Neler yeni
Türkiye'nin En Güncel Forum Sitesi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

Alkol Sonrası Sağlıklı Beslenme

Satürn

Emektar Yönetici
  • Üyelik Tarihi
    9 Şub 2015
  • Mesajlar
    41,138
  • MFC Puanı
    10,324
  • MFC Seviyesi

Özel günlerde yapılan kutlamalar kalorisi yüksek beslenmeyle beraber aşırı alkol alımını da beraberinde getirebilir. Alkolün vücutta yarattığı zararlı etkileri uzaklaştırmak için zengin bir kahvaltıyla güne başlayın...

Her şeyden önce alkolü kontrollü tüketmek gerekir. ki kadeh ile kendinizi sınırlamanız yerinde olur. Eğer ölçüyü kaçırırsanız ertesi gün daha bol su tüketin. Ana öğünlerde balık veya sebze yiyin. Ara ögünlerde ise meyveye ağırlık verin. Sebze potasyum açısından yüksek olduğu için lenf dolaşımınızı düzene sokar ve alkolün vücuttan hızla atılmasına yardımcı olur. Ayrıca o gün başka alkol tüketmemeniz gerekir. Aşırı alkol alımı uykunuzun kalitesini de etkilediğinden ertesinde gün uyandığınızda baş ağrısı ve yorgunluk hissetmeniz doğaldır. Bunun dışında alkolün aynı zamanda vücuda toksik etkileri de olacaktır. Alkol aşırı miktarda alındıysa kandaki miktarı düşene kadar etkileri devam edecektir.

Güne zengin bir kahvaltıyla başlayın

Alkol kan şekerini düşüreceğinden kalorisi yüksek dengeli besinler tüketmelisiniz. Sık idrara çıkma size mineral de kaybettirdiğinden biraz tuza ihtiyacınız olur. Kahvaltınızda beş tane tuzu alınmamış zeytin veya hafif tuzlu eski kaşar yiyebilirsiniz. C vitamini içeren yiyecekler; portakal mandalina greyfurtlimon yesil sivri biber roka maydanoz ve domates yiyebilirsiniz. Domates suyu size iyi gelecektir daha iyi sonuç almak için biraz limon suyu ekleyin.


Yumurta alkolün toksik etkisini azaltır

Yumurtada alkolün toksik etkilerini azaltankaraciğere yardımcı enzimler bulunur. Ayrıca kaliteli protein ihtiyacınızı yumurta yiyerek sağlayabilirsiniz. B vitaminini ise bulgur yulaf çavdar kepek ekmeği yiyerek alabilirsiniz. B6 vitamini takviyesi de alkolün zararlı etkilerinden arınmanıza yardımcı olacaktır. Muz yiyebilirsiniz.

Öğlen ve akşam sebze veya balık yiyin

Kahvaltı dışında öğlen ve akşam yemeklerinizde de dikkat ederek alkolün etkilerini hafifletebilirsiniz. Alkol öğlen ve akşam öğünlerinde potasyum açısından zengin sebze ve lenf dolaşımını düzene sokan balık ağırlıklı beslenme şekli ile kısa zamanda vücuttan atılır. Vitamin mineral ve posa içeriği yüksek salata ve zeytinyağlı sebzeler bu öğünlerde tercihiniz olmalı.

Su içmeyi unutmayın

Alkol aldığınız gecenin sabahında yataktan kalktığınızda baş ağrısı yorgunluk hissi ısığa ve sese aşırı duyarlılığınız olacaktır. Buna ilave olarak midenizde yanma ağzınızda metalik bir tat gibi her bünyede farklı olmak üzere bu ve benzeri şikayetlerle güne başlayacaksınız. Bunların nedeni ise büyük ölçüde vücudun suya olan ihtiyacıdır. Alkolün diüretik etkisi ile alınandan fazla su idrar ile atıldığından vücudunuz susuz kalır. Vücudunuzdaki bu açığı kapamak için yapmamız gereken ise bol sıvı tüketmek olmalıdır. Önceliğiniz su ve sıvı ihtiyacını destekleyecek taze meyve suları. Bunların dışında bitki çaylarını da tercih edebilirsiniz. Çay kahve ve kolalı içecekler ise içerdikleri kafeinin diüritik etkileri nedeniyle sınırlamanız gereken içecekler olmalıdır.

Meyve suları enerjinizi yükseltir

Meyve sularının içindeki fruktoz ve meyve şekerienerjimizi yükseltmenin yanında metabolizmayı hızlandırarak toksinlerden hızla kurtulmamızı sağlar. Kızılcık suyunun vücudu toksinlerden arındırıcı etkisi çok güçlüdür. Domates suyu da içeriğindeki potasyum ve C vitamini ile enerji verir ve metabolizmayı hızlandırır.

Sebze ve meyvelere daha çok yer verin

Sebze ve meyvelere beslenmenizde daha fazla yer verin ve mümkün olduğu kadar bunları çiğ tüketin. Ayrıca tam tahıl ürünleri ve kuru baklagillere beslenmenizde olsun. Kuru baklagiller içeriğindeki lifler tok hissetmeyi sağlar yemek olarak tüketilebileceği gibi haşlayıp salata ve çorbaların içine de ekleyebilirsiniz.

kaynak : Şamdan Plus
 
Üst Alt