Neler yeni
Türkiye'nin En Güncel Forum Sitesi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

C++ OpenGL Kütüphanesini Kurulumu

ByOnur58

Kayıtlı Üye
MFC Üyesi
  • Üyelik Tarihi
    7 Ocak 2015
  • Mesajlar
    2,113
  • MFC Puanı
    10
  • MFC Seviyesi

Dev C++'a Kurulumu..: indirdiğimiz OpenGL kütüphanesinden dosyaları çıkartıyoruz ve ardından Dev-Cpp klasörünü buluyoruz bunu devcpp.exe üstüne sağ tıklayıp Dosya Konumunu Aç diyerek bulablirsiniz bulduktan sonra:
> include klasörü içindeki GL klasörünün içine glut.h
> lib klasörü içine glut32.def
> C:\WINDOWS\system32 içine glut32.dll
şeklinde çıkardığımız dosyaları atıyoruz ve Dev-C++'ı açıyoruz:
- Dosya >> Yeni >> Proje >> Console Application >> Sağ alt köşede C++ Projesi seçip Tamam diyoruz
- Alt+p yapıyoruz ve karşımıza menü geliyor bu menüden Parametreler sekmesine tıklayıp Bağlayıcı(Linkler) altına aşağıdakilerin aynısını yazıyoruz:

-lopengl32
-lglu32
-lglut32

yazdıktan sonra tamam diyip OpenGL projeleri yazabiliyoruz

Visual Studio 2010'a Kurulumu..: indirdiğimiz OpenGL kütüphanesinden dosyaları çıkartıyoruz ve ardından
C:\Program Files\Microsoft SDKs\Windows\v7.0A\Include içine gl adında bir klasör oluşturyoruz ve gl klasörünün içine glut.h'yi atıyoruz
C:\Program Files\Microsoft SDKs\Windows\v7.0A\Lib içine glut32.lib'i atıyoruz
C:\WINDOWS\system32 içine glut32.dll'İ atıyoruz
ve ardından Visual Studio 2010'u açıp New Project... >> Empty Project(Visual C++ sekmesindeki) >> Ctr+Shift+A yapıyoruz >> C++ File(.cpp)
ekliyoruz ve OpenGL projeleri yazabiliyoruz
NOT: \v7.0A kısmı sizde farklı olabilir
 
Üst Alt