-
- Üyelik Tarihi
- 26 Ara 2018
-
- Mesajlar
- 4,493
-
- MFC Puanı
- 805
Orta Çağ'ın ünlü teolog ve filozoflarından birisidir.
Fransız Benalı Amalric 12. yüzyılın ikinci yarısında Chartres yakınlarındaki bir köy olan Bena'da doğdu. Paris Üniversitesinde felsefe ve teoloji dersleri verdi ve büyük bir üne sahip oldu. Aristoteles felsefesini geliştiren dersleri büyük ilgi çekti. "Doğal Şeyler Anlaşması" adlı çalışmasında yer alan doktrinleri 1204 yılında Paris Üniversitesi tarafından kınandı ve Papaya yapılan kişisel bir itiraz üzerine cezası onaylandı. Amalric'in Paris'e dönmesi ve hatalarını tekrar gözden geçirmesi emredildi. 1209 yılında gerçekleşen ölümüne, maruz kaldığı bu aşağılamanın yarattığı üzüntünün neden olduğu iddia edildi.
Amalric, felsefi sisteminin ilkelerini güçlü bir panteistik anlayışla geliştirmişti. Ona göre yalnızca üç önerme kesinlik ilkesi ile açıklanabilirdi: Tanrı her şeydir; her Hristiyan'ın Mesih'in bedeninin bir üyesi olduğuna ve bu inancın kurtuluş için gerekli olduğuna inanması gerekir; Tanrı'ya âşık olan kişi günah işlemez. Bu üç öneri, Tanrı'nın kendisini, İbrahimin ilk dönemine işaret eden üç katlı bir vahiyle açığa vurduğunu savunan takipçileri tarafından daha da geliştirildi.
Amalric, tüm varlıkların kendi içinde şekilleri olduğunu, ancak hareketin, sürekli ve gerekli olduğu bir ilk maddeden doğduğunu savundu. Tüm özel varlıkların bu ilk maddenin sürekli ve gerekli hareketinden oluştuğunu ileri sürdü.
Fransız Benalı Amalric 12. yüzyılın ikinci yarısında Chartres yakınlarındaki bir köy olan Bena'da doğdu. Paris Üniversitesinde felsefe ve teoloji dersleri verdi ve büyük bir üne sahip oldu. Aristoteles felsefesini geliştiren dersleri büyük ilgi çekti. "Doğal Şeyler Anlaşması" adlı çalışmasında yer alan doktrinleri 1204 yılında Paris Üniversitesi tarafından kınandı ve Papaya yapılan kişisel bir itiraz üzerine cezası onaylandı. Amalric'in Paris'e dönmesi ve hatalarını tekrar gözden geçirmesi emredildi. 1209 yılında gerçekleşen ölümüne, maruz kaldığı bu aşağılamanın yarattığı üzüntünün neden olduğu iddia edildi.
Amalric, felsefi sisteminin ilkelerini güçlü bir panteistik anlayışla geliştirmişti. Ona göre yalnızca üç önerme kesinlik ilkesi ile açıklanabilirdi: Tanrı her şeydir; her Hristiyan'ın Mesih'in bedeninin bir üyesi olduğuna ve bu inancın kurtuluş için gerekli olduğuna inanması gerekir; Tanrı'ya âşık olan kişi günah işlemez. Bu üç öneri, Tanrı'nın kendisini, İbrahimin ilk dönemine işaret eden üç katlı bir vahiyle açığa vurduğunu savunan takipçileri tarafından daha da geliştirildi.
Amalric, tüm varlıkların kendi içinde şekilleri olduğunu, ancak hareketin, sürekli ve gerekli olduğu bir ilk maddeden doğduğunu savundu. Tüm özel varlıkların bu ilk maddenin sürekli ve gerekli hareketinden oluştuğunu ileri sürdü.