsa da birçoğu da kabul görmemiştir.

images


Mezheplerin oluşmasıyla birlikte akıllar da bir çok soru bırakmıştır. Bunlardan bir kaçı;
- İslam’dan başka hiçbir şey Allah katında kabul görmüyorsa, farklı isimlerle hayatımıza giren fıkhı mezheplerin ve terbiye yollarının yani tarikatlarını durumu nedir?
- Bunların İslam ile alakası nedir?
- Eğer İslam’ın bir parçası iseler, niçin farklı isimlerle anılıyor ve anlatılıyor?
- Bu değişik isimler ve ekoller dini birliği bozmuyor mu?
- Din bir değil midir?
- Bu farklı yollar neyin nesi?


Bu sorulara kısaca şu cevabı verebiliriz :
Bütün meshepler ve tarikatlar, asla bir din değildir. Ancak dinin tefsirinden ve yaşanmasından ibarettir. Hiçbiri dini tahrif ve tahrip etmez. Aksine dine hizmet eder. Her iki ekol de İslam’ın sükut ettiği ve içtihat yapılmasına imkan verdiği konular da, din adına sözcülük yapmıştır, mühim vazifeler görmüştür.
Her şey den önce tasavvufun doğru anlaşılması gerekir. Tasavvufu bir tabu oyunu gibi görmek doğru olmaz.
Tasavvuf akılla anlaşılmaz, dille anlatılmaz, yanına yaklaşılamaz bir şey değildir.
Tasavvuf kelime olarak tarifi kolaydır fakat yaşantı olarak tatbiki zordur.


Kuran Sufilikten Nasıl Bahseder?


Kur’an- kerim, hayatımız süresince kullandığımız isim ve terimlerin bir arada bulunduğu ansiklopedi değildir.
Kur’an bir hidayet ve hakikat kitabıdır. Onda Salihlerin ismi değil, sıfatları anlatılır. Kalbini Kur’an’ın emir ve yasaklarına açabilen ve ona inanan her Müslüman için, Kur’an ilim ve edep kitabıdır.
Bu nedenle kur’an ve sünnette “sufi” ve “tasavvuf” kelimeleri geçmiyor. Ancak gerçek sufilerin sahip olduğu bütün ilim, hal ve ahlak açıkça zikredilmektedir.
Bunlara hz. Muhammed’in sözleriyle açıklık getirebiliriz
;

“ümmetimden her devirde sabikun (hayırlarda önderlik eden kimseler) bulunur.” -ebu nuaym, hilyetü’l-evliya 1\7-
“şüphesiz Allah bu ümmet için her yüz senenin başında, onlara dinlerini yenileyecek kimseler gönderir.” -ebu davud, melahim-


images



Son olarak da şunları söylemekte fayda var;
“sufi” ve “tasavvuf” kelimelerinin hangi köklerden geldiğini araştırmak yersizdir. Nitekim bu isim, halleri ve yolları meşru veliler topluluğuna verilmiş bir lakaptır.
 
Üst