• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

C++ Operator Overloading

Üyelik Tarihi
7 Ocak 2015
Konular
4,091
Mesajlar
4,274
MFC Puanı
40
C++ Operator Overloading

Operator overload, halihazırda bulunan operatorlere yeni anlamlar yüklemek için yazılan operator fonksiyonlardır. C++ dilinin esnek olmasını sağlayan özelliklerden birisi olan bu işlem, kendi yazdığımız tipler için implement edilir. Örnek verecek olursak;

’+’ operatoru iki tane int değeri toplarken;

int a=5, b=3, ;
c = a + b;

şeklinde çalışır. + operatoru, a üzerinden b parametresini alarak çalışan bir fonksiyon gibi davranır. Yani ;

a + b ifadesi a.operator+( b ) ifadesine eşittir.

Peki + operatoru bizim object lerimiz üzerinde çalışırken nasıl çalışacaklar, hangi değerleri nasıl toplayacaklar, neyi nereye atıyacaklar ? Şimdi bir örnekle inceleyelim.

1 Adı Coordinate olan bir tane classımız olsun. ( Bilindiği üzere koordinat düzleminde bir noktayı belirtmek için x ve y olmak üzere iki tane integer değer tutmamız gerekecek. )

2 Bu Coordinate classının headerı basit olarak şu şekilde olsun :

class Coordinate {

public:
.......

private:
int x;
int y;
};

3 Main fonksiyonunda iki tane Coordinate object’ini toplamak istediğimiz zaman + operatoru hangi değerleri ne şekilde toplayacağını bilemez. Çünkü toplaması gereken 4 tane değer mevcuttur. İşte bunun için Coordinate object’lerimizi toplarken + operatorunu overload etmemiz gerekecek.

4 Header dosyasında, class Coordinate içerisindeki public kısımda + operatorunun prototype’nı yazıyoruz.

Coordinate &operator+( const Coordinate & );










5 Daha sonra implementation dosyamızda bu fonksiyonu overload ediyoruz.

Coordinate &Coordinate:perator+( const Coordinate &myCoor )
{
Coordinate *tempCoor = new Coordinate(); // allocate tempCoor

tempCoor.x = x + myCoor.x ; // addition of x values
tempCoor.y = y + myCoor.y; // addition of y values

return *tempCoor; // return addition
}

6 Yukarıdaki kodu inceleyecek olursak;
- Fonksiyonun referans döndermesi ard arda toplama işlemi yapabilmek içindir.
Örn : myCoor1 + myCoor2 + myCoor3;

- Parametrenin const olması değiştirilmeyeceği manasına geliyor ki zaten değiştirilmiyor. Ayrıca referans olması da data memberlarına nokta operatoru ile erişebilmesi içindir.

- Son olarak da return *tempCoor ifadesi toplamları dönderir.

Basit olarak bir operator overload işlemi bu şekilde yapılıyor. Birkaç istisnası var.

1 Nokta(.), nokta-yıldız (.*), ternary conditional ( ? : ) ve binary resolution ( :: ) operatorleri overload edilemiyor.
2 Var olmayan bir operator yaratılamıyor.
3 Operator öncelikleri değiştirilemiyor.
4 Kendiliğinden overload edilen default operatorler mevcuttur. Bunlar atama ( = ), adres ( & ), yıldız ( * ) ve virgül ( , ) operatorleridir. ( Eğer data member değerlerimiz pointer veya array ise bu operatorlerin de overload edilmesi daha sağlıklı olur. )

Sorusu olan arkadaşlar bu başlık altında sorularını sorabilirler.
İyi çalışmalar ...
 
Üst