Neler yeni
Türkiye'nin En Güncel Forum Sitesi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

Sağlıklı Diyet ve Yeşil Beslenmenin Önemi

Satürn

Emektar Yönetici
  • Üyelik Tarihi
    9 Şub 2015
  • Mesajlar
    41,138
  • MFC Puanı
    10,324
  • MFC Seviyesi

Yeşil renk doğanın canlılığın rengidir. Aynı zamanda sakinleştir insana huzur ve güven verir. İyileştirici ve yapıcı özellikleri ile insanları olumlu yönde etkiler. Bitkilerin yeşil rengini sağlayan yaprağında bulunan klorofildir. Bu ayrıca bitkilerin güneş ışığı su ve karbonhidrat kullanarak fotosentez yapmasında rol oynar bitkiye gereken besinlerin yapımını sağlar. Klorofil sindirim sistemini düzenler kanın temizlenmesine vücudun toksik etkilerden arınmasına yardım eder. Yeşil renkli bütün bitkilersağlıklı beslenme için diyetinizde sıklıkla yer vereceğiniz besinlerdir.

GÜÇLÜ ANTİOKSİDANLAR

Kabak salatalık bezelye kuşkonmaz ıspanak pazısemizotu yeşil fasulye pırasa bamya enginarlahana roka tere marul bakla brokoli Brüksel lahanası yeşil soğan yeşil biber maydanozmercanköşk fesleğen biberiye kekik gibi otlar elmaarmut avokado yeşil üzüm kivi gibi meyveler yani yeşil meyve ve sebzeler güçlü antioksidanlardır. Hücreleri serbest radikallerin olumsuz etkilerinden korumaya yardım eder.

BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNE VE METABOLİZMAYA ETKİLERİ

Yeşil sebze ve meyveler kan yağ düzeylerini düzenler karaciğer fonksiyonlarına yardımcıdır.


Sağlıklı bir cilt ve dişler güçlü kemikler kan sinir ve kaslar için gereklidir.

Bağışıklık sistemini koruduğu kalp hastalığı bazı kanserler türlerine yakalanma riskini azalttığı konusunda bilimsel veriler mevcuttur.

Yeşil renkli bitkilerde bulunan bir pigment olan lutein içerirler. Luteinin rengi sarıdır bitkilerdeki klorofil maddesiyle birleştiği için yeşil renklidirler. Güçlü bir antioksidan olan lutein ayrıca karaciğerin salgıladığı faydalı enzimlerin miktarını artırır.

Yeşil yapraklı sebzeler vitaminler (A B C E vitamini) mineraller (potasyum kalsiyum demirmagnezyum) ve lif içerirler. Sağlıklı bebek doğurmak için folik asit içeren yeşil yiyecekleri tüketmek hamile kadınların beslenmesinde önem taşır.

SOFRANIZDAN EKSİK ETMEYİN

AVOKADO: Çok kalorili olmasına karşın güçlü bir hücre koruyucusudur. Antioksidan özelliği ile hücrelerin yaşlanmasını yavaşlatır ve kansere yakalanma riskini azaltır. Tüm meyveler arasında protein bakımından en zengin olanıdır. Bol miktarda E vitamini potasyum ve B6 vitamini de içerir.

BAMYA: Düşük kalorili ve lif içeriği yüksek olduğundan önerilir barsakların düzenli çalışması için faydalıdır.

BROKOLİ: Bol miktarda demir içeren brokoli diğer mineraller açısından da oldukça zengindir. C vitamini ve B1 Vitamini için iyi bir kaynaktır. Beta karoten içeriği ile antioksidandır kalsiyum içeriğinin yüksek olması nedeniyle kemik erimesi riskine karşı önerilir.

BEZELYE: C vitamini beta karotenpotasyum demir ve lif içerir.

BRÜKSEL LAHANASI: Kanser türlerine özellikle kolon akciğer ve sindirim sistemi kanserlerine karşı koruyucu olan sebze yüksek oranda lif sağlar C vitamini için iyi bir kaynaktır.

ENGİNAR: Kolesterolü düşürür kalp ve karaciğer için faydalı bir bitkidir. Kalp kaslarını güçlendirir ve dolaşımı destekler. Kanı toksinlerden arındıransindirim sistemini temizleyen bir besindir.

KUŞKONMAZ: Potasyum ve magnezyum için iyi bir kaynaktır. Folik asit içeriği yüksektir.

ISPANAK: Beta-karoten yönünden oldukça zengin olmanın yanı sıra B6 vitamini C vitamini folik asitdemir kalsiyum magnezyum ve potasyum kaynağıdır.

SEMİZOTU: Kanı temizler. İdrar söktürücü özelliği ile böbrek kumlarını dökmeye yardımcı olur düşük kalorilidir. Sebzeler arasında en fazla miktarda omega 3 içerir.

ROKA: Böbrekleri çalıştıran karaciğeri koruyan roka aynı zamanda idrar söktürücü ve hazmı kolaylaştırıcı özelliğe sahiptir.

MAYDANOZemir deposudur kalsiyum potasyumkükürt ve A vitamini bulunur. Bir tutam maydanozgünlük C vitamini ihtiyacının çoğunu karşılar. Böbrekleri karaciğeri ve idrar yollarını temizlemeye yardım eder kan şekerini dengelenmesinde rol oynar.

ARMUT: Hazmı kolaylaştır idrar sökücü özelliği ile böbreklerin düzenli çalışmasına yardımcı olur. Az kalorili fakat buna karşılık bol lifli ve zengin mineral içeriğine sahip armut diyet yapanlar için de faydalıdır.

KİVİ: C vitamini bakımından en zengin meyvelerden biridir. A vitaminleri ile potasyum açısından da çok zengindir.

Şamdan/Banu KAZANÇ
 
Üst Alt