• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Clash Of Clans Sihirbaz

LeGoLaS

Onursal Üye
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2008
Konular
4,885
Mesajlar
16,461
MFC Puanı
15,790
Sihirbaz



Sihirbazın savaş sahasında korku uyandırıcı bir etkisi var. Yerde veya gökte, nerede yıkıma yol açmak istiyorsanız, onu birkaç arkadaşıyla bir araya getirin ve hedefleri havaya uçurun.
Sihirbaz, kapüşonlu bir pelerin, altın tokası olan deri bir kemer ve uyumlu botlar giyen sihirli bir birimdir.
Sihirbazların okçularla çok benzer noktası vardır, ikisi de menzilli saldırılar kullanırlar ve duvarların arkasından ateş edebilirler. Ateş topları fırlatır ve yüksek hasarlar verirler, ama desteğe ihtiyaçları vardır çünkü çok yüksek can değerleri yoktur ve savunma birimleri tarafından kolayca öldürülebilirler. Sihirbazlar genellikle geniş gruplar halinde kullanılırlar ve yüksek hasarları sayesinde birimleri hızlıca yok edebilirler. Ama küçük sayıda da etkili olabilirler, özellikle de düşük seviyelerde.

Savunma Stratejisi
Sihirbazlar mükemmel savunma birimleridir, çünkü duvarların arksından düşman ünitelere yüksek hasarlar verebilirler. Eğer saldırı birimleri klan kalesinden sihirbazların çıktığını fark ederse, o yöne doğru harekete geçeceklerdir (bir duvarı yıkmış olsalar bile içeri girmekten vazgeçerler ve sihirbazlara doğru hareket ederler).
12 Mart 2013 güncellemesinde, sihirbazın saldırısı bir sekme etkisi ile bütünleştirilmiştir. Bu onların etkisini düşük can değerine sahip birliklere karşı artırıyor. (örn: goblinler, okçular, barbarlar).
Saldırı Stratejisi
Sihirbazlar, birkaç alan hasarına karşı hayatta kalabilirler ama ancak nokta vuruşu yapan savunmalar sorun yaratacaktır. Bu sebepten dolayı sihirbazlar genellikle Devlerin veya P.E.K.K.A.’ların arkasından kullanılacaktır. (ve şifacılarla desteklenebilir)
Duvarların arkasından saldırabilme yetenekleri, güçlü silahları duvarlar yıkılmadan etkisiz hale getirmenizi sağlar. Yani sihirbaz kulesinin alan hasarına veya bir gülleye yakalanmadan bu birimleri yok edebilirsiniz. Barbarlar etten duvar olarak sihirbazları korumak için kullanılabilirler; verdikleri çok yüksek hasar onların hızlı bir şekilde savunma birimlerini yok etmelerini ve az hasar almalarını sağlar.
Sihirbazların vermiş olduğu çok yüksek hasarlar, daha savunma birimlerinin saldırısı onlara erişmeden, binaları yıkmalarına olanak sağlar. Ancak etkilerini maksimize etmek için, çoklu gruplar halinde kullanılmaları daha etkili olacaktır. P.E.K.K.A.lar ve devler iyi dikkat dağıtıcı unsurlar olacaktır. Sihirbazlar, düşmanını klan kalesinden çıkan birimleri temizlemek için harika birer birimdir. Yüksek hasarları tek seferde birimleri yıkmalarına yardımcı olur. Yıldırım büyüsüne alternatif olarak sihirbazları kullanmak, klan kalesi için iyi bir alternatif olacaktır. Güçlü bir teknik de, geniş bir sihirbaz grubunun arkasından iki adet şifacı yollamaktır. Bu yolla, nokta hasarı veren savunma birimleri sihirbazları nişan alacaklardır ve şifacılar da onları iyileştirecektir. Öte yandan alan hasarı veren birimler de tek seferde sihirbazları öldüremezler, bu yüzden şifacılar anında iyileştirmelerini yaparlar ve sihirbazlar hayatta kalırlar. Bu teknik özellikle düşük seviyeli savunmalar varsa çokça işe yarayacaktır.
Sihirbazlar yalnızca 4 birim yer kaplamasına ve çok yüksek hasar vermesine rağmen, dev bombalara ve yaylı tuzaklara karşı çok zayıflardır. Büyük sayıdaki sihirbazların ölümünü engellemek için, onları bir çizgiye yayın ve hepsini aynı anda savaş alanına göndermeyin.
Yükseltme farklılıkları

  • İlk satın alındığında, sihirbaz açık mavi bir pelerin giyer ve kahverengi bir kemeri ve kahverengi bir gömleği vardır.
  • 3. seviyede, sihirbazın pelerini açık maviden mora dönüşür. Botları da parlak bir mora dönüşür, gömleği ise mora çalan bir renge dönüşür.
  • 4. seviyede, sihirbazlar ateş topları yerine yıldırımlarla saldırırlar.
  • 5. seviyede, pelerini koyu maviye dönüşür ve botları da siyaha dönüşür. Gömleği de buna yakın bir renge dönüşmektedir.
  • 6. seviyede, pelerini şarap rengine dönüşür, kemer tokası turuncu ve gözleri de sarının bir tonuna dönüşmektedir. Botları da şarap rengine dönüşmektedir.

Eğitim sırasında, köylüler sihirbaz adasındaki sihirbazların gücünden bahseder. Ancak, sihirbaz adasından tek burada bahsedilmektedir. Eğitim sırasında 5 sihirbaza sahip olduğunuzdan dolayı, kullanmış olduğunuz ilk birimlerdir ama genel kullanım için açtığınız ilk birimler barbarlar olacaktır. Bu bölüm için yalnızca 2 adet sihirbaz kullanmanız yeterli olacaktır, geri kalan sihirbazları bir sonraki saldırınız için saklayabilir ve saldırdığınız kişinin düşük seviyeli biri tarafından sihirbazlarla saldırmasına anlam verememesini sağlayabilirsiniz.
Sihirbazlar genellikle yüksek seviyeli oyuncular tarafından okçular yerine kullanılırlar çünkü daha çok canları ve hasarları vardır. Tam olarak yükseltilmiş ordu kamplarında toplam olarak en fazla 60 adet sihirbaza sahip olabilirsiniz. Bu sayı, tam olarak yükseltilmiş klan kalenizde de 8 tanesini barındırırsanız 68’e çıkabilir.
Sihirbaz kulesinin üzerinde de bir sihirbaz bulunmaktadır. Eğitilmesine gerek yoktur, ya da laboratuardan açılmasına da gerek yoktur. 5. ve 6. seviye duvar yıkıcıların haricinde, oyunda tek atışta kendilerini öldürebilecek tek birim sihirbazlardır. Hatta sihirbaz 4. seviyeye ulaştığında, son seviye bir sihirbazı da tek atışta öldürebilir.
Ordu kampında veya klan kalesinde kapladığı yere göre hesaplandığında, sihirbazlar oyundaki en çok hasar veren birimlerdir (6. seviyede alan başına 45 hasar, 4. seviyede 42 hasar veren goblinlerden biraz önde).
Oyun uygulamasının kapak resmindeki ses dosyasındaki sesler sihirbazın büyü sesini ifade eder.
28 Ağustos 2014 tarihinde Supercell, sihirbaz eğitiminin maliyetini ve süresini kısıtlı bir süre için azalttı. Bu etkinlik sırasında, kışlalardaki sihirbazların resmi saçlarıyla ve solunda bir ateş topu yerine bir tavşan ile gösterildi. Sonuç ekranındaki sihirbazın görüntüsü de aynı değişikliklere uğradı.
SeviyeSaniye Başına HasarVuruş Başına HasarHasar PuanıEğitim MaliyetiYükseltme MaliyetiGerekli Laboratuar SeviyesiYükseltme Süresi
1.png

Seviye 15075751,500
elixir.png
0
elixir.png
00
2.png

Seviye 270105902,000
elixir.png
150,000
elixir.png
31d
3.png

Seviye 3901351082,500
elixir.png
450,000
elixir.png
42d
4.png

Seviye 4125187.51303,000
elixir.png
1,350,000
elixir.png
53d
5.png

Seviye 51702551563,500
elixir.png
2,500,000
elixir.png
65d
6.png

Seviye 61802701644,000
elixir.png
7,500,000
elixir.png
814d
 
Üst