• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.

Bunları tüketen daha sakin, mutlu ve enerjik

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan RaDaR
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

RaDaR

Kayıtlı Üye
Konum
İstanbul
Forum Yaşı
13 Yıl 7 Ay
Mesajlar
113
Tepkime puanı
80
Her gün bolca meyve ve sebze yiyen gençlerin daha sakin, mutlu ve enerjik olduğu belirlendi.
Bilim adamları Tamlin Conner, Caroline Horwath ve Bonnie White, günlük duygu durumu ile beslenme biçimi arasındaki ilişkiyi araştırdı. 20'li yaşlarda 281 gencin katıldığı araştırmada, cinsiyetleri, kilo ve boyları, etnik kökenleri belirlenen katılımcılar 21 gün boyunca her gün nasıl beslendiklerini, kaç porsiyon meyve sebze yedikleri (meyve ve sebze suları dışında) ve akşam nasıl hissettiklerini internet üzerinden bilim adamlarına bildirdi.
Gün içinde fazla meyve ve sebze tüketenlerin daha mutlu, sakin ve enerjik olduğu belirlendi. Bilim adamları, gençlerin daha mutlu, enerjik ve sakin hissetmeleri için günde 7-8 porsiyon (1 porsiyon: avuç içi kadar) meyve ve sebze tüketmesinin yeterli olduğunu vurguladı.
Araştırmacılar yemeklerde, tabağın yarısının sebze ile doldurulabileceğini ve öğün aralarında meyve atıştırılabileceğini belirtti. Araştırma, "British Journal of Health Psychology" dergisinde yayımlandı.
 
Geri
Üst