Neler yeni
Türkiye'nin En Güncel Forum Sitesi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

Rakiplerinizin En İyi İçeriğini Çalmak & Onlara Karşı Kullanmak

angelofthecity

Kayıtlı Üye
MFC Üyesi
Konum
İstanbul
  • Üyelik Tarihi
    8 Tem 2017
  • Mesajlar
    269
  • MFC Puanı
    0
  • MFC Seviyesi

Bugün rakiplerinizin en iyi içeriklerini çalarak onlara karşı nasıl kullanıldığını, aynı zamanda backlink ve sosyal medya sinyallerini nasıl çalınması gerektiğini de öğreneceksiniz.

Ne Öğreneceksiniz

Rakiplerinizin en iyi içeriğini çalmayı
Rakiplerinizin içeriğini onlara karşı nasıl kullanacağınızı
Onların okuyucularını nasıl çalacağınızı
Onların backlinklerini nasıl çalacağınızı
Onların sosyal sinyallerini nasıl çalacağınızı.
Kaliteli içerik en güçlü pazarlama araçlarından bir tanesidir. Doğal yükselmek için insanların etkileşimde bulunduğu ve paylaştığı içeriği yazmaktan başka iyi yol yoktur.

Black hat tekniklerin ve spam programların işe yaramadığını söylemek yanlış olur. Örnek vermek gerekirse, footer link almak black hat SEO metodudur, ancak 1-2 ayda yükselmek için işe yarayabilir, fakat Google’ın algoritma güncellemelerinde sitenin anası satılır, o site bir daha yükselmemeye mahkumdur, genelde 301 yönlendirme ile kurtulurlar, bu yüzden oyun ve film site projelerinden uzak duruyorum, adamlar spam linkler ile yükseliyorlar, 1-2 aya yeni site kurarak tekrar spam linklerle yükseliyorlar.

Eğer projenizi ciddiye alıyorsanız ve uzun vadeli başarı elde etmek istiyorsanız o zaman sizlere tavsiyem içeriklerinize çok önem verin.

Bugün rakiplerinizin en iyi makalelerini nasıl çalacağınızı ve onlara karşı nasıl kullanacağınızı anlatacağım.

Merak etmeyin, bunu yapabilmek için kullanacağımız araçların hepsi ücretsizdir.

Rakibinizin En İyi İçeriğini Bulmak

Türk dili dersi geride kaldı. Kim en iyi kompozisyon veya makale yazdığı bizi ilgilendirmez. Dolayısıyla rakiplerin içeriklerini de tek tek okumaya gerek yok. Birkaç araç ile hangi makalelerin en iyi olduğunu anlayabiliriz.

İnternet dünyasında insanlar makalelerden hoşlandıklarında alttaki 3 şeyi yaparlar:

Sosyal medyada paylaşmak
O makaleye link vermek
Yorum yapmak
Sosyal Paylaşımlar Nasıl Analiz Edilir?

Örneğin benim teknoloji hakkında blogum var, rakibim de Webrazzi diyelim ( Örnek sadece :D ).

Eğer Webrazzi’nin sosyal medyada en çok paylaşım yapılan içerikleri öğrenmek istiyorsak o zaman harika ücretsiz araçlar işimize yarayacaktır. Benim en sevdiğim araç ise QuickSprout.com

URL kısmına rakibimizin site adresini yazalım sonra da Sosyal Analiz yapalım.

Burda dikkat edelim, bu yukarıdaki sonuçların çoğu içerik değildir, ana sayfa da var, arama yapılan sorgu sayfaları da var ve diğer içerik barındırmayan sayfalar da var.

Şimdi ise burda en çok paylaşılan ve ziyaretçilerimizin ilgisini çekecek içerikleri bulalım.

Backlinkleri Nasıl Analiz Ederiz?

Aynı zamanda bu içeriklerin backlinklerini ve sayfa otoritesini de öğrenebiliriz.

hidden content may not be quotedhesabınıza giriş yapın ve domain ismini yazın, sonra da Top Pages kısmına tıklayın.

Burda da az önce sosyal analiz yaptığımızda en çok paylaşılan içeriği buluyoruz. Bu sadece örnek, yazı ise çok eski ve pek de okunmayacaktır, bu yüzden bu örneği ciddiye almayın.


Yorumları Nasıl Analiz Ederiz?

Bu konuda pek kullanılacak araç yok, eğer rakibinizin sitesinde en popüler yazılar bileşeni varsa o zaman ordan öğrenebilirsiniz.

Bir Sonraki Seviye

Daha sonra ise bu içerikle ilgili kendiniz başka bir içerik hazırlayın. Ben genelde SEO sektöründe rakiplerimin popüler içeriklerinden farklı olarak yabancı kaynaklardan bu içeriğin konusu hakkında araştırma yaparak kaliteli içerik oluştururum.

Yorumlardan Yararlanmak

Rakibinizin bu en iyi içeriği hakkında insanların yaptıkları yorumları okuyun, insanlar sorularını yorum yaparak sorduysalar o zaman hazırlayacağınız içeriğe bu soruları yanıtlayacak bilgileri de ekleyin. Böylece hazırladığınız içerikle hedef kitlenizi memnun edebilirsiniz.

Yeni Medya Dosyası Ekleyin

Eğer makale rehber niteliğinde ise, bununla ilgili video ekleyebilirsiniz ya da adımları detaylı olarak göstermek için ekran görüntüleri ekleyebilirsiniz.

Veya infografi de ekleyebilirsiniz.

Bunlar makalenizi iyileştirmek için sadece ipuçlar.

En İyi Kaynakları Siz Oluşturun

Eğer rakibinizin makalesi bilgisayarı hızlandırmak ile ilgili ise, siz “Bilgisayarı Hızlandırmanın En İyi Yolları” diye yazabilirsiniz.

Google’da Araştırın

Bu eski yöntem, ancak gene etkilidir. Bu konu ile ilgili sadece rakibiniz içerik yazmamıştır zaten.

Diğer insanların ne yazdıklarına bakın ve içeriğinizi farklı açılarla da hazırlayın.

Hoşunuza giden ve gitmeyenleri not alın ve hepsini toplayarak kendi özgün ve kaliteli içeriğinizi oluşturun.

Rakiplerinizin İçeriğini Onlara Karşı Kullanmak

Bu bölüm ise en eğlenceli kısmıdır.

Rakibiniz bu içeriği konuyla ilgili insanlara tanıtmıştır, bunu sosyal medyada paylaşarak ve link vererek de yapmış olabilir.

Şimdi yapmamız gereken ise bu insanları bulmak.

Sosyal Paylaşımları Çalmak

Birçok sosyal platformların arama fonksiyonları bulunmamaktadır veya varsa da işimize yaramayacaktır.

Ama merak etmeyin.

Sosyal paylaşımları bulabilen Twitter Arama işimizi görecektir.

Twitter Arama’yı kullanmak çok kolaydır. Advanced search kısmına tıklayın, sonra da içeriğin başlığını “Tam olarak bu ifade” kısmına yazın, çıkan sonuçlarda en yukarı da “Hepsi” kısmına tıklayın.

Bunun en iyi yönü ise hemen yanıtla diyerek kendi içeriğinizi tanıtabilirsiniz, tabi eğer Twitter hesabınıza giriş yaptıysanız.

Fakat unutmayın, spam yapmayın.

Diğer işimize yarayacak araç ise hidden content may not be quoted

Bu Facebook, Twitter ve G+ paylaşımları arar. Twitter’lik işimiz kalmadı zaten, Facebook araması da iyi değil, o zaman Google+’da hedef kitleyi bulabilirsiniz.

Yorumları Çalmak

Rakibinizin içeriğine yorum yapan insanlar sitelerinin linklerini bırakmışlarsa, o zaman sitelerini ziyaret ederek iletişim sayfasında onlarla iletişime geçebilir, yorum yapmaları için ikna edebilirsiniz.

Backlinklerini Çalmak

Backlink analizi için kullandığım ve en sevdiğim araç ise hidden content may not be quoteddur.

İçeriğin linkini yazarak içeriğe alınan backlinkleri toplayabilirsiniz, siz de o linklerin bulunduğu sitelerden backlink almaya çalışabilirsiniz.

Bu Yöntem Gerçekten Çalışır mı?

Benim sevdiğim bir söz vardır: “Çok çalışma, zeki çalış.”

Birçoğunuz adsense’den kazanmak için ve dolayısıyla trafiğinizi arttırmak için her gün en az 1 içerik giriyorsunuzdur ya da ürün pazarlamak için sürekli içerik girerek sıkılmış olabilirsiniz (kim sıkılmaz ki).

Ancak bu yöntemle arada sırada kaliteli içerik oluşturarak hedef kitlenizi ve blogunuzun kalitesini arttırabilirsiniz.

Aynı zamanda blog yazmaktan sıkılmazsınız da, rakiplerinizi geçmek için sürekli onlarca, yüzlerce ve hatta binlerce içerik hazırlamaya da gerek yok.

Rakiplerinizin en iyi içeriklerini böylece tespit ederek onlardan daha iyi bir içerik oluşturabilir, kısa zamanda rakiplerinizi geçebilirsiniz.

Unutmayın, asıl mesele emek değil, asıl mesele zekâdır. Bugün blog yazmak için motivasyonunuz fazla olabilir, ve bu hafta 10 tane yazı girmeyi düşünüyor olabilirsiniz, ancak daha ilk içeriği hazırlarken çabuk sıkılırsınız, az çalışın, ama akıllı hamleler yapın :)
 

dienar

Kayıtlı Üye
MFC Üyesi
  • Üyelik Tarihi
    2 Tem 2018
  • Mesajlar
    99
  • MFC Puanı
    0
  • MFC Seviyesi

Ücretsiz değil ki QuickSprout?

Önerebileceğiniz başka araç var m?
 
Üst Alt