• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Bir Dia'nın Hikayesi - CG Günlüğü

RuHuMDaKiöKüZ

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2020
Konular
26
Mesajlar
760
MFC Puanı
9,550
Burada animasyon filmlerinde gördüğünüz modeller oluşturulurken bir CG bu işlemi hangi aşamalarla yapar göstermek istedim. Ve daha önce de dediğim gibi keşke ülkemizde bizimle de ilgilenilse, bizim sektörümüz de geliştirilse, projelerle değerlendirilsek. Ama çoğumuz ülke şartlarından dolayı kendi işimizden başka başka işler yapıyoruz. Mesela benim yaptığım işin kendi asıl mesleğim ile uzaktan yakından bir alakası yok. Ama yapacak bir şey de yok... Batının animasyonlarını izlemeye devam güzel ülkem...
Her neyse.

Burada dizaynı ve storyboard'ı tamamen kendime ait bir modeli ele aldım.

Aşama 1 (Brief):
Öncelikle senarist ile istişare edilerek animasyonun bir Storyboard'ı oluşturulur. Storyboard'ın oluşturulması ve geliştirilmesi, yani animasyonun içeriğini belirleyen en büyük etmen senaristtir. Çünkü hikayenin kemiğini oluşturan en belirleyici şey yine senaryodur. Senaryo'da uzaylı, gelişmiş bir maymunun su tabancasıyla kahramanlık yapacağını farzedelim. Artık tabancamızı bu hikayeye göre oluşturucaz.

*Geliştirme(developing)
Peki şimdi geliştirme için neler yapılabilir?
Öncelikle çocukların dikkatini çekebilmek için sıcak renklere sahip bir tabanca modellemeliyiz. Peki.
Sonra kahramanımız bir uzaylı olduğu için tabanca üzerinde uzayı çağını çağrıştıran tekno geometriler kullanmalıyız. Böylece kahraman ile tabancasını pekiştirmiş olacağız. Artık modele başlayalım...

Aşama 2 (Sketch) :
Burada hikayeye göre kağıt üzerinde birkaç model çizimi yapmamız lazım. Ve içinden birini model ekibiyle istişare ederek belirledik diyelim. Buna şimdilik gerek olmadığı için bu aşamayı geçiyorum.

Aşama 3 (primitive sketch) :
Şimdi karar kıldığımız çizimi programa dökme zamanı geldi.
Programda öncelikle ilkel nesnelerle kağıttaki modelin bir iskeletini çıkarmalıyız. Böylece modelleme yaparken nerede hangi geometrik nesneyi kullanmamız gerektiğini biliyor olacağız.



Aşama 4 (Compound Objects) :
Şimdi ilkel nesneleri birbirleriyle birleştirmeye başlayabiliriz.
Bu işlemi yaparken dikkat etmemiz gereken bir husus var. Bir animasyon filmi oluşturmak büyük bir külfet gerektirir. Şaşıracaksınız belki ama modeldeki her bir poligon sayısı, animasyon filminin külfetini artırır. Gereksiz detaylardan bahsetmeyecem ama durum budur. Bu nedenle yapımcı firma animasyondaki her bir modelin barındıracağı maksimum poligon sayısını Storyboard aşamasından sonra belirleyip Modeling ekibine bunu deklare eder.
Biz de bu poligon sayısının dışına çıkmadan modelimizi tamamlayabilmek için programlardaki yardımcı pencerelerden faydalanırız.
Örneğin aşağıdaki resimde yer alan poligon counter, modele eklediğiniz her bir poligonun sayısını tutar.


Aşama 5 (Unwrapping/Painting) :
Artık modelimizi bize verilen poligon değerine eş olarak oluşturduk. Şimdi modelin Unwrap ve Painting işlemine geldi.
Bu ekip öncelikle modelin bütün parçalarını açar. Daha sonra digital painting yöntemiyle (belirlenen yöntem artık ne ise) modelin kabuğunu boyamaya başlar.



aynı aşamada modele giydirilecek etiketler varsa bunları 2d programlarda tek tek tasarlayıp modele giydirir.


Aşama 6: (Override Overwiew) :
Bu aşamada model tamamlanmış olarak override görüntüde referans için interaktif ortamda incelenir...

Override:


Daha sonra karar mekanizması için daha önce painting ekibinin sunum ettiği numune modeller incelenir.

Option1:


Option2:


Aşama 7 (Rigging/Kemiklendirme) :
Bu aşamada karar kılınan model, film kahramanının eline eklenmek için Rigging ekibine gönderilir.

Aşama 8 (Animating) :
Rigging ekibi modeli kahramanın eline ekleyip, gerekli rigleme işlemlerini gerçekleştirerek modeli Animating ekibine gönderir.
Animating ekibi riglenmiş model ve sahneleri Storyboard'a uygun olarak keyfream'lerle anime eder ve kendilerinde bir render farm sistemi varsa sahneleri parçalar halinde render alır. Çünkü anime edilmiş sahnelerin render işlemleri çok uzun ve zahmetli bir süreçtir, bu nedenle her stüdyoda bu serverler bulunmaz.

Aşama 9: (Rendering)
Eğer kendilerinde bir Render Farm Serveri yoksa animasyonu bir Render Farm şirketine gönderir ve animasyon belli bir süre sonunda oluşturulmuş olur.

Aşama 10: (Presentation)
Artık ebeveynler çocuklarının elinden tutup sinemaya götürerek film bileti ile onları bu animasyon filmi üzerinden ödüllendirmeye hazır haldedir...

Normalde her bir departman (aşamalardan görüleceği üzere) modelde farklı bir işlem yapar, ben burada sadece bir kısmını yaptım)

Buradan da anlayabileceğimiz gibi, filmlerde basit bir tabanca olarak gördüğümüz bir modelin arka bahçesinde aslında büyük bir emek yatmaktadır...
(yazıda hatalar varsa şimdiden özür dilerim)

Bu arada tabanca modelimi umarım beğenmişsinizdir ?
 
Son düzenleme:
Üyelik Tarihi
28 Şub 2020
Konular
2,107
Mesajlar
26,098
MFC Puanı
301,150
Paylaşım için teşekkürler.
Ben çok beğendim, emek verilen herşeye saygı duyar takdir ederim..
 

Brida

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
15 May 2020
Konular
12
Mesajlar
513
MFC Puanı
8,810
Yapım aşaması ne kadar da emek istiyor. Elinize sağlık.
Ve bu şey daha çok su tabancasına benzememiş mi sahi :unsure:
 

RuHuMDaKiöKüZ

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
1 Ağu 2020
Konular
26
Mesajlar
760
MFC Puanı
9,550
teşekkür ederim @Pozitivizm değerli yorumun için. öyle kurtulamazsın, kurdalemi isterim ?

@Edith Piaf olur bazen hepimize :) ya genelde bu tür çocuk filmlerinde psikologların editörlüğüne başvuruluyor. buna göre bir PEGI belirlenir falan bilirsin işte. Bu nedenle genelde ateş alan silahlar yerine daha çocukça şeyler kullanılması tercih edilir, bu nedenle su tabancası seçilebilecek iyi bir opsiyondur.
 
Üst