Artemisia, 1634
Artemisia II Caria, MÖ 392’de Anadolu’ya hükmeden ünlü Pers Mausolus’un eşi ve aynı zamanda kardeşidir. Mausolus hiçbir zaman kral olmamıştır, ancak Karya bölgesini topraklara katıp yönetmesiyle ünlüdür. Bu sapkın ilişkinin bir uzantısı olarak Artemisia, Mausolus öldükten sonra, küllerini bir sıvı ile karıştırıp içmiştir. Bu hikaye Rembrandt’ı da fazlasıyla etkilemiş olacak ki Artemisia’yı külleri içmek üzereyken resmetmiştir. Artemisia, Mausolus’un ölümü ardından yönetimi devralmış ve dünyanın 7 harikasından biri kabul edilen Halikarnas Mozolesini, Mausolus için tamamlanmıştır.
Samson’un Kör Edilmesi, 1636
Konusu İncil’den alınmış olan resim, izleyiciye teatral bir düzende açık kompozisyon olarak verilmiş. Hareketli figür grubu, olayın en çarpıcı anının canlandırılmış olması, ışık-gölge zıtlıklarıyla oluşan vurgu ve dramatik anlatım unsurları izleyiciye bir resme değil, sanki bir tiyatro sahnesine bakıyormuş izlenimi veriyor. Ayrıca devinim, kahramanı vurgulayan ifadeler ve tek noktadan dağılan ışığın güçlü etkileriyle oluşan açık-koyu zıtlık ilişkileri, konunun dramatik anlatımına yardımcı oluyor. Hareketli bir görünüm sunan figürlerin duruşları ve olay anını yansıtan sahnede ağırlık sağ yarıda toplanmış. Sol kenarda gruptan ayrı duran ve aydınlık arka plan önünde koyu tonlarla betimlenmiş olan sırtı dönük figür, izleyicinin bakışlarını sol yarıya yönlendirerek asimetrik dengenin kurulmasını sağlıyor. Tablodaki kadın model yine karısı Saskia’dır. Burada ise karısının yüzüne korku ve entrika ifadesini yerleştirmiştir.
Landscape With A Stone Bridge, 1638
1636’da daha sıcak renkler, daha sakin görüntüler ilgisini çekerken ,sonraları tablolarında farklı manzara resimleri belirmeye başladı. Kara bulutlarla kaplı, fırtınalı bir gökyüzü ve dalları kırılmış ağaçların konu olduğu, doğanın gücünü görebileceğin manzaralar…
Gece Nöbeti, 1642
Rembrandt, Amsterdam Keskin Nişancılar odasının siparişi üzerine en ünlü eserini yaptı: Gece Nöbeti. Fakat eser beğenilmedi ve büyük eleştirilere maruz kaldı. Rembrandt’ın başeseri olan bu devasa tablo, geleneğe uymadığı gerekçesiyle tartışmalara neden oldu. Resim yüzyıllar boyunca insanları rahatsız etmeye devam etti. Müzede sergilenen esere sayısız saldırılarda bulunuldu, asit döküldü, bıçakla kesildi ve defalarca tahrip edilmek istendi. Bu tabloyu daha önce farklı bir yazımızda analiz etmiştik,
buradabulabilirsiniz.
Woman In Bed, 1645 (Hendrickje Stoffels)

The Holy Family With Angels, 1645

Titus by Rembrandt Van Rijn, 1653 (Oğlu)
Çocuklarının doğumlardan kısa süre sonra ölmeleriyle çift üzerinde beliren kasvet en sonunda oğulları Titus ile dağılır gibi olduysa da bir süre sonra karısı Saskia’nın ölmesiyle oğlu ile bir başına kaldı. Evine aldığı hizmetçisi Hendrickje Stoffels ile bir ilişkiye başladı ama hiç evlenmedi. Hendrickje’den bir kız çocuğu oldu. Bu kez sevgilisi Hendrickje ona model oluyordu.