Neler yeni
Türkiye'nin En Güncel Forum Sitesi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

Stresin ilacı: Kahkaha!

Satürn

Emektar Yönetici
  • Üyelik Tarihi
    9 Şub 2015
  • Mesajlar
    41,197
  • MFC Puanı
    12,404
  • MFC Seviyesi

Stres ve depresyona karşı en etkili yöntemlerden birisinin “kahkaha terapisi” olduğunu belirten yaşam koçu Muslu, “Basit bir kahkahanın vücudumuzda ve beynimizde gerçekleştirdiği etki, küçük bir mucize gibi” dedi. Günümüzde stres ve depresyona karşı en etkili yöntemlerden birisinin “kahkaha terapisi’’ olduğu belirtiliyor. Hindistan’da tıp eğitimi alan Madan Kataria ve terapi hocası eşi Maduri Kataria tarafından 1995 yılında, planlanarak organize edilen “kahkaha terapisi’’, adını gülme, gevşeme ve nefes egzersizlerinin birleştirilmesinden alıyor. Terapi, kahkaha ile nefes tekniklerini birleştiren bir egzersizle kişinin karın kaslarını kullanarak soluması ve diyaframın eğitilerek kahkaha atılabilmesi anlamına geliyor. “Herkes yapabilir!” Yaşam Koçu Ayşegül Soylu Muslu, kahkaha terapisinin herkesin yapabileceği, hazırlık gerektirmeyen ve fazla vakit almayan bir çalışma olduğunu söyledi. Muslu, kahkahalarla gülmenin insanın ömrünü uzattığını belirterek “Çocuklar günde ortalama 300 ile 400 kez, büyükler ise en fazla 15 kez gülebiliyorlar. Basit bir kahkahanın vücudumuzda ve beynimizde gerçekleştirdiği etki küçük bir mucize gibi. Yapılan araştırmalar da iyi bir kahkahanın, en sevilen müziği dinlemek kadar güçlü bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymuş. Gülünce yüz ifademiz değişir. Kol, bacak ve göğüs kaslarımız harekete geçer. Gülmek bizleri aynı zamanda özgürleştirir. Aynı zamanda stres attırır, sosyalleştirir, kalbi kuvvetlendirir, depresyonu ve panik atakları giderir. İnsanları daha umutlu ve olumlu olmaya teşvik ederek çekingenliği yener’’ dedi. Kahkaha Terapisi Nasıl Yapılır ? Muslu, “kahkaha terapisi’’nin genel olarak nefes egzersizleri, kahkaha egzersizleri, meditasyon ve gevşeme şeklinde 4 bölüm halinde yapıldığının altını çizerek şöyle devam etti: “Doğru nefes, daha fazla kahkaha ve daha fazla sağlık. Kahkahanın da eğitimi mi olurmuş demeyin. İçimizden kahkaha atmak gelmese bile doğru teknikleri öğrenerek attığımız kahkaha beynimiz tarafından gerçeğinden ayırt edilemiyor ve kişinin kahkahanın tüm faydalarından yararlanmasını sağlıyor. Ayrıca kahkaha terapileri düzenli olarak yapılırsa gülmek bir alışkanlık haline geliyor ve sağlığı olumlu etkiliyor.’’
 
Üst Alt