Neler yeni
Türkiye'nin En Güncel Forum Sitesi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

Otomobil - Araba Dünyası Güncel Haberler - Arabalar

LeGoLaS

ikra
Emektar Yönetici
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,931
  • MFC Puanı
    1,586
  • MFC Seviyesi

Otomobil - Araba Dünyası Güncel Haberler - Arabalar - Araba Bilgileri - Trafik - Trafik İşlemleri - Karayolları - Yol Durumu - Karayolları trafik kanunu - Trafik Terimleri Sözlüğü - Otomotiv Dilindeki Kısaltmalar - Otomotiv - Trafik İşlemleri - Gelecekteki Arabalar - Arabam - 2. EL Araba - Araba Almak istiyorum - Arabam - Yedek Parça - Aksesuar

Merhaba Megaforum Ailesi,

Bu başlık altında otomtiv ile ilgili tüm bilgileri bulabilecesiniz.

Yeni bir Döneme Giriyoruz,

Bizimle Beraber Takipte Kalın...


 

LeGoLaS

ikra
Emektar Yönetici
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,931
  • MFC Puanı
    1,586
  • MFC Seviyesi

İkinci el otomobilde değer kaybını önleyen teknoloji



Dünyanın lider boya ve yüzey kaplama şirketi PPG, hasarlı araçların değer kaybını önleyecek ve ikinci elde kazanç sağlayacak astarlama teknolojisi ile öne çıkıyor. Tamamen PPG’nin buluşu olan “DP4000 Greymatic” isimli Yaş-Üstü-Yaş astar serisi sayesinde, fabrika çıkışı standartlarında tamir yapmak mümkün hale geldi. Aracın her yerinde fabrika çıkışı mikron kalınlığını elde etmeyi sağlayan PPG Yaş-Üstü-Yaş astar teknolojisi, boyanan araçta oluşan tamir kaynaklı değer kaybının önüne geçerek otİkinci el araç piyasasının her geçen gün büyüdüğü ve ciddi rakamlara ulaşan bir pazar haline geldiği Türkiye’de, güvenilir servis noktalarında fabrika standartlarında tamir yapmak ve aracı değer kaybetmeden satmak büyük önem arz etmeye başladı. Dünyanın lider boya ve yüzey kaplama kuruluşu PPG bu kapsamda, hasarlı araçların değer kaybetmesini önleyecek ve ikinci elde kazanç sağlayacak bir teknolojiye imzasını attı. PPG’ye ait “DP4000 Greymatic” isimli Yaş-Üstü-Yaş astar serisi sayesinde fabrika çıkısı olan 112-120 mikron aralığında tamir yapılabilirken, boyanan araçta oluşan tamir kaynaklı değer kaybının önüne geçiliyor. Aynı zamanda aracın serviste kalma süresini de 80 ila 100 dakika arasında kısaltan yeni Yaş-Üstü-Yaş astar serisi, böylelikle hem zaman kaybının hem de değer kaybının önüne geçerek OEM standartlarında bir hizmet sunuyor.





Araç alım ve satım sürecinde boyanmış araçların yaşadığı değer kaybının en çok şikayet edilen konulardan birisi olduğunu belirten PPG Otomotiv Tamir Boyaları Türkiye ve Ortadoğu Pazar Müdürü Bülend Alpay, “Fabrika çıkışlı ya da OEM standartları denildiği zaman herkesin aklına boya kalınlığı tüm yüzeyde aynı olan araçlar gelir. İkinci el sürecinde eksperlerin kullandığı mikrometre denilen alet, aracın metal yüzeyinin üstündeki tüm katmanların kalınlığını ölçmeye yarar. Bu ölçü fabrika çıkışı değerlerinden fazla ise araç boyalı ya da kazalı olarak işlem görür ve ikinci el değeri düşer. Ancak bizimle çalışan servislere sunduğumuz Yaş-Üstü-Yaş astar teknolojisi ile bu fabrika çıkısı kalınlığını geçmeden tamir yapmak artık mümkün oluyor. Bu teknoloji sayesinde astarlama süreci 25-30 mikronda, toplam süreci ise 85 ila 115 mikron arasında tamamlayabiliyoruz. Bu da fabrika çıkışı olan 112-120 mikron aralığında bir değere denk geliyor. Bu sayede PPG olarak araçların satılırken oluşan değer kaybını önlemiş oluyoruz” dedi.



Kaynak ; otomobil Gazetesi


Saygılarımla Megaforum


LeGoLaS





 

LeGoLaS

ikra
Emektar Yönetici
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,931
  • MFC Puanı
    1,586
  • MFC Seviyesi

Yeni X3'ün fotoğrafları paylaşıldı



Şık tasarımı ve etkileyici performansıyla hatırladığımız X3'ün yeni kasasının fotoğrafları paylaşıldı.


























Kaynak ; otomobil Gazetesi


Saygılarımla Megaforum


LeGoLaS
 

LeGoLaS

ikra
Emektar Yönetici
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,931
  • MFC Puanı
    1,586
  • MFC Seviyesi

Seat Arona doğal gazlı motor seçeneğiyle günyüzüne çıktı!



Geçtiğimiz günlerde Barcelona'da yapılan bir etkinlikte Seat Arona tanıtıldı.


1,0 lt'lik üç silindirli TSI motor 95 HP ve 115 HP'lik iki versiyon bulunuyor. Ürün gamında ayrıca 150 HP güç üreten dört silindirli bir benzinli motora da yer verilmiş.
Dizel cephesinde ise 1,6 lt'lik TDI motorun 95 HP ve 115 HP'lik iki versiyon mevcut.





Ibıza'dan 79 mm daha uzun (4140 mm), yüksek ise 99 mm daha fazla. Bu sayede yolcularına daha geniş bir oturma pozisyonu sunuyor. Otomobilin 400 lt'lik bagaj hacmi dikkatlerimize takılıyor.






Seat Arona'da, 1.0 TGI adı verilen doğalgazlı (CNG) motor seçeneği de var. 90 beygir gücündeki bu motora, yeni Polo'da da yerildi.



 

LeGoLaS

ikra
Emektar Yönetici
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,931
  • MFC Puanı
    1,586
  • MFC Seviyesi

“Trafikte Gençlik Hareketi” Projesi, ödül aldı



Milli Eğitim Bakanlığı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, TÜVTÜRK Araç Muayene İstasyonları ve Goodyear işbirliği ile Trafikte Sorumluluk Hareketi kapsamında 2012 yılından bu yana gerçekleştirilen “Trafikte Gençlik Hareketi” projesi, CSR Exellence Awards’da Gönüllülük kategorisinde Bronz Ödüle layık görüldü.


Bu yıl beşincisi düzenlenen ve uluslararası ölçekte gerçekleştirilen CSR Exellence Awards ödüllerinde; lise son sınıfta bulunan ve ehliyet almak üzere olan gençlerde trafik güvenliği konusunda farkındalığı ve bireysel sorumluluğu geliştirmeyi amaçlayan Trafikte Gençlik Hareketi, gönüllülük kategorisinde ödül kazandı. Ödül töreni geçtiğimiz günlerde Palace of Westminister/Londra’da gerçekleştirildi.

“Trafikte Gençlik Hareketi” Projesi 5 Yaşında

Trafikte Gençlik Hareketi projesi, Milli Eğitim Bakanlığı, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, TÜVTÜRK Araç Muayene İstasyonları ve Goodyear arasında imzalanan iş birliği protokolüyle 2012 yılından bu yana Trafikte Sorumluluk Hareketi kapsamında uygulanıyor.

Projeyle, lise öğrencileri, öğretmenler, veliler ve servis şoförlerinde trafik güvenliği ve bireysel sorumluluklar konusunda farkındalığın artırılması amaçlanıyor. Ayrıca proje kapsamında düzelenen Trafikte Genç Fikirler isimli ödüllü yarışma ile de ortaöğretim öğrencilerinin trafik güvenliği konusunda bir iletişim kampanyası geliştirip, uygulamaları sağlanıyor. Böylece öğrencilerin öğrendiklerini uygulamaya geçirmesi ve trafik güvenliği konusunun gündemde kalması mümkün oluyor.

Goodyear’ın “Trafikte Gençlik Hareketi” projesiyle; 5 yılda 155 bin kişiye eğitim verilirken, gönüllülük, iletişim ve saha uygulamalarıyla da 2 milyondan fazla kişiye doğrudan erişim sağlanmıştır.

Trafikte Gençlik Hareketi Hakkında
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü, Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, TÜVTÜRK Araç Muayene İstasyonları ve Goodyear Lastikleri T.A.Ş. arasında imzalanan iş birliği protokolü ile hayata geçirilen Trafikte Gençlik Hareketi projesi, Trafikte Sorumluluk Hareketi kapsamında yürütülüyor. Proje, 2012 yılında hayata geçirildi. Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden Goodyear, hayata geçirdiği “Trafikte Gençlik Hareketi” projesiyle öğretmenleri, öğrencileri, veliler ve okul servis sürücülerini trafik güvenliği konusunda bilinçlendirmeyi hedefliyor.
 

LeGoLaS

ikra
Emektar Yönetici
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,931
  • MFC Puanı
    1,586
  • MFC Seviyesi

Her iki lastikten biri Pırellı



Pirelli Kamyon, Otobüs, Zirai ve OTR lastiklerinin üreticisi olan Prometeon Lastik Grubu’nun bir şirketi olan TP Endüstriyel ve Ticari Lastikler A.Ş, İstanbul'da devam eden 3. havalimanı inşaatına en fazla lastik tedarik eden marka oldu. Havalimanı için geçtiğimiz yıl 76,5 milyon metrekarelik inşaat alanında faaliyet gösteren farklı tipteki araçlara yaklaşık 25 bin adet yeni lastik ihtiyacı oldu. Bu talebin 10 binden fazlası TP Endüstriyel ve Ticari Lastikler A.Ş. tarafından karşılandı.





TP Endüstriyel, lastik tedariğinin yanı sıra, sahada görevli filo mühendisleri ile lastiklerin maksimum çalışma ömrünü ve güvenilirliğini sağlamak üzere destek verirken projedeki kilometre başına maliyeti optimize ediyor.

İki Günde Bir Büyük Piramit İnşasındaki Kadar Toprak Hareketi Yaşanıyor
Maliyeti 10 milyar avroyu bulan ve şu an inşaatında 22 binden fazla çalışanın görev yaptığı yeni havalimanı, tamamlandığında yaklaşık 200 milyon yolcuya hizmet verecek. Halen çalışmaları devam eden inşaatta 2 bin civarında kamyon hizmet veriyor. Günde 1 milyon 400 bin metre küp toprak hareketi oluyor. İki günde bir Büyük Piramit inşasındaki kadar toprak hareketi yaşanıyor. Tüm bu süreçlerde 13R22,5, 385/65R22,5, 295/80R22,5 ve 315/80R22,5 model Pirelli markalı ticari lastikler ile inşaat alanında çalışan yüklenicilerin bir numaralı lastik tercihi oluyor.

Pirelli endüstriyel lastiklerinin üreticisi TP Endüstriyel ve Ticari Lastikler A.Ş. Ticaret Direktörü Gökçe Şenocak, "TP Endüstriyel olarak 3. havalimanı inşaatının en büyük lastik tedarikçisi olmaktan gurur duyuyoruz. İşletmeye açıldığında 100 bin kişiye yeni iş imkanı sağlayacak, dolaylı etkilerle 1,5 milyon kişiye gelir kaynağı olacak. Biz de İzmit'teki fabrikamızda AR-GE’sini yaptığımız lastiklerimizle bunun en önemli destekçilerinden biri olacağız. Türkiye'nin potansiyeline olan güvenimizi ilerleyen projelerde de aynı şekilde göstereceğiz" dedi.


Kaynak ; otomobil Gazetesi


Saygılarımla Megaforum


LeGoLaS

 

LeGoLaS

ikra
Emektar Yönetici
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,931
  • MFC Puanı
    1,586
  • MFC Seviyesi

PSA Grubu’nun Turbo PureTech motoruna yılın ödülü



PSA Grubu’nun 1,2 litrelik 3 silindirli Turbo PureTech benzinli motoru 1,0-1,4 litre kategorisinde
“2017 Yılın Motoru” ödülüne layık görüldü. 1.2 Turbo PureTech motor böylece üç yıl üst üste ‘Yılın Motoru’ seçilmiş oldu. Ödüller serisi 110 HP ve 130 HP (PureTech 110 S&S and PureTech 130 S&S) versiyonları bulunan motorun endüstriyel ve ticari başarısının teyidi niteliğini de taşıyor.

PSA Grubu, en iyi hacim küçültme örneklerinden biri olan 1,2 litrelik 3 silindirli Turbo PureTech benzinli motoru 2014 yılında üretim programına dahil etti. Fransa’nın kuzeyindeki Douvrin kentinde bulunan Française de Mécanique ve Çin’deki Xiang Yang fabrikalarında üretilen motordan 2014 yılından bu yana yaklaşık 850.000 adet üretildi. Artan talebi karşılamak üzere Fransa’daki ikinci tesis olan Tremery Fabrikası’nın da 2017’nin sonunda devreye girmesiyle toplam yıllık üretim kapasitesi 2019 yılına kadar 1 milyon adedin üzerine çıkacak.

110 HP ve 130 HP olmak üzere iki farklı güç versiyonu bulunan 1.2 PureTech benzinli motor 70 ülkede 90 farklı araç kombinasyonu ile kullanılıyor. Grubun ticari başarısını desteklemeye devam eden motor “2017 Yılın Otomobili” seçilen yeni Peugeot 3008 ve yeni Citroen C3 olmak üzere gurubun yeni ürünlerine de hayat veriyor. Motor, Avrupa pazarında PSA Grubu’nun toplam benzin ve dizel motorlarının 1/3’ünü oluşturuyor.

Daha performanslı ve çevre dostu bir yapı

Avrupa ve Çin’deki 2020 regülasyon standartlarını yerine getirmek üzere devreye alınan benzinli motor partikül filtresi (GPF) partikül emisyonlarını yüzde 70’in üzerinde azaltıyor. Yanma döngüsündeki iyileşme ve 250 barlık enjektör basıncı sayesinde verimlilik optimize edilirken mekanik sürtünme azaltıldı ve yeni bir turbo devreye alındı. Ayrıca aerodinamik optimizasyon için motor daha kompakt hale getirildi.

Ödül töreninde konuşan PSA Grubu Motor, Aktarma Organları ve Şasi Mühendisliğinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Christian Chapelle: “Bu ödül benzinli motorlarımızın kalitesini ve yüksek performansını teyit ediyor. İçten yanmalı motorlarımızı geliştirmeye ve optimize etmeye devam ediyoruz. Böylece daha verimli ve daha çevre dostu hale gelecekler.” dedi.



Kaynak ; otomobil Gazetesi


Saygılarımla Megaforum


LeGoLaS

 

LeGoLaS

ikra
Emektar Yönetici
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,931
  • MFC Puanı
    1,586
  • MFC Seviyesi

Volvo'nun amiral gemisi çarpışma testinde



Güvenlik denilince akla gelen ilk otomobil markalarından biri olan Volvo Euro Ncap'tan 5 yıldız aldı





Çarpışma testlerinden başarıyla geçen Volvo S90 yetişkin yolcu güvenliğinde yüzde 95'lik bir koruma sağladı. Çocuk yolcu güvendiğinide göz ardı etmeyen Volvo çocuk yolcu güvenliğinde ise yüzde 80'lik başarıya ulaştı. Yaya korumasında yüzde 71'lik bir başarı yakalayan Volva S90 güvenlik yardımcısıylada yüzde 93'lük bir başarı elde etti.



 

LeGoLaS

ikra
Emektar Yönetici
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,931
  • MFC Puanı
    1,586
  • MFC Seviyesi

Berkay Besler kendisini geliştiriyor



18 yaşındaki genç milli sporcu Berkay Besler, bu sezon takip ettiği Renault Clio Cup İtalya serisi üçüncü yarışı için İtalya'nın ünlü Monza pistinde direksiyon başına geçti. Berkay, 24 Haziran Cumartesi günü gerçekleştirilen sıralama turlarında üçüncü ve dördüncü zamanları kaydederek oldukça hızlı başladı.





25 Haziran Pazar günü iki ayrı yarış olarak koşulan kupanın üçüncü ayağında, rakiplerin temasları çok yaklaşılan podyuma engel oldu. İlk yarışta üçüncü sırada giderken bir rakibinin arkadan teması sonucu spin atarak pozisyon kaybeden Besler, ilk yarışı 7.sırada tamamlayabildi. Dördüncü sırada başladığı İkinci yarışta ise, yine üçüncülük mücadelesi verirken, bir temas sonunda jantı kırılan sporcumuz, bu yarışta da damalı bayrağın altından 10. sırada geçti.

Berkay yarışın ardından "Antrenmanlarda hızımızı çok iyi bir şekilde bulduk ve sıralama turlarında da bu sürdürerek 3. ve 4. zamanları kaydettim. Yarışlar için hızımızın podyum yapabilmeye yeterli olduğunu bilmemize rağmen yarış sırasında yaşanan şanssızlıklar sonunda otomobil branşındaki ilk podyumu son anda kaçırdık. Hızımızın podyum için yeterli olduğunu ve her kat ettiğimiz kilometrede kazandığımız tecrübelerin ilerideki yarışlarda bize çok fayda sağlayacağını görmek hafta sonunun pozitif yanlarıydı." açıklamasını yaptı.

Genç sporcu sezona 15-16 Temmuz Misano Pisti'nde düzenlenecek Renault Clio Cup Italya dördüncü yarışıyla devam edecek.


Kaynak ; otomobil Gazetesi


Saygılarımla Megaforum


LeGoLaS

 

LeGoLaS

ikra
Emektar Yönetici
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,931
  • MFC Puanı
    1,586
  • MFC Seviyesi

Renault Trucks ekibi güçleniyor



Renault Trucks Türkiye, yeni yapılanmasında gücüne güç katmaya devam ediyor. Ataması gerçekleşen sektörün deneyimli isimleri, Renault Trucks Türkiye’de göreve başlıyor.





Türkiye’de yeni yapılanması ile müşterine daha iyi hizmet sunmayı hedefleyen Renault Trucks, ekibini de güçlendiriyor. Yeni ataması yapılan sektörün tanınan deneyimli isimleri, Renault Trucks Türkiye bünyesinde buluşuyor. Ömer Bursalıoğlu, Renault Trucks Türkiye Satış Direktörü olarak görevine başlarken; Şebnem Uygurtürk, Pazarlama Direktörü ve Serkan Karataban ise Satış Sonrası Direktörü olarak Renault Trucks ekibinde yerlerini alıyor.

1990 yılında iş hayatına başlayan Ömer Bursalıoğlu, Bölge Satış Müdürü, Pazarlama Müdürü, Genel Müdür Yardımcısı olarak farklı pozisyonlarda görev aldı. 2005-2012 yılları arasında Renault Trucks Türkiye çatısı altında Satış ve Pazarlama Direktörlüğü yapan Bursalıoğlu, yeni yapılanma kapsamında Renault Trucks ile yollarını yeniden birleştirerek Satış Direktörü olarak yeni görevine başladı. Ömer Bursalıoğlu’nun ODTÜ’de lisans ve Koç Üniversitesi’nde lisansüstü dereceleri bulunuyor. Evli ve iki çocuk babası olan Ömer Bursalıoğlu, İngilizce bilmektedir.

1998 yılında kariyeri başlayan Z. Şebnem Uygurtürk ise farklı firmalarda kazandığı deneyimlerin ardından 2004 yılında Finans Müdürü olarak Renault Trucks Türkiye ekibinde yerini aldı. 2008 yılında Pazarlama Müdürü görevine atanan Uygurtürk, 2015 yılına kadar Renault Trucks bünyesinde çalışmalarına devam etti. Z.Şebnem Uygurtürk, yeni gelişmeler doğrultusunda tekrar ekibine dönerek Renault Trucks Pazarlama Direktörü olarak atandı. 1973 doğumlu olan Z.Şebnem Uygurtürk, Galatasaray Lisesi’nin ardından 1997’de İstanbul Üniversitesi İngilizce İktisat’dan mezun oldu. Evli ve bir çocuk annesi olan Uygurtürk, İngilizce ve Fransızca bilmektedir.

Kariyeri için 1996 yılında ilk adımını atan Serkan Karataban, 2004 yılında Renault Trucks Türkiye ekibinde Pazarlama Müdürü olarak görevine başladı. Gerçekleştirdiği başarılı çalışmalar sonrasında 2007 yılında Renault Trucks Türkiye Strateji ve Bayi Geliştirme Müdürü olarak görevine devam etti. Daha sonra 2010 yılında Satış Sonrası Direktörü olarak atanan Serkan Karataban, 2012 yılından 2015’te görevinden ayrılana kadar, hem Renault Trucks hem de gruptaki diğer Kamyon markaları için Satış Sonrası Direktörlüğünü Türkiye’yi de kapsayan 8 ülke için yürüttü. Hizmet ve Enerji sektörlerinde farklı firmalarda aldığı görevlerin ardından Renault Trucks Türkiye ile yollarını tekrar birleştiren Serkan Karataban, Satış Sonrası Direktörü olarak görevine başladı. Serkan Karataban’ın İTÜ Makina Fakültesi’nden lisans ve Yeditepe Üniversitesi’nden lisansüstü dereceleri bulunuyor. Evli ve iki çocuk babası olan Serkan Karataban, İngilizce bilmektedir.

Yeni yapılanmalarına dair açıklamada bulunan Renault Trucks Türkiye Genel Müdürü Sebastien Delepine; “Renault Trucks olarak her zaman takım ruhu bizler için önemli ve müşterilerimize sunduğumuz hizmette belirleyici oldu. Bu nedenle daha önce başarılı projelere birlikte imza attığımız çok değerli yöneticilerimiz ile tekrar bir araya geldik. Renault Trucks kültürünü bilen ve benimseyen son derece deneyimli ekibimiz ile müşterilerimize sunduğumuz hizmet kalitesini korurken, Türkiye’deki stratejilerimizi de daha öteye taşımayı planlıyoruz,” dedi.




Kaynak ; otomobil Gazetesi


Saygılarımla Megaforum


LeGoLaS



 

LeGoLaS

ikra
Emektar Yönetici
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,931
  • MFC Puanı
    1,586
  • MFC Seviyesi

Çanakkale Rally Troia hazır

Avrupa Ralli Kupası kapsamındaki Balkan Ralli Kupası'nın 4.yarışı olan Rally Troia, Eskişehir Otomobil Sporları Kulübü ile Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası tarafından Çanakkale Belediyesi katkıları ile 30 Haziran-02 Temmuz tarihlerinde gerçekleştiriliyor.







Toplam 75 otomobil ve 150 sporcunun katılacağı organizasyon, 30 Haziran Cuma günü kordon boyunda yer alan Truva atı önünde saat 18:30'da seremonik start ile Rally Troia başlamış olacak.

01 Temmuz Cumartesi sabahı saat 10:15'te rallinin ilk gününe başlayacak olan ekipler Paris ve Homeros etaplarını ikişer kez geçtikten sonra saat 17:00'den itibaren şehir merkezinde Belediye arkasındaki pazar yeri otoparkında yer alan Troia Horse seyirci özel etabını kat edecekler.

02 Temmuz Pazar sabahı 11:00'de servis alanı çıkışı ile başlayacak son günde ise, Assos, Apollon ve redbull.com etapları geçildikten sonra saat 17:00'de Truva Heykeli önündeki podyumda finiş seremonisi ve ödül töreni ile ralli son bulacak.


Kaynak ; otomobil Gazetesi


Saygılarımla Megaforum


LeGoLaS



 

LeGoLaS

ikra
Emektar Yönetici
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,931
  • MFC Puanı
    1,586
  • MFC Seviyesi

Çarpışma testinde Kodiaq'a 5 yıldız



Geçtiğimiz günlerde Euro Ncap tarafından gerçekleştirilen çarpışma testinde Kodiaq güvenlik konusundaki hünerlerini gösterdi.





Yetişkin yolcu güvenliğinde yüzde 92'lik başarısıyla dikkat çekti. Çocuk yolcu korumasında yüzde 77'lik bir güvenlik ortaya koyan araç'ta yaya güvenliği ise yüzde 71. Euro Ncap'dan 5 yıldız almayı başaran Skoda Kodiaq SUV otomobiller arasındaki güvenliğiyle tercih edilebilecek araçlara ismini yazdırıyor.

Test Edilmiş Modeller - Skoda Kodiaq 2.0 TDI "Ambition", LHD
Gövde Tipi- 5 door SUV
Üretim yılı - 2017
Boş Ağırlık - 1653kg
Derecelendirmenin uygulandığı VIN- all Kodiaqs of the specification tested
Sınıf - Büyük SUV






Kaynak ; otomobil Gazetesi


Saygılarımla Megaforum


LeGoLaS

 

LeGoLaS

ikra
Emektar Yönetici
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,931
  • MFC Puanı
    1,586
  • MFC Seviyesi

Galip Atar pes etmiyor



Macaristan’ın Budapeşte Pisti’nde gerçekleşen Ferrari Challenge Europe 3. ayağında milli sporcumuz Galip Atar, yaşadığı mekanik problemlere rağmen iki yarışta da 3. olarak şampiyona için değerli puanlar elde etti.





Cumartesi günü yapılan ilk yarışı baştan sona kadar ilk sırada götüren Atar, son turda otomobilinde meydana gelen şanzıman arızası nedeniyle zaman kaybederek kategorisinde 3. sırada finiş gördü. Galip Atar’ın otomobili Pazar günkü ikinci yarışa yetişemeyecek durumda olunca, milli sporcu yedek otomobille devam etmek durumunda kaldı. Pazar günü yapılan sıralama turlarında en iyi zamanı yapan Atar, ilk sırada start alma hakkı elde etmesine rağmen mekanik arıza nedeniyle araç değiştirmek zorunda kaldığı için kurallar gereği en arka sıradan start aldı. Yeni otomobilde istediği ayarları yapma fırsatı bulamayınca, son sırada başladığı yarışı 458 Challenge EVO kategorisinde 3. olarak tamamladı.

Ferrari Challenge Europe serisinin 25 yıllık tarihinde ilk sırada finiş görme başarısı gösteren ilk Türk pilot olan Galip Atar, Budapeşte sonrası şampiyonada ikinci sırada bulunuyor. Yarış sonrası Galip Atar “Monza’da elde ettiğimiz başarıdan sonra Macaristan’da da kazanmayı hedefliyorduk. Son tura kadar lider götürdüğümüz ilk yarışta yaşadığımız şanzıman arızası ile pozisyonumuzu kaybederek üçüncü sırada finişe ulaşabildik. Pazar günü sıralama turlarında en iyi zamanı elde ettiğimiz halde, yedek otomobille devam etmek zorunda kaldığımız için yarışta en arkadan start aldık. Rakiplerimizin sert ve zaman zaman centilmenlik kurallarını zorlayıcı defanslarıyla yıpranan lastiklerimiz ve azalan tur sayısı ile daha üst basamaklara tırmanma şansımız azaldı. Yaşadığımız mekanik aksaklıklara rağmen şampiyona için önemli puanlar elde ettik. Klasmanda ikinci sıradayız ve kalan yarışları da kazanarak Avrupa şampiyonluğu hedefimize ulaşmak istiyoruz.” dedi.

Ferrari Challenge Europe, 21 – 23 Temmuz tarihlerinde Fransa’nın ünlü Le Castellet Pisti’nde yapılacak 4. Ayak yarışları ile devam edecek.




 

LeGoLaS

ikra
Emektar Yönetici
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,931
  • MFC Puanı
    1,586
  • MFC Seviyesi

Fiat'ın hedefi büyük





100 yılı aşkın süredir ticari araç pazarına sunduğu ürünlerle kullanıcılarının ihtiyaçlarını tam anlamıyla karşılayan Fiat, Türkiye’deki hafif ticari araç bayi teşkilatlanmasını ‘Fiat Professional’ markası altında yeniden yapılandırmaya başladı. Temmuz ayından itibaren devreye alınmaya başlanan ‘Fiat Professional’ ile bayilerinin servis yapılanmasını, saha ve satış ekiplerinden, dış cephesine ve markanın internet sitesine kadar uzanan yelpazede binek araç sınıfından ayrıştıran Fiat,






100 yılı aşkın süredir ticari araç sınıfında sunduğu ürünlerle kullanıcılarına kazandırmaya devam eden Fiat, Türkiye’deki hafif ticari araç bayi teşkilatlanmasını güçlendirecek bir adım attı. Temmuz ayından itibaren ‘Fiat Professional’ markasını devreye alarak bayilerinin yapılanmasını, satış ekiplerinden, dış cephesine, markanın internet sitesine kadar uzanan yelpazede binek araç sınıfından ayrıştırmak için düğmeye bastı.

Güçlü bir marka olabilmenin müşteri odağı ve her sınıfa hitap eden güçlü bayi yapılanmasından geçtiğini belirten Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç, “Ducato’dan 124 Spider’a kadar uzanan geniş ürün gamımızda her ürünün kendi pazarı ve kendi müşteri profiline daha çok odaklanabilmek için, özellikle binek ve ticari araç ayrışmasını hedefledik. Bu noktada, Fiat Professional markasını devreye alma konusunda çalışmalarımız başladı. Fiat Professional 2007’den itibaren globalde kullanılıyor. Biz de Türkiye’de bayi ağımızın dış cephesinden, markamızın web sitesine kadar uzanan bir dönüşüm sürecine bir süre önce başladık. Temmuz ayı itibari ile bayilerimizin dış sinyalizasyonları bitmiş olacak; web sitemiz de otomobil ve hafif ticari olarak ayrışarak alanlarına odaklı bir şekilde yeniden yapılandırılıyor. Yeni yapılanmanın 2017 yılında bize getireceği sinerji ile hafif ticari araç pazarında daha da büyümeyi hedefliyoruz. Genişleyen ürün gamımız ve güçlü bayi teşkilatımız ile Türkiye otomotiv pazarının öncülerinden olmayı sürdüreceğiz” şeklinde konuştu.

“Ticaride Yıl Sonu Hedefi Yüzde 10 Artış”
İlk beş ayda Fiat Professional tarafında toplam satış adetlerinin 38 bini bulduğunu belirten Aytaç, 2017 yılının planladıkları gibi seyreden bir yıl olduğunu vurguladı. Doblò ve Fiorino’nun yüzde 40’lık pazar payıyla sınıflarının liderliğini sürdürdüğünü ifade eden Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç, “Ducato da sınıfında en çok tercih edilen modellerden biri. Fullback’i geçen senenin ikinci yarısında devreye almıştık; bu sene de satış performansını artırmaya devam ediyor. Şu anda iki ürünün aldığı pazar payı yüzde 9’un üzerinde. Tüm hafif ticari araç modellerimiz toplamında da Nisan ayı trafik kayıtları bizim bugün 22 ilde hafif ticari araç pazarında lider olduğumuzu gösteriyor. Bu yılsonunda 900 bin adetlik toplam pazar beklentimiz mevcut. Ticari araçlarda geçen seneye yakın bir pazar bekliyoruz. Pazarın 230 bin adete yakınının hafif ticari araçlardan oluşacağı görüşündeyiz. Fiat markası olarak ise geçen sene 54 bin adet hafif ticari araç satışı gerçekleştirmiştik. Bu yıl yüzde 10 artışla 60 bin adetlere ulaşmayı planlıyoruz. Tüm modellerimizde daha fazla müşteri odaklı daha iyi bir hizmet sunarak ticari araçlardaki varlığımızı güçlendirmeye devam edeceğiz.” dedi.

Müşterileriyle ‘10 Numara’ Bağ Kuruyor

Fiat’ın güçlü ürün gamını müşterilerine sunmanın yanında müşteri odağı ve müşterilerle kurulan ilişkinin önemine dikkat çeken Altan Aytaç, 2014 yılında hayata geçen ‘10 Numara Fiat’ programının söz konusu ilişkileri güçlendiren önemli bir örnek olduğunu söyledi. “10 Numara Fiat” programı bizim müşterilerimizle bir araya geldiğimiz, onların sorunlarını dinlediğimiz ve çözüm ürettiğimiz bir programı kapsıyor” diyen Aytaç sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Program kapsamında sadece iş ile ilgili değil, sosyal faaliyetlerle de müşterilerimizle bir arada oluyoruz. Bu anlamda, sadece ürünlerimizle değil, müşterilerimizi destekleyen hizmetlerle de sürekli yanlarında olmaya çalışıyoruz. Güçlü satış sonrası hizmeti güçlü bir markanın en büyük destekleyicisidir. Sunduğumuz hizmetler arasında “Süper Yedekler” olarak isimlendirdiğimiz ücretsiz yedek araç hizmetimiz de yer alıyor. “Yol Yardım İzleme” hizmetimizle acil yol yardım aracının ne zaman geleceği bilgisini verebilirken “Servis Araç Durum İzleme” dijital çözümümüzle de servis sürecinde araçlarının durumunu takip edebilmelerini sağlayan dijital çözümlerle müşterilerimizin hayatlarını kolaylaştırıyoruz” diye konuştu.


Kaynak ; otomobil Gazetesi


Saygılarımla Megaforum


LeGoLaS

 

LeGoLaS

ikra
Emektar Yönetici
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,931
  • MFC Puanı
    1,586
  • MFC Seviyesi

Lpg'li araç sahiplerine büyük kolaylık



Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından bugünkü Resmi Gazete’de yayımlanan Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkında Yönetmelik değişikliğine göre; LPG dönüşümü yapılan araçlarda bürokratik ve mükerrer işlemleri ortadan kaldırılmak, araç sahiplerine yansıyan ek maliyetleri azaltmak ve büyük ölçüde zaman tasarrufu sağlamak amacıyla düzenlemeye gidildi.





Mevcut LPG’li araçlarda ve yeni LPG dönüşümü yapılacak araçlarda, araç muayenesi öncesinde gaz sızdırmazlık/montaj raporu almak için Makine Mühendisleri Odasına veya Türk Standardları Enstitüsüne gidilmesine ve ilave ücret ödenmesine gerek kalmayacak.
Bu sayede, LPG’li araç sahipleri yıllık 20 milyon TL ilave ücret ödemeyecek ve yılda ortalama 500 bin saatlik bir zaman tasarrufu sağlanmış olacak. Yeni uygulama ile Yakıt Sistemi Montaj Belgesi dahil tüm işlemler LPG dönüşümü yapan yetkili firmalarca yapılacak ve LPG’li araçlar muayenesi yapılmak üzere doğrudan araç muayene istasyonlarına gidecek. LPG’li araçlara yönelik yapılan düzenleme 1 Ocak 2018 tarihinden sonra zorunlu olmak üzere, bugün itibariyle yürürlüğe girdi.

Ayrıca, yeni üretilecek LPG tanklarında tankın ömrünün de yazılması zorunlu oldu. Bununla birlikte, LPG dönüşümü yapan firmaların düzenli olarak denetlenmesi sağlanacak.

Araçlarda tadilat yapan KOBİ niteliğindeki 5 bin firmaya müjde

Araçlarda tadilat yapan KOBİ niteliğindeki firmalar için ise, münferit araç imalatı/tadilatı yapan iş yerleri için ilave maliyet ve bürokratik süreç oluşturmaması bakımından TSE’den alınan Hizmet Yeterlilik Belgesi şartı kaldırıldı. Bu sayede, birçok firmanın üretimini zorlaştıran uygulamaya bütünüyle son verildi.

Türkiye’de üretim yapan traktör firmalarında ise Türkiye traktör sanayisinin gelişmesi ve geleceği düşünülerek ithal edilen traktörlerin satış ve tescil sürelerini düzenleyen yeni yönetmelik maddesi yürürlüğe girdi.

Cam filmi montajı yapan iş yerleri için de, ürettiği veya ithal ettiği cam filmleri için onay alan cam filmi imalatçıları/ithalatçıları ve bunlarla sözleşmesi bulunan firmalar doğrudan cam filmi montajı yapabilecek. Ayrıca, araç yetkili servisleri ve cam filmi imalatçıları/ithalatçılarından, onaylı cam filmi temin edebilen firmalar da cam filmi montajı yapabilecek. Buna ilişkin yönetmelik maddesi 26 Ekim 2017 tarihinde yürürlüğe girecek.



KAYNAK İHA

Kaynak ; otomobil Gazetesi


Saygılarımla Megaforum


LeGoLaS

 
Üst Alt