• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.

Fastfood Astım Riskini Artırıyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Jade
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Jade

Kayıtlı Üye
Forum Yaşı
13 Yıl 6 Ay
Mesajlar
7,562
Tepkime puanı
2,190
Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ali Baki, çocukların beslenmesinde son yıllarda giderek yaygınlaşan, hiçbir besleyici değeri olmayan bazı gıdaların zaman geçtikçe astım riskinin gelişmesine neden olduğunu belirtti.

Çocuklarda görülen astımın beslenmeye bağlı artış gösterdiğini ifade eden Baki, ''Dünyada fast food tüketim oranı giderek yaygınlaştı. Bunun yanında aşırı çikolata tüketimi, kakaolu yiyecekler, kolalı içecekler, patates kızartması, cips, ketçap, mayonez, yoğun baharat içeren fast food gıdaların tüketilmesi de astım riskini artırmaktadır'' dedi.

Almanya'nın Ulm Üniversitesi'nden Gabriele Nagel'in yapmış olduğu araştırma konularının dikkat çekici olduğunu kaydeden Baki, ''20 ülkeden 8-12 yaşları arasındaki 50 bin çocuk üzerinde yapılan çalışma, haftada bir veya daha fazla hamburger yiyen çocuklarda hiç yemeyenlere göre astım riskinin arttığını göstermiştir.
 
Geri
Üst