Neler yeni
Türkiye'nin En Güncel Forum Sitesi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

Pi'yi Geometri ve Doğadaki Rastgelelik İle Bulma

ByOnur58

Kayıtlı Üye
MFC Üyesi
  • Üyelik Tarihi
    7 Ocak 2015
  • Mesajlar
    2,113
  • MFC Puanı
    10
  • MFC Seviyesi

Kod:
//  Bir çeyrek daire düşünün bir kare içinde. daire denkleminin x^2+y^2=1  olduğunu çoğumuz biliyoruzdur. Rastgele x ve y kordinatlarında bir nokta  seçelim. Bu nokta her halükarda çeyrek dairenin içindedir.
//Fakat  çeyrek dairenin dışında olup karenin içinde olabilir. Sanırım şekli  hayal edebildiniz. Eğer biz seçtiğimiz bu noktaların kaç tanesinin  çeyrek dairenin içinde olduğunu toplam seçtiğimiz tokta sayısına  bölersek Pi/4 ü bulmuş oluruz.
//Neden pi/4 çünkü çeyrek daire aldık, ve bu bulduğumuz sayıyı 4 ile çarparsak pi yi elde edebiliriz.
//  SIZE büyüdükçe hata payı küçülür.
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <time.h>
#include <math.h>
#define SIZE 1000000
int main(){
     
    int k;
    double counter = 0.;
    double dval1,dval2;
     
    srand((unsigned int)time(0));
     
    for(k = 0; k < SIZE; k++){
        dval1 = (double) rand() / RAND_MAX;
        dval2 = (double) rand() / RAND_MAX;
        if(dval1 * dval1 + dval2 * dval2 <= 1)
            counter++;
    }
    printf("PI yaklasik olarak = %f\n", counter / SIZE * 4);
         
     
    system("pause");
    return 0;
     
}
 
Üst Alt