-
- Üyelik Tarihi
- 2 Ağu 2016
-
- Mesajlar
- 11,694
-
- MFC Puanı
- -894
a)İslam Aleminde; Bu konuda ilk kaynak Kuran-ı Kerimdir. Çünkü ; Kuranda ehl-i kitap deyimi kullanılmakta Yahudilik, Hristiyanlık üzerinde durulmakta,Haniflik, Sabiilik Mecusilik, Putperestlikten de bahsedilmektedir.Bu alanda önceleri makalat,el-firak türü eserler verilmiş.Daha sonraları milel-en Nihal şekline dönüşmüştür.
ÖRNEK:
Bağdâdi (el fark beynel-firak)
El Bakillâni (el Minel ven-Nihal)
Şehristâninin (El Minel ven-Nihal)
Gazalinin (erReddül Cemil )
El Biruni (El-Âsârül Bâkıye)si (karşılaştırılmalı)
b)Batıda ;Max Müllerle başlar.İlk defa Din Bilimleri deyimini kullandı.Dinlerin incelemesini yaparken filolojiyi anahtar kabul etmişlerdir.Ve ancak dil araştırmaları yoluyla dinin özüne gidileceğini savunmuşlardır.
ÖRNEK;
Pettazani, Eliode, Van der(leeuw),R.otto, G.mensehing, J.wach, vb saymak mümkündür.
c)Ülkemizde; İslam âlemindeki Milel-Nihal,Kasas-ı Enbiya tarzındaki eserleri tercüme ile başlamıştır.
Ülkemizde Dinler Tarihi ;
Darül Fünun Edebiyat Fakültesi 1874de Tarihi Umumi ve Din-i Esatiril Evvelin dersi konuldu.
Meşrutiyetten sonra 1911 Tarih-i Edyan dersi
1918 Medrese-i Süleymaniyede Dinler tarihi
1933 İlahiyat Fakültesinin kapatılmasından sonra; İslam tetkikleri enstitüsün de Umumi Dinler Tarihi
1949 Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi ile devam etmiştir.
-Çalışmalar-
1878 (Esatır) Şemsettin Sami
1911 (Tarih-i Edyan) Ahmet Mithat Efendi
1922 (Tarih-i Edyan) M. Şemsettin Günaltay
1935(Dinler Tarihi) H.Ömer Budda
1966(Karşılaştırmalı Dinler Tarihi)Mehmet Toplamacıoğlu
1978(Dinler Tarihi) Mehmet Dağ Hüseyin G. Yurtaydu
1983(Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi) Ekrem Sarıkçıoğlu
ÖRNEK:
Bağdâdi (el fark beynel-firak)
El Bakillâni (el Minel ven-Nihal)
Şehristâninin (El Minel ven-Nihal)
Gazalinin (erReddül Cemil )
El Biruni (El-Âsârül Bâkıye)si (karşılaştırılmalı)
b)Batıda ;Max Müllerle başlar.İlk defa Din Bilimleri deyimini kullandı.Dinlerin incelemesini yaparken filolojiyi anahtar kabul etmişlerdir.Ve ancak dil araştırmaları yoluyla dinin özüne gidileceğini savunmuşlardır.
ÖRNEK;
Pettazani, Eliode, Van der(leeuw),R.otto, G.mensehing, J.wach, vb saymak mümkündür.
c)Ülkemizde; İslam âlemindeki Milel-Nihal,Kasas-ı Enbiya tarzındaki eserleri tercüme ile başlamıştır.
Ülkemizde Dinler Tarihi ;
Darül Fünun Edebiyat Fakültesi 1874de Tarihi Umumi ve Din-i Esatiril Evvelin dersi konuldu.
Meşrutiyetten sonra 1911 Tarih-i Edyan dersi
1918 Medrese-i Süleymaniyede Dinler tarihi
1933 İlahiyat Fakültesinin kapatılmasından sonra; İslam tetkikleri enstitüsün de Umumi Dinler Tarihi
1949 Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi ile devam etmiştir.
-Çalışmalar-
1878 (Esatır) Şemsettin Sami
1911 (Tarih-i Edyan) Ahmet Mithat Efendi
1922 (Tarih-i Edyan) M. Şemsettin Günaltay
1935(Dinler Tarihi) H.Ömer Budda
1966(Karşılaştırmalı Dinler Tarihi)Mehmet Toplamacıoğlu
1978(Dinler Tarihi) Mehmet Dağ Hüseyin G. Yurtaydu
1983(Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi) Ekrem Sarıkçıoğlu