• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Güncel YouTube'da devrim! Lisanslı müzik kullanımına izin!

Üyelik Tarihi
28 Şub 2020
Konular
2,107
Mesajlar
26,098
MFC Puanı
301,150

YouTube'un TikTok içerik oluşturucularını YouTube Shorts'a çekmek için yaptığı son hamlede, akış devi bugün kısa vadeli video içerik oluşturucuların yakında Shorts'larında bir dakikaya kadar telif hakkıyla korunan müziğe izin verileceğini duyurdu.​

YouTube, kısa biçimli içerik oluşturucularının "çoğu parça için" 30 ila 60 saniyelik lisanslı müzik kullanabileceklerini söylüyor. Ancak, bazı şarkılar eskisi gibi 15 saniyelik sınırda kalacak. İçerik oluşturucular, YouTube uygulamasının ses seçicisinde her şarkının ne kadar süreye izin verdiğini hızlı bir şekilde görebilir. Yeni şarkı uzunluğu seçenekleri bugün kullanıma sunuluyor.

Kullanıcı tarafından oluşturulan videolar son on yılda bir patlama yaşadığından, agresif yayından kaldırma bildirimleri, tüm platformlardaki yayıncılar için bir baş ağrısı haline geldi. Plak şirketleri genellikle telif hakkı uygulamalarını otomatikleştirerek, telif hakkı ihlali bildirimleri konusunda aşırı hevesli davranıyor. Örneğin, içerik oluşturucular, yoldan geçen bir arabadan gelen birkaç saniyelik müzik sesi sebebiyle videolarını telif hakkıyla korunan ses içerdiği iddiasıyla işaretlendiğini gördü.

Şarkı limiti artışı, YouTube'un TikTok içerik oluşturucularını (ve dolayısıyla izleyicileri ve reklamlardan gelecek dolarları) Shorts'a çekmeye yönelik en son girişimi. Eylül ayında şirket, nitelikli içerik oluşturuculara müzik kullanıp kullanmadıklarına bakılmaksızın reklam gelirlerinden %45’lik bir pay vereceğini duyurmuştu. TikTok da önceki "statik para havuzu" yaklaşımıyla ilgili şikayetlerin ardından bu yılın başlarında benzer bir paylaşım programı başlattı.

1,5 milyara ulaşan Shorts görüntülemesine bakıldığında YouTube'un agresif yaklaşımı sonuç veriyor gibi görünüyor. TikTok ise eylül 2021 itibarıyla, aylık 1 milyar kullanıcıya ulaştı. Bununla birlikte, YouTube'un video alanındaki genel hakimiyeti göz önüne alındığında, bu sayılar muhtemelen zaten YouTube'da olup diğer içerikleri de izleyen kişileri de içeriyor. Öte yandan TikTok'un sayıları, YouTube ve Meta gibi diğer medya devlerini takip etmeye de devam eden bir kitle olan ve kendine özgü kısa biçimli videolar arayan insanları daha açık bir şekilde kapsıyor.
 

Hasan İskan

Şanlıurfa
Emektar Üye
Üyelik Tarihi
17 Ağu 2022
Konular
348
Mesajlar
2,017
MFC Puanı
26,020
YouTube'un TikTok içerik oluşturucularını YouTube Shorts'a çekmek için yaptığı son hamlede, akış devi bugün kısa vadeli video içerik oluşturucuların yakında Shorts'larında bir dakikaya kadar telif hakkıyla korunan müziğe izin verileceğini duyurdu.
Bence 1. Saniyelik yapsınlar Telif Melif kalmaz.:cautious:
 
Üst