sensizlikmis
Kayıtlı Üye
bugün şeriat ile yönetildiğini iddia eden ülkeler şeriatla yönetilmiyor..
bugün şeriata ait uygulamalar denen davranış bicimleri kesinlikle kur'an ı aksettirmiyor.. kur'an ın yasakladığı bir cok uygulama şeriat kavramı icine girilmiştir..
bugün şeriat denen şey tamamen belli kişilerin bir araya gelip ALLAh yerine karar vermesidir..ALLAh ise bunları red eder..
şeriat kişinin özgürlüğünü fikrini garanti altına alır.. öyle en ufak şeyde kafa kol kesme mevzusu yoktur.. kişiye özel fetva da verilemez..
bugün laik ülkeler bile bazen şeriat hükümlerini uygulamaktadırlar..
eşitlik adalet özgürlük kavramları islam dininde geniş yer bulur.. kişinin kişisel ibadetleri kendini bağlar..toplumsal konularda ise belli hükümler vardır..
bugün bunu laiklik ilkesi adı altında özgürlük adalet eşitlik hukuk sosyalizm vs gibi konular altında görebiliyoruz..
islam dini geniş kapsamlı bir dindir.. bir kişinin doğuşuyla başlayıp ölümüyle sonlanan uzun metrajlı bir film de kendine karşı hükümlülükler cevrene karşı hükümlülükler adaletli olman eşine dostuna akrabalarına karşı adil olman onların haklarını hukuklarını gözetmen yetime öksüze kol kanat germen zekat fitre gibi toplumun fakirleşmesini önleyen uygulamalar
bir cok konu var yani anlat anlat bitmez..bunlar hepsi şeriatın icinde yer alır..içki icmek doğru davranış değildir..yarardan cok zarar ver denir.. ama icine de mani olma gibi lüksümüz olamaz..
islam dini emevi döneminden itibaren bozulmaya başlandığı için emevi abbasi fatimi memlüklüler osmanlı gibi devletlerin islam dinini erozyona uğratması..şeylü islamlardan ve o dönemin alimlerinden kendilerine uygun fetvalar aldıkları için.. ayetlerin bütünlüğünü değil de işlerine uygun olanları kabul ettikleri için..bugün şeriat denen şeyin ''ş'' si bile şeriat değildir..
laiklik din ve devlet işlerinin ayrılmasıdır..doğru ancak fransa ve türkiye de katı laiklik uygulandığı için farklı bir olaydır..
uzun yıllar tr de uygulanan laiklikle şeriat arasında pek bir fark görmedim..ikisi de yok etmeye belli kesimleri sindirmeye yöneliktir..
ben şeriat a karşı değilim..Ancak ALLAh'ın hükümlerinin olduğu şeriata..
kullarının kafalarına göre fetva alıp verdiği kafalarına göre kelle aldığı şeriata karşıyım..
bugün şeriata ait uygulamalar denen davranış bicimleri kesinlikle kur'an ı aksettirmiyor.. kur'an ın yasakladığı bir cok uygulama şeriat kavramı icine girilmiştir..
bugün şeriat denen şey tamamen belli kişilerin bir araya gelip ALLAh yerine karar vermesidir..ALLAh ise bunları red eder..
şeriat kişinin özgürlüğünü fikrini garanti altına alır.. öyle en ufak şeyde kafa kol kesme mevzusu yoktur.. kişiye özel fetva da verilemez..
bugün laik ülkeler bile bazen şeriat hükümlerini uygulamaktadırlar..
eşitlik adalet özgürlük kavramları islam dininde geniş yer bulur.. kişinin kişisel ibadetleri kendini bağlar..toplumsal konularda ise belli hükümler vardır..
bugün bunu laiklik ilkesi adı altında özgürlük adalet eşitlik hukuk sosyalizm vs gibi konular altında görebiliyoruz..
islam dini geniş kapsamlı bir dindir.. bir kişinin doğuşuyla başlayıp ölümüyle sonlanan uzun metrajlı bir film de kendine karşı hükümlülükler cevrene karşı hükümlülükler adaletli olman eşine dostuna akrabalarına karşı adil olman onların haklarını hukuklarını gözetmen yetime öksüze kol kanat germen zekat fitre gibi toplumun fakirleşmesini önleyen uygulamalar
bir cok konu var yani anlat anlat bitmez..bunlar hepsi şeriatın icinde yer alır..içki icmek doğru davranış değildir..yarardan cok zarar ver denir.. ama icine de mani olma gibi lüksümüz olamaz..
islam dini emevi döneminden itibaren bozulmaya başlandığı için emevi abbasi fatimi memlüklüler osmanlı gibi devletlerin islam dinini erozyona uğratması..şeylü islamlardan ve o dönemin alimlerinden kendilerine uygun fetvalar aldıkları için.. ayetlerin bütünlüğünü değil de işlerine uygun olanları kabul ettikleri için..bugün şeriat denen şeyin ''ş'' si bile şeriat değildir..
laiklik din ve devlet işlerinin ayrılmasıdır..doğru ancak fransa ve türkiye de katı laiklik uygulandığı için farklı bir olaydır..
uzun yıllar tr de uygulanan laiklikle şeriat arasında pek bir fark görmedim..ikisi de yok etmeye belli kesimleri sindirmeye yöneliktir..
ben şeriat a karşı değilim..Ancak ALLAh'ın hükümlerinin olduğu şeriata..
kullarının kafalarına göre fetva alıp verdiği kafalarına göre kelle aldığı şeriata karşıyım..