• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Jacques Louis David Kimdir?

Ragnar

Emektar Üye
Üyelik Tarihi
30 Haz 2015
Konular
1,446
Mesajlar
4,354
MFC Puanı
37,550
30 Ağustos 1748’de Paris, Fransa’da dünyaya geldi. Paris’te zengin bir ailede dünyaya gelen Jacques Louis David, annesinin iki mimar kardeşi tarafından büyütüldü ve dokuz yaşındayken tüccar babasının düelloda ölümünden sonra yatılı okulda eğitim görmeye başladı. Jacques Louis David, sanatçı olmaya karar vererek ailesinin mimari, hukuk ya da tıp alanında kariyer yapması isteğine meydan okudu.


1766’da Kraliyet Resim ve Heykel Akademisi’ne kaydoldu. Roma’dayken ilk kazancını St Roch Interceding with the Virgin for the Plaque Stricken’den elde etti. Ününü fark eden David bir yıl daha Roma’da kalmasını sağlayacak olan bursu reddetti ve kariyerine başlamak için Paris’e döndü.

Paris’te David, sanatı ve sık sık Fransız Kraliyet Akademisi ile çelişen cesur, bazen tartışmalı davranışlarıyla tanınıyordu. Kibrine ve resimlerini sergilemek için uygun prosedürleri izlememesine rağmen, eserlerinin detaylı yürütülmesi ve son derece dramatik anlatıları onu yeni klasikleşme tarzının lideri yaptı. Sanatını devrim ve kahramanları, en meşhuru Jean-Paul Marat’ı, desteklemek için kullandı.

Ağustos 1794’te ihanet nedeniyle tutuklandı. Hapishanedeyken, Jacques Louis David’in görme yeteneği zayıflamaya başladı. Aralık 1795’te, Fransa’da merkezi sanat kurumu olarak Kraliyet Akademisi’nin yerini alan Académie de peinture et de heykeline aday gösterildi. Kısmen Fransa’nın yeni lideri Napoleon Bonaparte’nin lehine olduğu için çalışmaları yeniden talep edildi. Aralık 1803’te Napolyon, sanatçıyı Lejyon Şövalyesi olarak adlandırdı ve taç giyme törenini İmparator olarak anma çalışması başlattı. Hasta olmasına rağmen çalışmaya devam etti, portreler için ücret aldı ve 1824’de son büyük resmi olan Mars Disarmed by Venus and the Three Graces’ı tamamladı. 1825’te Brüksel’de öldü.


Neo-klasisizm akımının öncülerinden biri olan ressam David’in anıtsal tuvalleri belki de geleneksel tarih resimlerinin son zaferiydi. Doğrusal formları, çağdaş siyaseti sıklıkla yansıtan anlatıları dramatik bir şekilde gösterdi. Gününün önde gelen ressamı olarak Jacques Louis David, bu iktidar rejimlerindeki radikal farklılıklara rağmen, devrim sonrası hükümet ve İmparator Napolyon Bonapart monarşisine hizmet etti.

Jacques Louis David, sanat yaşamı boyunca dört kez akademinin Roma Ödülü Yarışmalarına katılmıştır. Bu yarışmalarda Antiochus ve Stratonice adlı yapıtlarıyla ödül kazanmıştır. Sanatçı, kendisini daha da geliştirmek için 1775 yılında Roma’ya giderek orada Caracci’ler, Domenichino, Reni, Raffaello gibi birçok sanatçıyı incelemiş, antik heykellerden desenler çalışmıştır. David, sanat yaşamı boyunca klasisizme büyük ilgi göstermiş ve kendi çalışmaları onu Neo-Klasisizmin önemli isimlerinden biri yapmıştır.

Sanatçı antikiteye olan ilgisiyle resimlerinde deseni renge baskın bir biçimde kullanmış, genelde antik hikayeye dayalı akılcı bir anlatım, sakin, orantılı ve dengeli bir kompozisyon anlayışını benimsemiştir. Çoğunlukla antik kahramanlık hikayeleri ve karakterleri, yaşadığı Fransız İhtilali dönemine gönderme yapacak biçimde ele alınmıştır.

The Oath of the Horatii (1784) Horatti Kardeşlerin Yemini:

The Oath of the Horatii, erken Roma tarihinin anlatılarını betimler. Resimde Horaslı üçüzler, Arnavutlar tarafından seçilmiş üç savaşçıyla dövüşmek üzere, kendi ordularını temsilen Roma’nın hükümdarlığı için ölümüne kadar savaşmaya ant içmektedirler. Resimde vatanını savunmak uğruna gösterdiği vatanseverlik sergilenmiştir.

The Lictors Returning to Brutus the Bodies of his Sons (Ruhsat Sahipleri Oğullarının Cesetlerini Brutus’a Getiriyor) 1789:

Sol alt köşeden geçen karanlık gölgelerde, bankta bir adam oturuyor; yüz ifadesinin deşifre edilmesi zordur. Resmin geri kalanından bu karanlığın yanı sıra resme bakanın gözü bir Dor sütunu ve kontrast heykelle ayrılmış, parlak ışıklı, dramatik şekilde pozlanmış kadına yöneliyor. Kadının kollarının altında iki çocuk bulunuyor ve uzanmış kolu, resmin sol tarafında sedyeye bir cesedin taşınması sahnesini işaret ediyor. Bu üç ana aktörü birleştiren; Brutus, karısı ve ölü oğlunu ışıklarla ve jestle tasvir edilen sahnedir.

Devrimi tetikleyen bir dayanışma anı olan Tenis Kortu yeminin birinci yıldönümünü kutlamak için David iddialı bir projeye başladı. Bu hazırlık çizimi, Jean-Sylvestre Bailly ve Maximilien Robespierre gibi önde gelen figürlerin tasvirlerini içeriyordu.


Tarih resmi, geleneksel olarak en üstün resim türü olmuştur, ancak uzak geçmişle sınırlı kalmıştır. Bu proje, çağdaş tarihe odaklanması sebebiyle yenilikçiydi. Bununla birlikte, çizim sergilendiğinde çeşitli eleştirilere maruz kaldı. Devrimin bazı muhalifleri resmi saldırgan buldular. Fransa, bu hazırlık çalışması sırasında, hala XVI. Louis’in sınırlı güçleri altında faaliyet gösteriyordu.

David, “Marat’nın Öldürülmesi” isimli eserinde Marat’ın pozunu, bir kahramanlık ifadesi içerisinde resmetmiştir. Fransız İhtilalinin önemli isimlerinden olan Marat, genç bir kadın tarafından banyoda öldürülmüştür. David, Marat’ı yaşanan bu olay nedeniyle bir şehit olarak resmetmiştir. Aynı konu o dönemde ve sonrasında birçok ressam tarafından resmedilmiş olmasına rağmen hiç biri David’in resminde oluşturduğu etkiye ulaşamamıştır.
 
Üst