Neler yeni
Türkiye'nin En Güncel Forum Sitesi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

Şifa Kaynağı Meyveler

Satürn

Emektar Yönetici
  • Üyelik Tarihi
    9 Şub 2015
  • Mesajlar
    41,440
  • MFC Puanı
    21,574
  • MFC Seviyesi

MANGO
Son zamanlarda daha fazla tüketilmesine karşın aslında besin değeri açısından diğer meyvelerden daha önemlidir. Özellikle böbrek sağlığı için önem arz eden mango aynı zamanda kabızlık sıkıntısı yaşayan bireyler içinde tüketilmesi gereken besinlerdendir.

DUT
Keyifle tüketilen meyvelerin başında gelen dut şeker içeriği en yüksek olan meyvelerden biridir. Şeker içeriğinin yüksek olması karın bölgesinin yağlanması ve bel çevresinin genişlemesine neden olur.

KAVUN
Su içeriği yüksek olan karpuzun aksine şeker içeriği yüksek olan kavunun ortalama bir porsiyonu 150 gr'dır ve 57 kalori civarındadır. Özellikle diyet uygulandığında sinir sistemindeki yıpranmaları azaltır.

KAYISI
Kayısı iyi bir kalsiyum kaynağı olması nedeni ile zayıflamada ve sağlıklı beslenmede önemli bir meyvedir. Magnezyum minerali içeriğinin yüksek olması da bağırsak hareketinin daha hızlı olmasını sağlar. Bu da kabızlık sıkıntısı yaşayan kadınlar için önemlidir.

ÜZÜM
Ülkemizde genelde siyah ve sarı üzüm tercih edilir. Sarı üzümün şeker içeriği siyah üzüme göre daha yüksektir. Ayrıca siyah üzüm çekirdeği nedeni ile fazla tercih edilmemesine karşın çekirdeğinin kırılarak tüketilmesi sonucu bağışıklık sistemini güçlendiren lesveratrol maddesi açığa çıkar. Bir porsiyon üzüm ortalama 150 gram ve 110 kaloridir.

İNCİR
Dut gibi yüksek şeker içeriği olan incirin 2 tanesi (130 gr) 1 porsiyon meyvedir ve 85 kaloridir. Aynı miktardaki kuru inciri düşündüğünüzde ise 370 kaloriye denk gelmektedir. Özellikle gebe kadınlarda alınması önemli olan folik asitin zengin kaynaklarından biri olan incirin ayrıca yüksek lif içeriği bulunmaktadır. Kabızlık sıkıntısı olan bireylerin sabah kalkar kalkmaz 1 su bardağı ile incir tüketmesi yaşadıkları bu problemi çözecektir.

VİŞNE
Diğer meyvelere göre daha düşük şeker içeriğinin olması nedeni ile glisemik indeksi kısmen daha düşüktür. Yani karın bölgesi yağlanması yapmaz. Özellikle ödem sıkıntısı olan kadınların tüketmesi çok önemlidir. Çünkü iyi bir idrar söktürücüdür.

ANANAS
1 porsiyon ananas 125 gram ve ortalama 75 kaloridir. İçeriğinde A ve C vitamini ile potasyumkalsiyum magnezyum ve fosfor bulunur. Protein sindiriminde görev alan ananas aynı zamanda bağırsak hızlandırıcıdır.

ŞEFTALİ
Keyifli ara öğünlerden birisi de şeftalidir. 200 gr'lık orta boy bir şeftali 80 kaloridir. Folik asit içeriğinin yüksek olması özellikle gebelik düşünen kadınlar için ekstra önem taşıyan bir meyvedir. Potasyum fosformagnezyum kalsiyum mineralini bünyesinde bulunduran şeftali aynı zamanda A ve C vitaminini de içermektedir.


PAPAYA
Hayatımıza yeni yeni giren ve tüketmeye başladığımız papayanın diğer meyvelerden en önemli farklı protein içeriği diğer meyvelere göre daha fazladır. Protein içeriği yüksek olan diyetleri uygulamak daha hızlı kilo kaybı sağlandığı bilinmektedir. Ortalama 1 porsiyonu 150 gram olan papaya 20 kaloridir.

KARPUZ
Sıcak yaz günlerinde en fazla tercih edilen ve fazla miktarda tüketilen karpuzun aslında su içeriği çok yüksektir. Ama fazla miktarda tüketilmesi daha fazla kalori alımına neden olacağı için karın bölgesi yağlanmaya da neden olabilir. Ortalama bir porsiyon karpuz 150 gr'dır ve 40 kaloridir.
 
Üst Alt