-
- Üyelik Tarihi
- 5 Nis 2013
-
- Mesajlar
- 955
-
- MFC Puanı
- 1
Oyunumuz bir kâbusla başlıyor ve macera boyunca bu kâbustan kurtulmak için mücadele ediyoruz.
*Her bölümde silahlarınızı ekipmanlarınızı ve fenerinizi yeniden almanız gerekiyor.
Bölüm 1: Nightmare
İşte başlıyoruz. Etrafınıza bakın öncelikle. LB tuşuyla koşabiliyoruz. Yolu takip edin. Karşıda Light House'u göreceksiniz ve o sırada ekranın üst köşesine bir radar geliyor. Sağlık barımız azalırsa bir ışık kaynağı bulmalı ve altında bir süre beklemeliyiz. Böylelikle sağlık seviyemiz doluyor. Yolu takip ederek yıkık köprüye varın. Kahve termosunu alıp geri dönün ve sağ taraftaki patikadan Light House'a doğru yol alın. Tahta geçitin başlangıcında Alan Wake'in kaybolduğuna dair bir poster görüyoruz. Adı üzerinde şu an bir "kâbustayız." Şimdi kaçmaya başlayın. Bu esnada zıplama tuşunu da öpreniyoruz; "A". Şimdi karşınızda bir düşman var.
Yaptığı saldırılardan kurtulmayı öğreneceksiniz. Tam baltayı kaldırıp size vurmak istediği anda L + LB tuşlarına aynı anda basın. Böylelikle saldırıdan kurtulup yola devam edebileceksiniz. Tehlike geçmiş değil şiddetli bir hortum peşinize takılıyor. Yakalanmamak için durmaksızın koşmalısınız. Tahta asma köprünün karşısında biri sizi bekliyor. Ona doğru hareket edin ve oradaki eve girin. Adam dışarıda kalıp ölüyor. Ateş etmesine rağmen yaratıklar ölmemişti. Demek ki düşmanlarımıza tek başına kurşunlar işlemiyor bunu öğrenmiş olduk.
Odayı biraz gezin. Her yerde göz gösteren TV'ler göreceksiniz. 3 büyük sarsıntı olacak ve üçüncüden sonra açılan ışıklı kapıdan dışarı çıkın. L tuşuna basılı tutarsanız yapmanız gereken veya bakmanız gereken şeye doğru otomatik olarak odaklanıyorsunuz. Işığın altına girin. Az evvel ki sarsıntıda yaralanmıştık ve şimdi iyileşmek için ışığın altında biraz beklemeliyiz. O esnada bir ışık bizi yönlendirmek istiyor ancak karakterimiz ilk başta anlamıyor. Biraz ilerleyince ışığın sağ tarafında bir kasa göreceksiniz. "B" tuşuna basarak mermileri alın. Hemen sol taraftaki kütüğün üzerinde de bir fener belirecek. Onu da alın. LT tuşuna bastığınız taktirde olabildiğinden daha güçlü bir ışık yayabiliyorsunuz ancak piliniz çabuk bitiyor bu kez. Kısa süre sonra aynı kütüğün üzerinde bir silah belirecek. Onu da alın. Önce ışığı düşmanın üzerine tutun ve bir süre bekleyin ki etkisini göstersin. Işık üzerinde dururken ateş edin ve öldüğünü göreceksiniz.
X tuşuyla yeniden mermi doldurabiliyoruz. Biraz ilerdeki ışık direğinin üzerindeki kutuyu açıp içindeki malzemeleri alın. İşaret fişeği atan bir silaha sahip olduk ki oyunda çok önemli bir silah. Tutumlu kullanmakta fayda var. Yön tuşlarını kullanarak silah ve araç envanterimizi ekrana getirebiliyoruz. Zorda kalmadıkça ateş etmeyin ve ateş edip korunarak kaçmayı deneyin. Eve az bir mesafe kaldı. Tam eve girmeden önce sağ tarafta kahve termosu var. Hızlı davranabilirseniz onu alın ve içeri girin. Alan uyanacak ve bunların kötü bir rüya olduğunu anlayacak ancak her şey daha yeni başladı.
Welcome to Bright Falls
Bir gemidesiniz. Karınız foto çekmek istiyor. Önündeki göle bakan parmaklıkların oraya gidin ve poz verin. Yaşlı bir adam var yanınızda onla konuşun isterseniz. İşlem bitince karınız sizi arabaya çağırıyor. Arabaya binin. Alan çok ünlü biri olduğu için telefonu susmuyor. Bir lokantaya gidip anahtar almamız gerekiyor şimdi. Bu anahtar Alan ve karısının birlikte kalacağı eve ait anahtar. Orada bizi bir adam bekliyor. İçeri girince resepsiyondaki kız çok şaşırıyor ve tabii ki mutlu oluyor böyle ünlü bir yazarla karşılaştığı için (bu kıza dikkat ama). Sol taraftan ilerleyin ve yine sola dönerek en sondaki kapıyı açmayı deneyin. Açılmıyor. O esnada bir kadın geliyor ve bize anahtarı veriyor (bu kadına da dikkat). Şunu henüz bilmiyoruz; o anahtar bizim istediğimiz anahtar değildi. İşlerin ters gideceğini bilmeden arabaya binip lokantadan ayrılıyoruz. O esnada asıl anahtarı almamız gereken adam da peşimizden sesleniyor ancak Alan duymuyor. Birisi o adamın dışarı çıkmasını engelledi belli ki...
Driver's Isle
Evet doğru hareket edin. Alan'ın karısı karanlıktan korkuyor ve henüz evde elektirikler de yok. Bu sebeple karısı gelmek istemiyor ve jeneratörün tamir edilmesini istiyor. El feneriyle hareket edin. Kapının sağ tarafından ilerlerseniz ufak bir kulübe göreceksiniz. İçeride jeneratör var. "A" tuşuna 2-3 kez bastığınızda (tam da yeşil çizgide basmalısınız) jeneratör çalışacak ve elektrikler gelecek. Yine kulübenin orda bir de kütük kütüğün üzerinde de bir kağıt parçası var. Onu alıp "B" tuşuna basarak dinleyin. Bir aşk hikâyesinden bahsediliyor. Bu notlar önemli. Oyun boyunca fazlasıyla karşılaşacağız ve bazen gördüğümüz bazen de henüz görmediğimiz konular hakkında bilgiler alacağız.
Bir nevi oyunun hikâyesinin yazılışına birlikte tanıklık edeceğiz. Şimdi eve geri dönün. Karınız üst katta sizi bekliyor yanına gidin. Size yani Alan'a bir sürprizi var ayrıca; bir daktilo. Alan yazmakta zorlandığı için bu sakin ortamda olursa gayet güzel şekilde yazı yazabileceğini düşünüyor. Ancak Alan bu konudan habersiz olduğu ve yazmak istemediği için çok sinirleniyor. Böylelikle asıl kâbus da başlamış oluyor.
Kızgın bir şekilde Alan evden çıkınca elektrikler gidiyor ve karısı Alan'ın korku çığlıklarını duyuyor. Biliyorsunuz karısı karanlıktan hoşlanmıyordu. Eve doğru harekete geçin. Karısının suya düştüğüne şahit oluyorsunuz. Alan da peşinden gidiyor ancak nafile. Bir anda ekran kararacak ve kendinizi bir uçurumun kenarında bulacaksınız. Bir uçurumun kenarında ve yaralısınız. Çünkü aracınız kaza yapmış. Arabanın bagajındaki kitaba göz atın. Telefon çalışmıyor. Sağ taraftaki patikadan aşağıya inin. Aşağıda bir benzin istasyonu var. Orada bir telefon bulabilir ve birilerini arayabiliriz. İlerlemeye devam edin ışık göreceksiniz ve önünüze bir kâğıt parçası gelecek. Notu alın. Bu kâğıt parçasının az evvel yaşadığımız maceraların kitap için hazırlanan bir özeti olduğunu görüyoruz. Kütüğün üzerinden ilerleyerek telleri geçip dar alandan öteki tarafa geçin. Bir adam göreceksiniz. Hani anahtar almak için bir lokantaya uğramış ve o anahtarı almamız gereken adamı görmemiştik. İşte o. Hem de yaratık olarak karşımızda.
Soldan ilerleyin. Kamyonetin kasasındaki termosu alın. Yine soldan ilerleyin bir not bulacaksınız. Karşıda da ev var. Hızlı hareket ederek içeriye girin. Masada bir el feneri ve silah var. Ayrıca piller de var hepsini alın. Masadaki telefonu kullanarak yardım isteyin. Cevap yok. Telefonun sol tarafındaki raflarda mermiler var. Bu sırada size doğru bir dozerin geldiğini fark edeceksiniz. Hemen evden dışarı çıkın yoksa evle birlikte uçurumu boylarsınız. Şimdi biraz etrafı gezinin. Birkaç düşman geliyor. Işık tutup hemen ateş edin ve hepsini öldürün. Sğda bir ışık kaynağı var onu açın. Ayrıca ışık tutunca bazı kayaların üzerinde simgeler göreceksiniz. Gitmeniz gereken noktalar gibi konularda size yardımı dokunabilir. Evvela sağ taraftan giderek oradaki elektrik üretim aracını bozun. Sonra kayaların üzerindeki okları takip ederek devam edin. Okların sonundaki kutuya varıp içinde Flare Gun alın. Geri dönün ve karşıda kırılmış üzerinde de kütük olan bir kapı göreceksiniz. Oradan ilerleyin. Bir düşman gelecek onu da halledin.
*Her bölümde silahlarınızı ekipmanlarınızı ve fenerinizi yeniden almanız gerekiyor.
Bölüm 1: Nightmare
İşte başlıyoruz. Etrafınıza bakın öncelikle. LB tuşuyla koşabiliyoruz. Yolu takip edin. Karşıda Light House'u göreceksiniz ve o sırada ekranın üst köşesine bir radar geliyor. Sağlık barımız azalırsa bir ışık kaynağı bulmalı ve altında bir süre beklemeliyiz. Böylelikle sağlık seviyemiz doluyor. Yolu takip ederek yıkık köprüye varın. Kahve termosunu alıp geri dönün ve sağ taraftaki patikadan Light House'a doğru yol alın. Tahta geçitin başlangıcında Alan Wake'in kaybolduğuna dair bir poster görüyoruz. Adı üzerinde şu an bir "kâbustayız." Şimdi kaçmaya başlayın. Bu esnada zıplama tuşunu da öpreniyoruz; "A". Şimdi karşınızda bir düşman var.
Yaptığı saldırılardan kurtulmayı öğreneceksiniz. Tam baltayı kaldırıp size vurmak istediği anda L + LB tuşlarına aynı anda basın. Böylelikle saldırıdan kurtulup yola devam edebileceksiniz. Tehlike geçmiş değil şiddetli bir hortum peşinize takılıyor. Yakalanmamak için durmaksızın koşmalısınız. Tahta asma köprünün karşısında biri sizi bekliyor. Ona doğru hareket edin ve oradaki eve girin. Adam dışarıda kalıp ölüyor. Ateş etmesine rağmen yaratıklar ölmemişti. Demek ki düşmanlarımıza tek başına kurşunlar işlemiyor bunu öğrenmiş olduk.
Odayı biraz gezin. Her yerde göz gösteren TV'ler göreceksiniz. 3 büyük sarsıntı olacak ve üçüncüden sonra açılan ışıklı kapıdan dışarı çıkın. L tuşuna basılı tutarsanız yapmanız gereken veya bakmanız gereken şeye doğru otomatik olarak odaklanıyorsunuz. Işığın altına girin. Az evvel ki sarsıntıda yaralanmıştık ve şimdi iyileşmek için ışığın altında biraz beklemeliyiz. O esnada bir ışık bizi yönlendirmek istiyor ancak karakterimiz ilk başta anlamıyor. Biraz ilerleyince ışığın sağ tarafında bir kasa göreceksiniz. "B" tuşuna basarak mermileri alın. Hemen sol taraftaki kütüğün üzerinde de bir fener belirecek. Onu da alın. LT tuşuna bastığınız taktirde olabildiğinden daha güçlü bir ışık yayabiliyorsunuz ancak piliniz çabuk bitiyor bu kez. Kısa süre sonra aynı kütüğün üzerinde bir silah belirecek. Onu da alın. Önce ışığı düşmanın üzerine tutun ve bir süre bekleyin ki etkisini göstersin. Işık üzerinde dururken ateş edin ve öldüğünü göreceksiniz.
X tuşuyla yeniden mermi doldurabiliyoruz. Biraz ilerdeki ışık direğinin üzerindeki kutuyu açıp içindeki malzemeleri alın. İşaret fişeği atan bir silaha sahip olduk ki oyunda çok önemli bir silah. Tutumlu kullanmakta fayda var. Yön tuşlarını kullanarak silah ve araç envanterimizi ekrana getirebiliyoruz. Zorda kalmadıkça ateş etmeyin ve ateş edip korunarak kaçmayı deneyin. Eve az bir mesafe kaldı. Tam eve girmeden önce sağ tarafta kahve termosu var. Hızlı davranabilirseniz onu alın ve içeri girin. Alan uyanacak ve bunların kötü bir rüya olduğunu anlayacak ancak her şey daha yeni başladı.
Welcome to Bright Falls
Bir gemidesiniz. Karınız foto çekmek istiyor. Önündeki göle bakan parmaklıkların oraya gidin ve poz verin. Yaşlı bir adam var yanınızda onla konuşun isterseniz. İşlem bitince karınız sizi arabaya çağırıyor. Arabaya binin. Alan çok ünlü biri olduğu için telefonu susmuyor. Bir lokantaya gidip anahtar almamız gerekiyor şimdi. Bu anahtar Alan ve karısının birlikte kalacağı eve ait anahtar. Orada bizi bir adam bekliyor. İçeri girince resepsiyondaki kız çok şaşırıyor ve tabii ki mutlu oluyor böyle ünlü bir yazarla karşılaştığı için (bu kıza dikkat ama). Sol taraftan ilerleyin ve yine sola dönerek en sondaki kapıyı açmayı deneyin. Açılmıyor. O esnada bir kadın geliyor ve bize anahtarı veriyor (bu kadına da dikkat). Şunu henüz bilmiyoruz; o anahtar bizim istediğimiz anahtar değildi. İşlerin ters gideceğini bilmeden arabaya binip lokantadan ayrılıyoruz. O esnada asıl anahtarı almamız gereken adam da peşimizden sesleniyor ancak Alan duymuyor. Birisi o adamın dışarı çıkmasını engelledi belli ki...
Driver's Isle
Evet doğru hareket edin. Alan'ın karısı karanlıktan korkuyor ve henüz evde elektirikler de yok. Bu sebeple karısı gelmek istemiyor ve jeneratörün tamir edilmesini istiyor. El feneriyle hareket edin. Kapının sağ tarafından ilerlerseniz ufak bir kulübe göreceksiniz. İçeride jeneratör var. "A" tuşuna 2-3 kez bastığınızda (tam da yeşil çizgide basmalısınız) jeneratör çalışacak ve elektrikler gelecek. Yine kulübenin orda bir de kütük kütüğün üzerinde de bir kağıt parçası var. Onu alıp "B" tuşuna basarak dinleyin. Bir aşk hikâyesinden bahsediliyor. Bu notlar önemli. Oyun boyunca fazlasıyla karşılaşacağız ve bazen gördüğümüz bazen de henüz görmediğimiz konular hakkında bilgiler alacağız.
Bir nevi oyunun hikâyesinin yazılışına birlikte tanıklık edeceğiz. Şimdi eve geri dönün. Karınız üst katta sizi bekliyor yanına gidin. Size yani Alan'a bir sürprizi var ayrıca; bir daktilo. Alan yazmakta zorlandığı için bu sakin ortamda olursa gayet güzel şekilde yazı yazabileceğini düşünüyor. Ancak Alan bu konudan habersiz olduğu ve yazmak istemediği için çok sinirleniyor. Böylelikle asıl kâbus da başlamış oluyor.
Kızgın bir şekilde Alan evden çıkınca elektrikler gidiyor ve karısı Alan'ın korku çığlıklarını duyuyor. Biliyorsunuz karısı karanlıktan hoşlanmıyordu. Eve doğru harekete geçin. Karısının suya düştüğüne şahit oluyorsunuz. Alan da peşinden gidiyor ancak nafile. Bir anda ekran kararacak ve kendinizi bir uçurumun kenarında bulacaksınız. Bir uçurumun kenarında ve yaralısınız. Çünkü aracınız kaza yapmış. Arabanın bagajındaki kitaba göz atın. Telefon çalışmıyor. Sağ taraftaki patikadan aşağıya inin. Aşağıda bir benzin istasyonu var. Orada bir telefon bulabilir ve birilerini arayabiliriz. İlerlemeye devam edin ışık göreceksiniz ve önünüze bir kâğıt parçası gelecek. Notu alın. Bu kâğıt parçasının az evvel yaşadığımız maceraların kitap için hazırlanan bir özeti olduğunu görüyoruz. Kütüğün üzerinden ilerleyerek telleri geçip dar alandan öteki tarafa geçin. Bir adam göreceksiniz. Hani anahtar almak için bir lokantaya uğramış ve o anahtarı almamız gereken adamı görmemiştik. İşte o. Hem de yaratık olarak karşımızda.
Soldan ilerleyin. Kamyonetin kasasındaki termosu alın. Yine soldan ilerleyin bir not bulacaksınız. Karşıda da ev var. Hızlı hareket ederek içeriye girin. Masada bir el feneri ve silah var. Ayrıca piller de var hepsini alın. Masadaki telefonu kullanarak yardım isteyin. Cevap yok. Telefonun sol tarafındaki raflarda mermiler var. Bu sırada size doğru bir dozerin geldiğini fark edeceksiniz. Hemen evden dışarı çıkın yoksa evle birlikte uçurumu boylarsınız. Şimdi biraz etrafı gezinin. Birkaç düşman geliyor. Işık tutup hemen ateş edin ve hepsini öldürün. Sğda bir ışık kaynağı var onu açın. Ayrıca ışık tutunca bazı kayaların üzerinde simgeler göreceksiniz. Gitmeniz gereken noktalar gibi konularda size yardımı dokunabilir. Evvela sağ taraftan giderek oradaki elektrik üretim aracını bozun. Sonra kayaların üzerindeki okları takip ederek devam edin. Okların sonundaki kutuya varıp içinde Flare Gun alın. Geri dönün ve karşıda kırılmış üzerinde de kütük olan bir kapı göreceksiniz. Oradan ilerleyin. Bir düşman gelecek onu da halledin.