Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Bu sefer not algısını çocukların beynine işleyen insanları göz önünde bulunduracağım. Nedir matematik sınavından aldığın kırık veya yüksek not..
Ya da neden bir ölçüm içine giriyor çocukların öğrendikleri, öğrettiklerimiz..
Çocuklar eğer işlenen konunun mantığını öğrenmişler ise geri kalanının hiçbir anlamı yoktur. Yapılan sınavlar ne kadar mantıklıdır ya da ne kadar tarafsızdır bunun ölçülmesi gerekiyor. Sınav yapmak o kadar kolay olmuş ki artık, öğretmenler kitapları araştırıyor ya da net üzerinden binlerce soru içinden seçim yaparak öğrencilerin geçip kalma durumlarını belirliyor.
Ne kadar cahilce!
Nerede kaldı test yaparken ya da klasik sınav yaparken göz önünde bulundurulması gereken onca ölçek, geçerlilik durumları ve o sınavın güvenilirlik derecesi..
Kim uyuyor buna..
Görevini tam anlamı ile yapmayan birçok öğretmen ve çocuklardan beklediğimiz iyi notlar... Ne kadar da çelişkili.
Genelleme yapıyor gibi olsa da şu anda çoğunluk böyle olduğundan ötürü tam bir isyan halindeyim.
Özüdür ki; verilen notlar çocukların sadece kaderini ve psikolojisini değiştiriyor.
Öğrenmesini değil..
Not aslında süreç bazlı verilirse faydası var. Ancak İlköğretim de geçme kalma durumları olmadığı için hiçbir önemi yok. "Ne kadar öğretebilmişiz?" sorusuna cevap ararken notlar önemlidir ancak bu soru değil de ne kadar çok sebat edildiğine cevap veriliyorsa notun geçerliliği yine azalıyor.
Buradan da şu sonuca varıyoruz ; notlar değil de notları nasıl ve neye göre verdiğimiz öğrenmeyi etkiler.:sigara
adını hatırlamadığım bir profesör, IQ okulu geçirir EQ hayatı geçirir diyor. yani demek istediğim kulda başarısının olmasının ne gibi bir avantajı olabilir? belki meslek sahibi. maddi yönden ihtiyaçların karşılanması manevi sorumluluklarında yerine geldiği anlamına gelmez.
Notun Öğrenci için hiç bir katkısı yok aynı zamanda bazen tüm sınıf başarısız oluyor ordada öğretici sorgulamak lazım gerçi bu sistemde zorda ne desek boş...
Notun öğrenvi üzerinde etkisi neye ve nasıllığa göre değişir...
Hangi kriterler baz alınarak verilmiş, süreli bir not mu ? Sınıgı geçip geçmemesinde bir etken mi, hayatta bir başarı sağlamasına katkıda bulunuyormu?
Bunlar göz önüne alınıp verilen notlar yada kurulan sistemin öğrenciye katkısı olur yoksa boşluk...
Ben şöyle diyorum. Çalıştıkça karşılığını aldığını görmesini sağlar.
Emekler karşılıksız kalmıyor. İstediğin olmazsa daha iyisi oluyor. :s73:
Ama işte herkes çabaladığı kadar...