Neler yeni
Türkiye'nin En Güncel Forum Sitesi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

Doğru Beslenme İle Şişkinlik ve Kramplar Azalabilir!

Satürn

Emektar Yönetici
  • Üyelik Tarihi
    9 Şub 2015
  • Mesajlar
    41,440
  • MFC Puanı
    21,574
  • MFC Seviyesi

Yaz sezonuna hazırlanırken vücudunuzun su tutmasından mı şikayetçi siniz? Bu dönemde daha az tuz rafine seker kırmızı et ve yağ tüketmeye çalısın. Karbonhidrat olarak kompleks olanları tercih edin sebze ve meyve yiyin.


Şişkinlik yapan besin maddeleri

Fasulye bezelye mercimek brokoli Brüksel lahanası turp karnabahar gazlı içecekler elma şeftaliarmut marul.

Yaz aylarının gelmesiyle düğünler mezuniyet baloları davet sezonu açıldı. Sonrasında ise bir çoğumuzun başına gelen sorunla karşılaşıyoruz. Elbiselerimizin içine sığma telası alıp başını gidiyor. Bu dönemde daha az tuz rafine seker kırmızı et ve yağ tüketmeye çalısın. Karbonhidrat olarak kompleks olanları tercih edin sebze ve meyve yiyin. Şişkinlik özellikle bir davet öncesi kadınların kabusu olur. Hafta sonu giymeyi planladığınız elbiseyi prova ettiğinizde içine sığamazsanız hemen paniğe kapılmayın. Elbisenize sığmak için birkaç gün öncesinden aşağıdaki yiyecekleri beslenmenizden çıkarmalısınız.

Çiğ sebze ve salatalıklar şişkinliğe neden olabilir

Lif yağ ve yüksek sodyum içeriğine sahip besinler vücudun su tutma kapasitesini artırır ya da oluşan gaz ile karın bölgenizin sis gergin ve kötü görünmesine sebep olur. Bakliyatlar lahana brokoliturpgiller grubuna ait karnabahar türü sebzeler; çiğ sebze ve salatalar sağlıklı seçenekler arasında olmasına rağmen lif içermeleri nedeniyle çiğ olarak tüketildiklerinde şişkinliğe neden olur.

Aşırı tuzlu yememeye muhakkak özen gösterin

Tuzdan uzak durarak daha fazla sıvı tüketmelisiniz. Sodyum su tutmaya neden olduğundan tuz tüketiminizi günde 5 gr'ın altında tutun. Sağlıklı bir kişinin günde3-4 gramdan fazla tuza ihtiyacı yok. İşlenmiş ya da hazır gıda tüketen tadına bakmadan yemeğe tuz ekleyenler ise 15 gr civarında tuz tüketiyorlar. Sodyumu tuz dışındaki besinlerden de alırsınız. Et tavuk yumurta gibi hayvansal besinlerde kuru baklagiller sebze ve meyveye göre daha çok sodyum bulunur.

Tuzu azaltmak için…

Tabağınızdaki yiyeceğe tuz yerine başka katkılar eklemeyi deneyin. Mevsime göre çeşitli otlar limon suyu ya da sirke nar ekşisi olabilir. Yemeğinizi pişirirken az tuz ekleyin sofrada tuzluk bulundurmayın. Salatanızı hazırlarken hiç tuz eklemeyin. Konserve yerine taze ürünleri tercih edin. Fastfood tarzı beslenmeden uzak durun.

Kötü karbonhidrat tüketimini azaltın

Enerji için karbonhidrat gerekir ancak kurabiye kekkraker cips dondurma ve börekler beyaz ekmek gibi yüksek seker ve rafine edilmiş karbonhidratlar olmamalı. Kolalı asitli gazlı içecekler birasodamaden suyu gibi içecekler de şişkinliğe neden olur.

Süt aşırı duyarlılığa zemin hazırlayabilir

Süt bazı insanlarda şişkinlik gaz ve kramplara yol açar. Süt ürünlerinden bir ya da iki hafta kaçınmak lehinize olur. Yoğurdu bu listede istisna olarak tutabilirsiniz. Süt yerine düşük laktoz içeren yoğurt gibi gıdaları tüketmelisiniz. Probiyotik besinleri deneyin. Bunlar sindirim sisteminizde ki iyi ve kötü bakteri dengesini düzeltilmesine katkı sağlar. Yoğurt ve probiyotikler aktif kültür içerdiğinden sindirime yardımcıdır.

Glutenli gıdalar da şişkinlik yaratabilir

Süt gibi gluten de birçok kişide şişkinlik kramp ve gaz şikayetleri oluşturabilecek maddeler arasındadır. Bir iki hafta gluteni ortadan kaldırmak glutensiz yiyecekler yemek fayda sağlayabilir. Ekmek tahıllarkekler ve hamur işleri beyaz buğday unundan yapılan her şeyi bir süreliğine beslenmenizden çıkarabilirsiniz.

Kızartmalar ve salamura yiyecekler

Kızartmalar salamura yiyecekler işlenmiş etler (salam) veya pay tatlandırıcıları da bu dönemde tüketilmeyecekler listesine ilave etmelisiniz. Yağlı yiyecekler ve kızartmalar şişkinliğe neden olur. Yağmidenin boş almasını geciktirmekte ve dolgunluk hissini artırmaktadır. Ayrıca acılı ve çok baharatlı yemeklerden de uzak durmalısınız.

Yemek sonrasında hemen yenen meyve sindirimi zorlaştırır

Meyveleri tek basına yemeyin onları bir protein ile destekleyin. Beraberin de süt yoğurt süzme peynir yiyebilirsiniz. Ceviz ananas ve süzme peyniri örnek olarak verebiliriz; iyi bir ara öğün seçeneği olur. Kiraz ve turunçgiller de şişkinlik yapmayan meyvelerdendir. Ananasta bulunan mucize enzimbromelin sindirimi kolaylaştırır gazı azaltır ve midenizi rahatlatır.

kaynak : Şamdan/Banu Kazanç
 
Üst Alt