Neler yeni
Türkiye'nin En Güncel Forum Sitesi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

Külahı bir dilim ekmeğe eşit! Peki dondurma?

Herkül

Canım Dedem
Genel Sorumlu
Konum
BERGAMA
  • Üyelik Tarihi
    4 Haz 2013
  • Mesajlar
    33,087
  • MFC Puanı
    61,396
  • MFC Seviyesi

Külahı bir dilim ekmeğe eşit! Peki dondurma?

Çoğumuza masum görünen sütlü tatlı, dondurma kaç kalori olduğunu biliyor musunuz? Uzmanlar dondurmanın protein ve bazı vitaminler açısından oldukça zengin bir besin olduğunu söylüyor, fakat dondurmayı tüketmenin de bir sınırı olması gerektiğini de ekliyorlar.

Diyetisyen Hilal Mercan, yaz aylarında sıkça tüketilen dondurma konusunda uyarılarda bulunurken, tüketimi konusunda önerilerde de bulundu. Dondurma külahının ve dondurmanın kalorisinden, dondurmanın faydalarına, dondurma hakkında tüm bilmeniz gerekenler konumuzda...

Gerçek dondurma süt, salep ve şekerden oluşmaktadır ve sütlü tatlıdır. İçerisine gerçek meyve konulabilir, bu da meyveli dondurma olacaktır.

Sade sütlü dondurmanın kalorisi diğer kakaolu, karamelli gibi çeşitlerine göre kalorisi daha düşüktür. Üzerine eklenen çikolata sosu veya fıstık, fındıkta kalorisi artırır.

Gözden kaçan en büyük yanlış külahıdır. Çok fazla göze görünmez ancak 1 dilim ekmeğe eşdeğer gelir.

Süt ve süt ürünleri grubunda yer alan dondurma, içerdiği protein, karbonhidrat, yağ, A, D, E grubu vitaminleri ve kalsiyum, fosfor, magnezyum gibi mineraller ile yeterli ve dengeli beslenme düzeninde hem çocuklar hem de büyükler için iyi bir alternatiftir.

Diğer tatlılarla karşılaştırıldığında daha besleyici bir seçimdir. Dondurmanın kalori değerini, un ve şekerden yapılan diğer hamurlu tatlılara oranla çok daha düşüktür.

100 gram sütlü dondurma yaklaşık 190 kalori içerir. Normal bir külah ise yaklaşık 20 kaloridir.

Eğer kilo kontrolüne çok önem veriyorsanız light olarak üretilen dondurmaları tercih edebilirsiniz.

Fakat nasıl olsa light dondurma tüketiyorum diye, üstüne karamel veya çikolata sos, krema, fındık ya da fıstık parçacıkları eklettirirseniz masum gözüken dondurmanızın kalorisi artar.

Dondurma tüketilirken dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan biri ise dondurmanın sağlık ve hijyen kurallarına uygun hazırlanıp hazırlanmamasıdır.

Dondurma, süt ile kıyaslandığında; karbonhidrat, yağ, protein ve enerji bakımından sütten daha zengindir.

Yoğun süt içeriği nedeniyle çocuğun büyüme ve gelişimine de destek olur.

Bu nedenle çocukların yaz aylarında kalsiyum gereksinmelerini dondurma ile karşılamak mümkün.

Süt mikroorganizmaların üremesi için çok iyi bir ortamdır. Kolay bozulur ve sağlık için tehlikeli bir duruma gelir. Bu nedenle dondurmaların mutlaka pastörize sütten yapılmış olması gerekmektedir.
 
Üst Alt