Neler yeni
Türkiye'nin En Güncel Forum Sitesi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

Sırt Ağrısından Kurtulun

diShy

~ یơυℓℓεss ..
Emektar Yönetici
  • Üyelik Tarihi
    27 Kas 2009
  • Mesajlar
    24,083
  • MFC Puanı
    339
  • MFC Seviyesi



Sırt Ağrısından Kurtulun

Erkeklerin yüzde 80'i sırt problemi yaşıyor. Siz de mi aynı dertten yakınıyorsunuz? O halde dikkatle yazımızı okuyun. Rehberimizle ağrılarınızdan kurtulacaksınız.​
Sırtın alt bölümü:
Ne hissedersiniz?
Hareket edince veya yürüyünce artan, hafiften çok serte doğru yoğunlukları değişen ama genel olarak “bıçak saplanması” diye tabir ettiğimiz bir acı.​
Muhtemel sebep:
Fıtıklı bir diskin, bel kemiğine ait bir sinir köküne baskı yapması.​
Tedavi:
Sıcaktan uzak durun. Sırtınızın alt bölümünde bir ağrı olduğunda, akut omurga ağrılarında kullanılan sıcak su torbalarından uzak durun. Zira sıcaklık ağrı ve şişkinliklerin artmasına neden olur. Uzmanlar, bunun yerine buz koyabileceğinizi ve Ibuprofen benzeri bir iltihap önleyici (antienflamatuar) kullanabileceğinizi belirtiyor. Kendinize bir yastık edinin. Erkeklerin bel kemiğinin alt kısmı, kadınlara oranla daha az eğime sahiptir. Bu durum da diskler üzerindeki baskının artmasına neden olur.
Arabanızda, ofiste ya da uzun uçuşlarda kullanmak üzere yanınıza şişirilebilir bir yastık almanızı öneririz. Büyüklüğü ve yumuşaklığını vücudunuza göre ayarlayabileceğinizden şişme yastıklar, normal bir yastık ya da havludan daha iyidir.
İğnelenin. Yapılan araştırmalar sonucunda, sırt ağrısı çeken kişilerin, bel ağrılarını azaltmak için yaptıkları çalışmalara ek olarak akupunktura gittiklerinde, 3 ay içinde ağrılarında yüzde 19 azalma olduğu görüldü.​
Sırtın üst bölümü
Ne hissedersiniz?
Sert, sızlayan ve dokununca zonklayan kaslar.​
Muhtemel sebep:
Stres ve aşırı yüklenme nedeniyle trapezius ve romboid kaslarına giren ani kramplar ve bitkinlik hissi.​
Tedavi:
Bir top edinin. Yere uzanın ve acıyan bölgelerinizin altına bir tenis topu koyun. Topun üzerinde 30 saniye boyunca ileri geri hareket edin. Bu sırada topun omurgaya yaklaşmamasına dikkat edin. Swissball'dan uzak durun. Bu durumdayken Swissball’un üzerinde fazla oturmak duruşu düzeltmek yerine kamburluğa yol açabilir. Ergonomik bir sandalye edinmeye bakın ve antrenmanlarınızı ayakta yapın. Vücudunuzu şaşırtın. Tekrarlanan hareketler kasları güçsüzleştirir. Telefonu masanızın öteki tarafına koyun. Telefonları ayakta cevaplayın, esneme hareketleri yapın ve 30 dakikada bir kısa yürüyüşlere çıkın.​
Sırtın orta bölümü
Ne hissedersiniz?
Omuriliğinizin bir noktasına saplanan ve geriye doğru hareket ederken kötüleşen bir ağrı.​
Muhtemel sebep:
İltihaplanmış bir eklem (omurganın birleştiği yer).​
Tedavi:
Yüzün. Bu omurganıza diğer egzersizlere oranla çok daha az baskı uygulayacaktır. Ayrıca, yüzmek kasların ve kemiklerin aynı anda çalışmasını da sağlar. Belinize ısıtıcı sargılar sarın. Yapılan araştırmalar, ısıtıcının sırt ağrılarını yüzde 43 azalttığını gösteriyor. Yogaya başlayın. Haftada bir yoga yapmak, belinizdeki ağrıyı azaltacaktır. Nefes alma çalışması ve meditasyonun da kronik bel ağrısını yok ettiği ispatlandı.​
Omurga kurtaran hareketler:
Kaslarınızı güçlendiren bu egzersizleri haftada 2 ya da 3 kere, antrenmanınızdan önce uygulayarak sırt ağrılarınızı azaltabilirsiniz. Hareketleri yaparken durma kısmına 5, kalkışa ise 30 saniye ayırın ve minimum 10 tekrar yapın.​
1. Yan köprü
Yere yanlamasına uzanın. Sol kolunuzdan destek alarak vücudunuzun yukarı kaldırın. Vücudunuzun düz olmasına dikkat edin.​
2. Sırtüstü köprü
Dizleriniz kırık ve ayaklarınız yerde sabit sırtüstü uzanın. Kalçalarınızı yukarıya doğru, vücudunuz düz bir çizgi oluşturana kadar kaldırın.​
3. Bird dog
Dört ayak üstünde durun ve sol elinizi kaldırırken sağ bacağınızı kaldırın. Omurganızın düz olmasına dikkat edin. Hareketi ters bacak ve kolla tekrarlayın.​
 
Üst Alt