• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Beyin Temelli Öğrenme

Ragnar

Bilgi size güç verir ama karakter saygı uyandırır
MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
12 Kas 2020
Mesajlar
2,474
MFC Puanı
29,290
Eğitimciler her geçen gün beynin yapısı ve işlevi üzerinde yapılan araştırmalara daha çok ilgi duymaktadırlar. Çocuklar için öğrenim planı yapan öğretmenler için beynin nasıl çalıştığını bilmek çok önemli bir kazançtır. Eğitimciler beynin işlevleri hakkında bilgilendikçe geleneksel sınıf programlarının öğrenmeyi teşvik etmekten çok yasaklamayı hedeflediğini görmektedirler.


Eğitimciler, beyin üzerine yapılan en son araştırmalara dayanarak üç ana noktaya odaklanmaktadırlar:

1. Bilgiye Planlı Daldırma—Eğitimciler öğrencileri boğazlarına kadar bilgiye daldıracak bir sınıf düzeni kurarlar. Böyle bir sınıfta elle yapılacak aktiviteler, deneyler, grafikler ve duvarlarda yazılar vbg. vardır.

2. Gerilimsiz Uyanıklık—Öğretmenler öğrencilerinin öğrenme konusunda kendilerini rahat hissetmeleri için herşeyi yapar, başarısızlık korkusunu yok etmeye çalışır ve güvenli bir ortamda heyecanla öğrenmeyi teşvik ederler.

3. Aktif Kullanım—Her yaşta öğrenci yeni edindiği bilgileri kullanmalıdır. Ancak böylece edinilen bilgi hazmedilir ve kalıcı olur.
 
Öğretme sürecinin bu işleyiş kurallarına göre yapılandırılması amaçlanmıştır.
ilkeleri:
1. Beyin aynı anda birden çok işe odaklanabilmektedir.
2. Öğrenme tüm işlevbilim ile ilgilidir.
3. Anlam arayışı doğumdan itibaren ve içseldir.
4. Anlam arayışı örüntüleme yolu ile olur.
5. Öğrenmede duygular önemli bir yer tutar.
6. Beyin parçaları ve bütünü aynı anda algılar.
7. Öğrenme, hem odaklaşmış dikkati hem çevresel algıyı içerir.
8. Olgular ve beceriler spatial memory (uzamsal bellek) işlendiğinde beyin daha iyi kavrar ve hatırlar.
9. Oğrenme teşvikle artar, tehditle engellenir.
10. Her beyin kendine özgüdür.
 
Geri
Üst