• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Meditasyon ve Dinler - Meditasyon ve Dinler hakkında

DeStina

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
9 Haz 2015
Konular
11,091
Mesajlar
13,910
MFC Puanı
27,850
Meditasyon ve Dinler - Meditasyon ve Dinler hakkında


Meditasyon, insanın ruhsal gelişiminde son derece etkin bir araç olarak kullanabileceği bir yöntemdir. Kökü çok eskilere dayanan bu yöntem hemen hemen her kültürde varlığını sürdürmektedir. Başlangıçta Doğu’ya has bir yöntem olan meditasyonu günümüzde milyonlarca Amerikalı ve Avrupalı stresten, saplantılardan kurtulmak ye içsel huzura kavuşmak için her gün uygulamaktadır. Günümüzde bilim adamları da meditasyonun fiziksel ve zihinsel sağlığa büyük katkıları olduğu konusunda aynı fikirdedirler.

Ancak, hepsinden önemlisi, meditasyon, insanların akıl ve mantık yoluyla sırrına ulaşamadığı evrensel gerçeklere derin bir sezgi ve farklı bir algılama yoluyla ulaşmasını sağlayan en etkili yoldur. Ruhsal gelişmede sezgisel bilginin rolü çok önemlidir Meditasyon sürecinde zihne ilham dolar, sezgisel bilgi akmaya başlar ve kişi üstün bir bilinç haline ulaşarak öz benliğiyle ilişki kurabilir.

Meditasyonun size neler kazandırabileceğini deneyerek siz de göreceksiniz.

Doğuda meditasyon, algılamayı geliştirip yönlendiren saygın ve geleneksel bir yöntem olup, Hindistan, Çin, Tibet, Birmanya, Tayland ve diğer bazı ülkelerin kültürlerini çok etkilemiştir. Bu ülkelerde meditasyon'un amacı hiç kuşkusuz mistik bir bilinç haline ulaşmaktır. Bu gün Batı'da ve ülkemizde fiziksel, zihinsel ve psikolojik yönlerden daha iyiye ulaşmak için uygulamakta olan meditasyon türlerinin kökeninin doğu dinlerine dayandığı da açık bir gerçektir.

Bilinen belli başlı dinler meditasyon yapmayı öğütlüyor.

HİNDUİZM
İnsanlar arasında ululuğa erişenler her kimler ise, buna meditasyonun ödüllerinden biri olarak sahip oldular.

Meditasyonun önünde saygıyla eğilin.

Her kim meditasyonun kutsallığı önünde eğilirse, meditasyon sürüp giderken o kimsenin özgürlüğü de sınırsız devam edecektir. (Chandogya Upanişad)

JAİNİZM
Her şeyden vazgeçebilen ve hayat hakkında meditasyona dalan kimse ruhu meditasyonla temizlenmiş kimsedir.

Denizdeki gemiye benzetilebilir. Sahile ulaşan bir gemi gibi oda zorlukları aşmıştır. (Sutra-Kritanga Sutra)

SIKHİZM
Dünya bir okyanustur, geçilmesi zor.
İnsanoğlu onu nasıl aşacaktır?
Suda ıslanmayan bir nilüfer gibi,
deredeki bir su kuşu gibi.
Tam anlamıyla meditasyon yaparak
dünya etkilerinden korunun. (Guru Nanak)

TAOİZM
Boş olmak için her şeyi yapıyorum;
Kuvvetle sessizliğe sarılıyorum.
Sayısız varlık birlikte ayaklanıyor.
Ve ben onların düşünü gözlüyorum.
Çoğalan varlıkların hepsi asıllarına dönüyorlar.
Kişinin aslına dönüşü sükunet demektir. (Tao-Te King)

BUDİZM
Sekiz Soylu yol:
Doğru Anlama
Doğru Düşünme
Doğru Konuşma
Doğru Davranış
Doğru Geçim düzeni
Doğru Manevi Çaba
Doğru Konsantrasyon
Doğru Meditasyon.

MUSEVİLİK
Allah, kalpten olanı ister. (Talmud)

HIRİSTİYANLIK
Ne işte orada, ne işte burada diyecekler; Çünkü Allah'ın saltanatı senin içinde... (İncil,St. Lukas 17/21)

İSLAMİYET
Rabbini gönülden ve korkarak, içinden hafif bir sesle, sabah akşam an; gafillerden olma. (Kur'an El-Araf 205)

alintı
 
Üyelik Tarihi
4 May 2016
Konular
52
Mesajlar
588
MFC Puanı
2,310
Meditasyon günümüzde çok yaygın olarak uygulanmaktaysa da kökeni ve en yaygın uygulandığı yer Doğu’dur. Fakat meditasyonun Batı’ ya gelmesi, Doğulular ve Batılılar tarafından farklı yorumlanmasına neden olmuştur.

Örneğin, doğudaki mistik meditasyon genellikle inzivaya çekilmenin, çileciliğin, sıkı perhiz gibi sert disiplin uygulamalarının bulunduğu ortamlarda uygulanır ve uzun süren bir periyotla yapılırken, Batı’da daha çok günlük yaşam olarak, yarım saat kadar yapılır. Batılılar, meditasyonu genellikle şifa,streslerden kurtulma, rahatlama, doğululara baktığımız da asıl amacın uyanma ve Nirvana’ya ulaşmak olduğunu görüyoruz. Şimdi birkaç dinde meditasyon geleneklerini inceleyelim.

Hristiyan Dininde Meditasyon
Orta çağ Hristiyanlığında meditasyon için; meditatio (somut bakış açısı, gözlem) ve contemplatio (somut olmayan bakış açısı, içte toplanma) olarak iki ayrı teknikte oluşur. Geleneklerinde huzura erme düşüncesini kavramak, geçmişte olan şeylerin sebebini düşünmemek olarak tanımlayabiliriz.

Orta çağda bu konu hakkında bir çok eser yayınlanmış. Fakat daha sonra bazı mahkemeler tarafınca dine saygısızlık olarak anlaşılarak eserler yasaklanmış. Buna rağmen bazı meditasyon teknikleri (somut meditasyon) hala uygulanmaktadır.


Taoizmde Meditasyon
Taoistler meditasyonu hem sağlık ve uzun ömür gibi fiziksel hem de Taoile birleşmek, bütünleşmek gibi ruhsal bir amaçla kullanmışlar.

İlk aşama olarak zihni arındırma, duyguları dengelemek, arzuları azaltmak ve iç enerjiyi çevirmek için kullanmışlar. Daha sonraki aşama ise tao ile birleşmeyi sağlamak. “Küçük Döngü meditasyonu”veya “Işığın Döndürülmesi meditasyonun” olarak iki teknik kullanılır.


Kabalada Meditasyon
Kabbala'da Tanrı'nın isimleri, sıfatları, simgeleri,Tevrat'tan ifadeler,İbranice harfler, bilgelik ağacı kullanılarak meditasyon yapılır. Örneğin Kabalacı birlik anlamına gelen "Echad" (Ehad) kelimesini uzatarak söyler ve özellikle son harfi vurgulayarak düşüncesini üzerine yoğunlaştırır.


Budizmde Meditasyon
Budizm’de esas temel; zihnin dönüşümü, ve bu zihnin kendisinin ve diğer olguların keşfi için kullanılmasıdır. İki tür meditasyon şekli vardır: samatha meditasyonu ve vipassanā meditasyonu.


- Samatha Meditasyonu: Samādhi (Meditatif eğitim)
Samādhi, Sekiz Aşamalı bir eğitim sistemidir. Samyaksamādhi"üstün konsantrasyon" olarak adlandırılabilir. Samādhi geliştirmenin başlıca yolu meditasyondur. Samādhi’nin geliştirilmesiyle, kişinin zihni kirlerden arınmış, huzurlu, sakin ve berrak hale gelir.

Meditasyonu yapan kişi güçlü ve etkin bir konsantrasyona ulaştıktan sonra, zihni gerçekliğin nihai doğasına dalmaya ve içyüzünü kavramaya (vipassanā) hazır hale gelir, ve sonunda tüm ızdıraplardan kurtulur. Buradaki en önemli şey, kişinin farkındalık kazanmasıdır.

Samatha meditasyonunun ayrıntılarına geçecek olursak; bir nesne ya da düşüncenin farkında olmakla başlar, kişinin bedenine, zihnine ve tüm çevresine yayılarak, bir tür tam konsantrasyon ve huzur durumuna oluşmasına yardımcı olur.

Meditasyon tarzında, bağdaş kurarak ya da diz çökerek oturmaktan, ilahi söylemeye, yürümeye kadar pek çok farklı yöntem bulunur. En yaygın yöntem, kişinin nefesine konsantre olmasıdır, çünkü bu yöntemle hem samathaya, hem de vipassanaya ulaşmak mümkündür.

Budist uygulamada, samatha meditasyonunun zihni sakinleştirebileceği, ancak zihnin nasıl rahatsız olmaya başladığını anlamamızı yalnızca vipassanā meditasyonunun sağlayabileceği söylenir. Böylelikle bilgi ve erdemi kavramak ve dolayısıyla nirvāya ulaşmakta mümkün olacaktır.


- Vipassana meditasyonu: Prajñā (Erdem):
Prajñā ve yapaññā “bağımlı köken”, “Dört Yüce Gerçek” ve “varoluşun üç işareti”kelimelerinin kavranması ile ulaşılan bilgelik anlamına gelir. Prajñāacıları ortadan kaldırma ve bodhiyi ortaya çıkarma gücü olan bilgeliktir.

Tüm varlıkların doğasındaki dukkha (tatminsizlik), anicca (geçicilik) ve anatta (bensizlik) gibi olguları açığa çıkararak, nirvanaya ulaşmada temel araç olarak kullanıldığı söylenir.

Öncelikle prajñā, vaazlar (Dharma konuşmaları) dinleyerek, okuyarak, araştırarak, Budist metinleri ezberleyerek ve konuşmalara katılarak kavramsal düzeyde elde edilir. Kavramsal anlayışa ulaşıldıktan sonra günlük hayata uygulanmalıdır ki, böylelikle her Budist Buda’nın öğretilerinin doğruluğunu pratik düzeyde sınayabilsin. Burada dikkat edilmesi gereken, teoride kişinin derin meditasyonda olsun, vaaz dinlerken, günlük hayatında çalışırken ya da herhangi bir eylem sırasında olsun, uygulamanın herhangi bir devresinde Nirvana'ya ulaşabileceğidir.


Tasavvufta Meditasyon
Tasavvufta meditasyon çeşitli şekillerde gerçekleştirilir. Bazı tarikatlarda meditasyon, mürşit adı verilen manevi rehberin fiziksel görüntüsü ve ondaki ilahi ışığın kendisine geçtiğini hayal etmekle, bazı tarikatlarda zikir esnasında zikirde kullanılan kelimelerin ışıklı bir şekilde hayal edilmesiyle, bazı tarikatlarda murakabe adı altında kalp üzerine dikkati yoğunlaştırmakla veya genel olarak ilahi sıfatları, yaradılışı tefekkür etmekle gerçekleştirilir.

Tasavvuf öğretisine göre zikir, sema, murakabe,rabıta ile yapılan tefekkür pratikleri manevi kılavuzun (mürşit) rehberliği altında ve "seyr-i süluk" denilen sufi yoluna girmiş kimse tarafından gerçekleştirilmelidir. Belirli pratikler için halvet denilen yalnızlığa çekilmek, öncesinde veya pratik esnasında oruçlu olmak vs. gibi şartlar aranmasa da tavsiye edilmektedir. Pratikler esnasında karşılaşılan durumlar için manevi rehbere danışılması ve onun önerilerine uygun olarak çalışmanın devam ettirilmesi gerekmektedir.
 
Üst