Neler yeni
Türkiye'nin En Güncel Forum Sitesi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

/ C++ ilginç Referans /

ByOnur58

Kayıtlı Üye
MFC Üyesi
  • Üyelik Tarihi
    7 Ocak 2015
  • Mesajlar
    2,113
  • MFC Puanı
    10
  • MFC Seviyesi

#include "stdafx.h"
#include <iostream>
using namespace std;
int x; //bu bir global degisken
int& setx(); //iste fantastik referansimiz

int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])
{ int sayi;
cout<<"X icin bir sayi giriniz:"; cin>>sayi;
setx()=sayi; //x'e sayi degerini atar
cout<<"x'in yeni degeri = "<<x;
cout<<"n X icin Yeni bir sayi giriniz:"; cin>>sayi;
setx()=sayi; //x'e sayi degerini atar
cout<<"x'in 2. yeni degeri = "<<x;

getchar();getchar();
return 0;
}
int & setx()
{
return x;
}


bu örneğimdeki

Kod:
int & setx()
{
return x;
}


kısmı bize x i döndürüyor ve aslında sonucumuz:

x= sayi;

gibi bir değer oluşuyor, ama burda referans kullanımı çok önemli. Global olan bir X'e değeri referanslı bir fonksiyonlar atayabiliyoruz..

Peki iyi hoş, sana 2 sorum olacak yazar arkadaşım:
1. Neden bunu kullanayım ki?
2. Neden referans kullandım, burada kullanmasam ne olurdu?

diyen arkadaşlar olabilir..

İlk sorunun cevabı bunu kullandık, çünkü büyük projelerde büyük nesneleri kopyalamak bize hantallık verecektir, ama bunu kullanarak daha performanslı bir program yazabilmiş olacağız.

Gelelim ikinci soruya; burada referans kullanarak kopyalanmasını engelledik; yani yine performans kazandırdık programımıza. Daha önemlisi merak edenler & işaretini kaldırıp referans kullanmazsak ne olur bakabilirler. Hata alacaklardır, çünkü sol tarafa atama yapılırken sol tarafta belirli birşey olması gerekmektedir; yani:

Kod:
setx() = sayi;


kullanımı mümkün degildir.

Sol tarafta belirli birşey olması gerekmektedir..

Umarım faydalı olmuşumdur ...
 
Üst Alt