• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.

Diyet ve Gazlı İçecekler, Depresyon Riskini Artırıyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan keroLayn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

keroLayn

kafa lens .honk.
Emektar Üye
Konum
KreşGFB&Orijinalliğin zirvesinden .p
Forum Yaşı
13 Yıl 2 Ay
Mesajlar
4,579
Tepkime puanı
8,460
Amerikalı bilim adamlarının yaptığı çalışma, diyet ve gazlı içeceklerin depresyon riskini artırdığını ortaya koydu.

"Live Science" dergisinde yayınlanan çalışmada, bilim adamları yapay tatlandırılmış ve gazlı içecekler ile kahve tüketen, yaşları 50-80 arasında değişen 250 bin kişiyi 10 yıl süreyle inceledi.

Günde 4 bardak kahve tüketenlerde depresyon riskinin yüzde 10 az olduğu, ancak günde 4 kutu gazlı veya tatlandırılmış içecek tüketenlerde depresyon riskinin yüksek olduğu bulundu.

Çalışmanın yöneticisi olan North Carolina Ulusal Sağlık Enstitüsü’nden Dr. Honglei Chen, şekersiz kahve tüketenlerde diyet, gazlı veya tatlandırılmış içecek tüketenlere göre depresyon riskinin daha az görüldüğünü belirtti.

Chen, çalışmada ortaya çıkardıkları bu bulguların güçlendirilmesi için daha çok incelemeye ihtiyaç duyulduğunu ifade etti.
 
Geri
Üst