• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Otomobil - Araba Dünyası Güncel Haberler - Arabalar

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Yeni Citroën Jumpy Panelvan Türkiye'de



Yeni Citroën Jumpy Panelvan, modern tasarımı, düşük yakıt tüketimi ve modüler yapısıyla 81.500 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satılmaya başlandı.


20170626082358_1498218026_citroen_jumpy_panelvan__2_.jpg



Citroën’in stil, çok yönlülük ve konforun üst düzeyde birleşimini sunan yeni ticari araç modeli Jumpy Panelvan, Türkiye’de 81.500 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. En uzun gövde seçeneği olan L3 boyutuyla satışa sunulan Jumpy Panelvan, 5309 mm uzunluğa, 1920 mm genişliğe ve 1940 mm yüksekliğe sahip. 2+1 kişilik oturma kapasitesine sahip yeni Citroën Jumpy Panelvan’ın ardından, 8+1 kişilik oturma kapasitesine sahip binek versiyonlar Jumpy Space ve SpaceTourer da önümüzdeki günlerde Türkiye pazarında satışa sunulacak.

Segmentindeki en düşük yakıt tüketimi ve emisyon değerlerine sahip araçlardan biri olan ve bu sayede çok uygun işletim maliyetleri sağlayan Jumpy Panelvan’da Euro6 normlarını karşılayan BlueHDi motor, 6 ileri manuel şanzıman ile beraber sunuluyor. Yeni Citroën Jumpy, Citroën'in Fransa’nın Valenciennes şehrinde bulunan Sevelnord Fabrikası’nda üretiliyor. Yeni jenerasyon aracın EMP2 platformu, modelin selefine göre yaklaşık 300 kg hafiflemesini ve daha verimli olmasını sağladı.

Hafif ticari pazarındaki yüzde 4,5’lik payıyla en popüler ilk 5 marka arasında yer alan Citroën, Haziran 2017’de satışına başlanan yeni Jumpy Panelvan ve önümüzdeki günlerde bayilerdeki yerlerini almaya hazırlanan 8+1 binek versiyonlar Jumpy Space ve Jumpy SpaceTourer ile segmentteki konumunu daha da güçlendirmeyi planlıyor.

MODUWORK özellikli koltuklarıyla yükleme hacmini 6.6 metreküpe çıkaran Jumpy Panelvan, çok iddialı

Citroën’in panelvan pazarındaki iddialı yeni modeli Jumpy Panelvan, 6.1 metreküplük yükleme hacmini standart olarak sunulan MODUWORK özellikli koltukları sayesinde 6.6 metreküpe çıkarabiliyor. 1.434 kg’lık taşıma kapasitesi sunan yeni Jumpy, MODUWORK koltuklar sayesinde 4.026 metreye kadar artırılabilen kargo alanıyla, büyük ebatlı yükleri kolaylıkla taşıyabiliyor. MODUWORK adındaki modüler yolcu koltuğu, yukarıya doğru katlanabilen ön sağ yolcu koltuğu ve separatör özel bölmesi sayesinde yükleme alanını düz bir şekilde 1,16 metre daha uzatıyor ve böylelikle 4 metreye kadar yükleme uzunluğu sağlıyor. Yeni Jumpy Panelvan’da ayrıca sol koltuk sırtlığı yatırılarak bu bölüm de bir ofis masasına dönüştürülebiliyor. Yeni Jumpy Panelvan’ın 180 derece açılabilen arka kapıları istenildiğinde 90 derecede sabitlenerek dar alanlarda kullanım kolaylığı sağlıyor.

1434 kg istiap haddine sahip olan yeni Jumpy Panelvan, 1666 kg boş ağırlığıyla kıvrak ve rahat kullanımlı bir hafif ticari araç arayanları hedefliyor.

5.3 lt/100 km’lik ortalama yakıt tüketimiyle işletim giderlerini düşürüyor

Yeni Jumpy Panelvan’da 2.0 BlueHDI turbo dizel motor kullanılıyor. 120 HP güç ve 340 Nm tork değerlerine sahip olan 16 supaplı bu motor ve Start&Stop teknolojisi ile Jumpy Panelvan, 5.3 lt/100 km ortalama yakıt tüketimi ve 139 gr/km emisyon değeri sunuyor. 170 km/s maksimum hıza ulaşan yeni Jumpy Panelvan, 0-100 km/s hızlanmasını 12.6 saniyede tamamlıyor.
Yeni Jumpy Panelvan’ın standart güvenlik donanımında ABS, EBA (Acil Fren Destek Sistemi), EBD (Elektronik Fren Güç Dağılımı), ESP (Elektronik Stabilite Programı), ASR (Antipatinaj Sistemi), Yokuş kalkış desteği (Hill Holder), lastik basınç uyarı sistemi, sürücü ve ön yolcu havayastığı, aktif gergili ve kuvvet sınırlayıcılı emniyet kemerleri, hareket halinde kapıların otomatik kilitlenmesi ile kabin ve yük bölümünün ayrı kilitlenmesi yer alıyor.

Yeni Jumpy Panelvan’ın konfor ve teknoloji ekipmanları arasında, yükseklik ve derinlik ayarlı elektrohidrolik direksiyon, hız sabitleyici ve sınırlayıcı, arka park sensörü, yol bilgisayarı, yükseklik ayarlı ve bel destekli sürücü koltuğu, sürücü koltuğu kol dayama, manuel klima, elektrikli ön camlar (tek dokunuşlu), elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, direksiyondan kumandalı radyo/MP3 çalar, Bluetooth telefon kiti, USB bağlantısı, önde 2 adet 12V priz, uzaktan kumandalı merkezi kilit, camlı sabit ara bölme (separatör), kargo bölümünde 8 adet yük bağlama kancaları, yük bölümünde 12V priz ile “MODUWORK” modüler 2’li ön yolcu koltuğu ve yük bölümüne açılan bölme standart.
20170626082427_1498218029_citroen_jumpy_panelvan__3_.jpg



Kaynak ; otomobil Gazetesi


Saygılarımla Megaforum


LeGoLaS

 

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Koluman, ‘Yatırıma devam’ dedi



Koluman Motorlu Araçlar Ticaret ve Sanayi A.Ş., Mercedes-Benz’in en şık, en teknolojik ve en lüks showroom’unu Levent’te hizmete açtı.


20170618223847_koluman.jpg



Mercedes-Benz Türk’ün hissedarı da olan Koluman Holding A.Ş. bünyesindeki Türkiye’nin en büyük Mercedes-Benz yetkili satıcısı ve servisi Koluman, gösterişli showroom’unun yanında 24 saat hizmet veren servisiyle de dikkat çekiyor. Koluman Motorlu Araçlar Ticaret ve Sanayi A.Ş. Otomobil Genel Müdürü ve İcra Kurulu Üyesi Altuğ Erciş, premium segmentteki daralmaya rağmen showroom için 6 milyon TL’lik bir yatırım yaptıklarını belirterek, “Markanın geleceğini yansıtan şık tasarım çizgilerine sahip showroom’u hizmete sunduk. Sadece teknolojik geliştirmeler için harcanan miktar 500 bin TL’yi aştı. Böylece markanın imajına yakışır bir tesisi daha Türkiye’ye kazandırmış olduk. İçinde spor salonunun da olduğu sosyal alanlara sahip showroomun yanında 7/24 hizmet veren servisimiz ile de bölgede bir ilke imza attık” diye konuştu.
Gaziantep ve Samandıra yatırımları yolda
Koluman’ın önümüzdeki yıllarda da yatırımlara ara vermeden devam edeceğini açıklayan İcra Kurulu Üyesi Altuğ Erciş, yeni yatırımların müjdesini verdi. Erciş, Gaziantep’te 2 bin 500 metrekaresi shoowroom 1.500 metrekaresi servis alanı olan yatırımlarını 2018’de tamamlayacaklarını duyurdu. Samandıra’daki yerlerinin yanındaki 2 bin 500 metrekare alana ise 2020’de showroom açacaklarını sözlerine ekledi.


Yeni Birlik Gazetesi'nden alınmıştır
 

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Goodyear bu yılda kamyon yarışlarında



Dünyanın lider lastik üreticilerinden Goodyear, 2003 yılında kamyon lastiklerinin kalitesini vurgulamak adına FIA Avrupa Kamyon Yarış Şampiyonası’nın lastik tedarikçisi olmuştu. 13 yıldır devam eden iş birliğiyle ilgili olarak bir açıklama yapan Goodyear Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Ticari Lastik Pazarlama Müdürü Banjamin Willot: "FIA Avrupa Kamyon Yarış Şampiyonası'nın tek lastik ortağı olmak bizim için önemli. Bu şampiyona, standart dış lastikleri temel aldığımızda ürünlerimizin dayanıklılığını


20170614043231_1497339471_goodyear_truck_race_season_hots_up_1.jpg



Kamyon Yarış Lastiklerinin Atası: Marathon RHS
Kamyon yarışında lastiklerinin 315 / 70R22.5 tipinde, hem sürüş hem de direksiyon akslarında ve kuru ya da yaş tüm koşullarda kullanılabilmesi şartı aranıyor. Goodyear, 315 / 70R22.5 Marathon RHS'nin 2004 sezonunda ilk kez kullanılması için ideal standart lastik olduğuna karar verdi ve bu lastikleri daha uygun hale getirmek, özellikle sıcaklık yapısını azaltmak için derinliğini azaltarak kalınlığını düşürdü, bu lastikler 160 km / s'ye kadar olan 5.5 ton ağırlığındaki 1.500 beygir gücündeki kamyonlar tarafından tecrübe edildi.

Bir sonraki aşama, özel bir bileşik geliştirmek ve böylece kamyon yarışı için özel lastikler üretmekti. Bileşiğin amacı, ıslak ve kuru yolda daha iyi tutuş sağlamaktı. Ayrıca, özel bir sırt deseni ve lastiklerin üretim hattında üretilebilmesi için özel bir kalıp tasarlandı. Bu lastiğin gelişimini test etmek için, Lüksemburg ve Fransa'daki Goodyear test yollarında özel bir değerlendirme programı uygulandı. Kamyon yarış sürücüleri tarafından sürülen yarış arabaları, çeşitli parkur yüzeylerinde ve hem ıslak hem de kuru şartlarda lastikleri denedi. Sonuç olarak Goodyear Marathon RHS-RC, beklenen performansı vererek 2004 yılında üretime girdi ve çok başarılı oldu.


Her lastik RFID ile kimlik sahibi oldu
2006 sezonunda,yine standart 315 / 70R22.5 Goodyear karkasları kullanılarak daha iyi bir performans sağlayan Goodyear Kamyon Yarışı adı verilen yeni bir lastik geliştirildi. Amaç ağırlıklı olarak aşırı ısınma riskini azaltmak ve yanal dirençle birlikte performansı artırmaktı. Ayrıca, zemin temasını geliştirmek için özel bir sırt bileşimi ve taban yüzü deseni kullanıldı. Bu lastik, UNECE Yönetmeliği 54 adıyla anılan ve yarış lastikleri için gereken standartları karşılayan tüm Goodyear serisinin bir parçası oldu.

2011 yılında Goodyear Kamyon Yarışı lastiklerine Radyo Frekans Kimliği (RFID) özelliği getirildi. Her lastik, benzersiz bir elektronik kimlik veren bir mikroçipe.sahip oldu. Bu, FIA (Uluslararası Otomobil Federasyonu) yetkililerinin tüm takımların lastik yönetmeliklerine uyduklarından emin olmalarını sağlar.

2017 FIA Avrupa Kamyon Yarış Şampiyonası programı:

  • 13/14 Mayıs - Red Bull Ring/ Spielberg- Avusturya
  • 27/28 Mayıs – Misano – İtalya
  • 1/2 Temmuz - Nürburgring- Almanya
  • 15/16 Temmuz - Slovakiaring - Slovakya
  • 26/27 Ağustos - Hungaroring - Macaristan
  • 2/3 Eylül - Most- Çek Cumhuriyeti
  • 16/17 Eylül - Zolder- Belçika
  • 22/23 Eylül - Le Mans- Fransa
  • 7/8 Ekim - Jarama- İspanya
 

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Elektrikli toplu taşımada 6'da 6



20170628063340_trambus_151952451.jpg



Yeni nesil araç projeleriyle adını dünyaya duyuran Bozankaya, Türkiye’de elektrikli toplu ulaşım sistemlerine geçişte dönüşümün öncüsü oldu. Çevre dostu, ekonomik, yüksek performanslı, konforlu elektrikli araçlara geçiş yapan altı ilde açılan ihalelerin tamamını, yerli üretimi ve teknolojisiyle avantaj sağlayan Bozankaya kazandı. Bozankaya’nın Ankara’daki fabrikasında ürettiği elektrikli otobüslerin 20’si İzmir’de, 4 Eskişehir’de, 4 Konya’da toplu taşımada kullanılıyor, Elazığ için de 15 adet üretilecek. Malatya’da ise 22 adet Bozankaya markalı trambüsler hizmet veriyor. Son olarak Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı’nın açtığı 24 metrelik troleybüs ihalesini de Bozankaya kazandı. Araçlar 7 kilometrelik Balıklıgöl hattında Urfalılar’ı taşıyacak.
Bozankaya’nın bugüne kadar ürettiği ve toplu ulaşımın hizmetine sunduğu elektrikli araçların, kalite ve güvende kendini kanıtladığını belirten Bozankaya Yönetim Kurulu Başkanı Aytunç Günay, “Türkiye’de açılan tüm elektrikli araç ihalelerini almanın gururunu yaşıyoruz. Ürettiğimiz araçlar, dünya standartlarında kaliteye, konfora ve seyahat güvenliğine sahipler. Bunun ispatı, dünya çapında aldığımız işler ve Türkiye’de açılan tüm ihaleleri almış olmamızdır. Bugün Avrupa’dan Amerika’ya hatta Uzak Doğu’ya kadar dünyanın dört yanında hizmet veren araçlarımız iddiamızın kanıtı” dedi.
7 milyon vatandaşa hizmet vereceğiz
Türkiye’de bugüne kadar açılmış olan tüm elektrikli otobüs ihalelerini aldıklarını belirten Günay,“Türkiye’de kentler artık elektrikli ulaşım sistemlerini gündemlerine alıyor. Sağladığı mali ve çevreci avantajlar özellikle büyük şehirlerde elektrikli çözümleri zorunlu kılıyor. Konya, Eskişehir, İzmir, Elazığ’daki elektrikli otobüslerimiz, Malatya ve Şanlıurfa’daki modern troleybüs sistemi toplu taşımadaki dönüşümün simgesi oldu. Şu anda altı ilde hizmet verecek araçlarımızla 7 milyon vatandaşın konforlu ve güvenli ulaşımını sağlayacağız. Yerli bir firma olarak tercih ve takdir edilmekten gurur duyuyoruz” diye konuştu.





Kaynak ; otomobil Gazetesi


Saygılarımla Megaforum


LeGoLaS



 

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Araç lastik çeşitleri ve lastik türleri nelerdir?



Araç lastik çeşitleri ve lastik türleri nelerdir?


İç lastikli çarpraz lastik: İç kısmı birçok dokuma katlarından meydana gelmiştir. Her kattaki iplikler çarprazlamasına geçerek lastiğe darbe tutma özelliği kazandırır.


İç lastiksiz radyal lastik: İç kısmı birçok dukuma katlarından meydana gelmiştir. Her kattaki iplikler enine jant oluşturacak şekilde oturma çemberleri arasına girmiştir. Yuvarlanma direncine sahiptir ve yakıt tasarrufuna katkıda bulunur. Radyal lastiklerin ömrü uzundur ve darbeye karşı dayanıklıdır.


Yaz lastiği: Kullanılan kauçuk malzemesinin özelliklerine göre ve lastik yüzeyindeki değişik desenler ile yaz şartlarında kullanılması gereken ideal lastiktir. Yaza uygun olarak tasarlanmış bu lastikler kullanıldığı yapı malzemesinden dolayı yüksek sıcaklıklarda bile çok fazla yumuşamaz ve yüksek hızda aşınma yapmaz. Yaz lastikleri yüksek performanslı araçlar için idealdir ve arttırılmış fren kapasitesine sahiptir. Yüzeyinde bulunan farklı diş desenleri yola tutunmayı sağlar. Kauçuk bileşimi, yüzeyindeki diş ve desenler ile lastiğe maksimum yol tutuş özelliği kazandırılmıştır.


Kış lastiği: Bu lastiklerin en belirgin özelliği çok düşük sıcaklıklarda bile özelliğini kaybetmemesidir. Yüzeyinde bulunan dişler lastiğin kar tutmasını engeller. Yapı malzemesi olan kauçuk düşük sıcaklıklarda (7oC’nin altı) daha iyi yol tutuşu sağlar. Kış lastikleri karlı ve buzlu yol şartlarında gelişmiş fren performansı gösterir. Kar ve buz olmasa dahi 7oC’nin altına düştüğü zaman kış lastikleri kullanılmalıdır.


4 mevsim lastiği: Kar yağışı yaşanmayan ve hava sıcaklığının 7oC’nin altına düşmediği yerlerde rahatça kullanılabilen lastik türüdür. Islak ve kuru zeminlerde iyi performans gösterirler. Lastik yüzeyi ve yapı malzemesi dört mevsime uygun olarak tasarlanmıştır.


Kısaca; 7oC’nin altına düşen sıcaklıklarda kar ve buzlanma gibi faktörler varsa kış lastiği kullanmanızı tavsiye ediyoruz. Kar yağmayan, buzlanmanın pek olmadığı bir yerde yaşıyorsanız yaz lastikleri yeterli olacaktır. 4 mevsim lastiklerini ise kış ikliminin yaşandığı yerlerde fakat buzlanmanın olmadığı
iklimlerde kullanılabilir.




 

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Binek & Kamyon Lastik Kesiti,

12112016232719.jpg













 

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Pirelli Cinturato P1 Verde 175/65 R 14 82T

1182016084812.jpg
 

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Pirelli Cinturato P1 Verde 185/65 R 14 86T

1182016175750.jpg
 

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Pirelli Cinturato P1 Verde 185/65 R 14 86H

1182016175859.jpg
 

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Pirelli Cinturato P1 Verde 175/65 R15 84T

1182016180041.jpg
 

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Pirelli Cinturato P1 Verde 185/65 R15 88T

1182016180224.jpg
 

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Pirelli Cinturato P1 Verde 185/65 R15 92T

1182016180426.jpg
 

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Pirelli Cinturato P1 Verde 195/65 R15 91H

1182016180611.jpg
 

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Dünyanın en iyi oto otomobil lastik markası hangisi?

Türkiye'de en iyi lastik markası " Michelin " olarak gözüküyor,yumuşak hamurdan olan bu lastik şehir içinde hem performans yol tutuşu ve sessizlik sunuyor.

Fakat gel gelelim dünya genelinde bu durum böyle değil,

Yabancı forumlarda (yaklaşık 30 farklı ülke google translate sağolsun hepsini anlıyabildim
s8.gif
) dünya genelinde en iyi lastik markasının " DUNLOP " Olduğu söyleniliyor,Toyota,Mercedes,Bmw hatta Porshe Ferrari Lamborghini gibi dev ötesi otomobil markaları bile fabrika çıkısı Dunlop marka lastik takıyorlarmış araçlara. Dunlop markası ülkemizde pek yaygın değil,atılan yorumlara baktığımda dunlop lastiğinin her çeşidinin olduğunu ( yumuşak-sert-orta ) Verimlilik açısından her sınıfın olduğunu ve hemen hemen hiç bir müşterisini pişman etmediğini gördüm.

Bundan sonra Türkiye değil Dünya geneline bakacağım,malum burada sazan çok 1 kere hayatımda michelin aldım,hak geçmesin harbi güzel lastikdi fakat dunlop alana kadar.Burdan lastik firmalarına sesleniyorum dunlop bayiliği çoğalsın lütfen ne satın aldığımızı bilelim adam akıllı lastik görsün bizim ülkemizde ve aldığınız lastiğin sahte dunlop olmadığına dikkat edin,çünki özel sektörler (bayilik almayanlar) lastiklerin üzerine yama yapıp dunlop yaptırıyorlarmış,yazık günah milletin rızkını sömürüyorlar.Velhasılkelam alıcağınız lastik önce faturalı,mutlaka mutlaka aracınıza uygun olmalı ve kalitesini siz deneyip görmelisiniz.
 

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
En iyi Lastik Markası Sıralaması (2017)

1. Michelin

michelin.png


Kuruluşunun ilk yıllarında yalnız bisiklet lastikleri üreten firma, otomobil sektöründe de faaliyete geçerek sermayesini büyük oranda genişletmiştir. Rakiplerine kıyasen fiyatları daha yüksektir. Bir Fransız kuruluşudur. Markanın en çok satan modelleri arasında 4 mevsime uygun Crossclimate vardır.

2. Goodyear

goodyear.png



Şirket, Charles Goodyear isimli Amerikan bilim adamının vefatından 40 sene sonra ona ithafen kurulmuştur. Bünyesinde Fulda ve Dunlop gibi bilinir lastik üreticilerini bulundurur.

3. Bridgestone

Japon temelli uluslararası bir lastik sağlayıcısıdır. Ayrıca Sabancı tarafından kurulup Türk mühendisler tarafından İzmit ilinde özel olarak üretilen Lassa’nın ismi Bridgestone’nın ortaklık girişimiyle Brisa olarak değiştirilmiştir. İlgili marka performans olarak üst düzeydedir, konforlu bir deneyim sunar.

4. Pirelli

Lastik dışında birçok alanda üretim yapan İtalyan markadır. Pirelli takvimi ile firma büyük reklam olmuş ve ilgi görmüştür. Ayrıca motosiklet için en uygun lastikleri tasarlamaktadır.

5. Continental

Kısaca üstün Alman teknolojisi. Özellikle kış lastiklerindeki başarılı üretimleriyle bu alanda farklı bir boyut kazandırmışlardır. İngilizce kıta, kıtasal anlamına gelir.


test-lastik.jpg



Listenin devamına Petlas (Türk kökenli), Yokohama, Kumho (Güney Kore), Toyo (Japon), Hankook ve Nokian (Nokia ile bağlantılı) isimli firmalar eklenebilir.
 
Üst