-
- Üyelik Tarihi
- 3 Nis 2008
-
- Mesajlar
- 2,499
-
- MFC Puanı
- 0
Merhaba arkadaşlar, şimdi sizlere haxballda harita yapmayı göstereceğim.
Site; www.haxpuck.com
NOT: Internet Explorer 9 ile kesinlikle çalışmaz,uğraşmayın.Fakat Google Chrome'un,Mozilla Firefox'un ya da diğer tarayıcıların en güncel sürümüyle çalışır.
NOT2: Bu sistem mouse ile çalışır,komutları genellikle mouse ile verirsiniz.
Önce geçelim terimlere:
Select: Cisim veya nesne seçmenizi sağlar.
Rotate: Cismi dödürür/çevirir.
Scale: Cismin boyutunu küçültür/büyütür.
Segment: CMask kısmına line yazarsanız çizgi(penaltı noktası,ceza sahası çizgileri vb.) olur,bir şey yazmazsanız cisim olarak kalır.Sahada oynarken gözükür.
Vertex: Segment için belirlediğiniz nokta aralıklarıdır.
Disc: Kale direği,direk veya yuvarlak cisim görevinde kullanılır.
Goal: Kaledir,nereye bu çizgiden çizerseniz kale o olur.
Plane: Oyuncuların en fazla erişebilecekleri çizgidir(O çizgiyi aşamazlar.)
Üst Menü Terimleri:
New Stadium: Yeni stadyum açmanızı sağlar.
Text Mode: Oluşturduğunuz/oluşturacağınız stadyumun kodları.İsterseniz hazır stadyum dosyalarından birini metin belgesiyle açıp,text mode da ki yazıların hepsini silip,o hazır stadyumun kodlarını yapıştırarak Visual Mode'a basıp sahayı hazırlamaya devam edebilirsiniz.
Stadium Properties: Kesinlikle basmayın,bastığınız an tüm kodlar silinir ve çabalarınız boşa gider.
Help: Eğer ingilizceniz iyiyse yardım bölümünü okuyabilirsiniz.
Sol Menü Terimleri:
Properties: Seçeceğiniz/Seçtiğiniz/Oluşturacağınız/Oluşturduğunuz Cismin veya nesnenin özelliklerini gösterir.
Edit: Geri Al,kes,yapıştır,kopyala gibi komutları barındırır.(Cut:kes,Copy:kopyala,Paste:yapıştır,Un do:Geri al,Redo:Yinele)
Tools: Pek bi işinize yarayacağını tahmin etmiyorum/gereksiz.
Wiew: Preview'e basarsanız sahanızın nasıl görüneceğini gösterir size.Fakat Preview'e bastıktan sonra yapım aşamasına dönmek için tekrar Preview'e basmak zorundasınız.
Not: Aşağısını okumadan önce Text Mode'u Hatırlayalım:
Oluşturduğunuz/oluşturacağınız stadyumun kodları.İsterseniz hazır stadyum dosyalarından birini metin belgesiyle açıp,text mode da ki yazıların hepsini silip,o hazır stadyumun kodlarını yapıştırarak Visual Mode'a basıp sahayı hazırlamaya devam edebilirsiniz.
Not: Oluşturduğunuz cisimler/nesneler sahanın farklı yerlerinde de oluşabilir.Eğer böyle bir durum olursa Select'e tıklayıp orda durmasını istemediğiniz cisimleri/nesneleri delete'e basıp silebilirsiniz.
Şimdi Geçiyorum Çeşitli Cisimler/Nesneler Oluşturmaya:
Saha Çizgisi Oluşturmak:
Segment'e tıklıyoruz.Bir çizgi çiziyoruz.
bCoef: İşimize Yaramıyacak,geçin.
cMask: line yazıyoruz.(çünkü çizgi oluşturacağız.)
cGroup: Buna da ellemiyoruz.
trait: Buna da ellemiyoruz.
x,y:ellemeyin.
curve: oluşturacağımız çizginin açısı(Örneğin ceza sahası yayı çizgisi açısı yaklaşık 160-170 derece,düz çizgi ise 0 derecedir.)
vis: true yazıyoruz.
color: Bir HTML renk kodu girmeniz gerekir(Hex Colors.Yani Hex Renkleri.Örneğin beyaz:FFFFFF'tir.Hex Renklerini konunun en sonunda paylaşacağım.Girdiğiniz renk çizginin rengi olur.)
Disk Oluşturmak:
bCoef: İşimize Yaramıyacak,geçin.
cMask: Bir şey yazmıyoruz.
cGroup: Buna da ellemiyoruz.
trait: Buna da ellemiyoruz.
Radius: oluşturacağınız diskin genişliği.
invMass: Oluşturacağınız disk hareketli mi olacak hareketsiz mi.0 yazmak,diskin hareket etmeyeceği komutunu verir.1-2 vb. rakamlar yazmak diskin hareketli olacağı anlamındadır.Ama 1,117/1,899 gibi rakamlar da yazabilirsiniz.
damping: Ellemenize gerek yok.
color: Bir HTML renk kodu girmeniz gerekir(Hex Colors.Yani Hex Renkleri.Örneğin beyaz:FFFFFF'tir.Hex Renklerini konunun en sonunda paylaşacağım.Girdiğiniz renk çizginin rengi olur.)
Wall(Duvar)Oluşturmak:
Duvar demek,oyuncuların ve topun ötesini geçemeyeceği engeller demek.
Bunu oluşturmak içinse:
bCoef: İşimize Yaramıyacak,geçin.
cMask: wall yazıyoruz.
cGroup: Buna da ellemiyoruz.
trait: Buna da ellemiyoruz.
curve: Duvarın açısı,size kalmış.170 derece yazarsanız o kadar açı oluşturacak şekilde döner.
vis: true yazıyoruz.
color: Bir HTML renk kodu girmeniz gerekir(Hex Colors.Yani Hex Renkleri.Örneğin beyaz:FFFFFF'tir.Hex Renklerini konunun en sonunda paylaşacağım.Girdiğiniz renk çizginin rengi olur.)
Goal(Kale)Oluşturmak:
team: blue yazarsanız mavi takımın kalesi,red yazarsanız kırmızı takımın kalesi olur.
Kaleyi dikdörtgen veya kare şeklinde yapabilirsiniz.Fakat şu şekilde olmalıdır:
|____|
Direkleri ise disc oluşturarak yapmalısınız(yukarıa verdim.)
Plane Oluşturmak:
Bunu oluşturmak zahmetli bir iştir biraz.
Plane koyduğunuz yeri oyuncular aşamaz.Aman dikkat edin bir hata yapmayın.
TEXT MODE VE ÖNEMİ:
Text Mode'a herhangi bir hazır olan veya başkası tarafından hazırlanan sahanın kodlarını yapıştırıp,Visual Mode'a basarsanız;o saha karşınıza çıkar ve o sahayı geliştirebilirsiniz.Yalnız kopyaladığınız kodları yapıştırmadan önce Text Mode'da ki tüm kodları silmeniz gerekir.Onların yerine kopyaladığınız kodları yapıştırınız.
İşte haritanız hazır! İyi oyunlar!
Site; www.haxpuck.com
NOT: Internet Explorer 9 ile kesinlikle çalışmaz,uğraşmayın.Fakat Google Chrome'un,Mozilla Firefox'un ya da diğer tarayıcıların en güncel sürümüyle çalışır.
NOT2: Bu sistem mouse ile çalışır,komutları genellikle mouse ile verirsiniz.
Önce geçelim terimlere:
Select: Cisim veya nesne seçmenizi sağlar.
Rotate: Cismi dödürür/çevirir.
Scale: Cismin boyutunu küçültür/büyütür.
Segment: CMask kısmına line yazarsanız çizgi(penaltı noktası,ceza sahası çizgileri vb.) olur,bir şey yazmazsanız cisim olarak kalır.Sahada oynarken gözükür.
Vertex: Segment için belirlediğiniz nokta aralıklarıdır.
Disc: Kale direği,direk veya yuvarlak cisim görevinde kullanılır.
Goal: Kaledir,nereye bu çizgiden çizerseniz kale o olur.
Plane: Oyuncuların en fazla erişebilecekleri çizgidir(O çizgiyi aşamazlar.)
Üst Menü Terimleri:
New Stadium: Yeni stadyum açmanızı sağlar.
Text Mode: Oluşturduğunuz/oluşturacağınız stadyumun kodları.İsterseniz hazır stadyum dosyalarından birini metin belgesiyle açıp,text mode da ki yazıların hepsini silip,o hazır stadyumun kodlarını yapıştırarak Visual Mode'a basıp sahayı hazırlamaya devam edebilirsiniz.
Stadium Properties: Kesinlikle basmayın,bastığınız an tüm kodlar silinir ve çabalarınız boşa gider.
Help: Eğer ingilizceniz iyiyse yardım bölümünü okuyabilirsiniz.
Sol Menü Terimleri:
Properties: Seçeceğiniz/Seçtiğiniz/Oluşturacağınız/Oluşturduğunuz Cismin veya nesnenin özelliklerini gösterir.
Edit: Geri Al,kes,yapıştır,kopyala gibi komutları barındırır.(Cut:kes,Copy:kopyala,Paste:yapıştır,Un do:Geri al,Redo:Yinele)
Tools: Pek bi işinize yarayacağını tahmin etmiyorum/gereksiz.
Wiew: Preview'e basarsanız sahanızın nasıl görüneceğini gösterir size.Fakat Preview'e bastıktan sonra yapım aşamasına dönmek için tekrar Preview'e basmak zorundasınız.
Not: Aşağısını okumadan önce Text Mode'u Hatırlayalım:
Oluşturduğunuz/oluşturacağınız stadyumun kodları.İsterseniz hazır stadyum dosyalarından birini metin belgesiyle açıp,text mode da ki yazıların hepsini silip,o hazır stadyumun kodlarını yapıştırarak Visual Mode'a basıp sahayı hazırlamaya devam edebilirsiniz.
Not: Oluşturduğunuz cisimler/nesneler sahanın farklı yerlerinde de oluşabilir.Eğer böyle bir durum olursa Select'e tıklayıp orda durmasını istemediğiniz cisimleri/nesneleri delete'e basıp silebilirsiniz.
Şimdi Geçiyorum Çeşitli Cisimler/Nesneler Oluşturmaya:
Saha Çizgisi Oluşturmak:
Segment'e tıklıyoruz.Bir çizgi çiziyoruz.
bCoef: İşimize Yaramıyacak,geçin.
cMask: line yazıyoruz.(çünkü çizgi oluşturacağız.)
cGroup: Buna da ellemiyoruz.
trait: Buna da ellemiyoruz.
x,y:ellemeyin.
curve: oluşturacağımız çizginin açısı(Örneğin ceza sahası yayı çizgisi açısı yaklaşık 160-170 derece,düz çizgi ise 0 derecedir.)
vis: true yazıyoruz.
color: Bir HTML renk kodu girmeniz gerekir(Hex Colors.Yani Hex Renkleri.Örneğin beyaz:FFFFFF'tir.Hex Renklerini konunun en sonunda paylaşacağım.Girdiğiniz renk çizginin rengi olur.)
Disk Oluşturmak:
bCoef: İşimize Yaramıyacak,geçin.
cMask: Bir şey yazmıyoruz.
cGroup: Buna da ellemiyoruz.
trait: Buna da ellemiyoruz.
Radius: oluşturacağınız diskin genişliği.
invMass: Oluşturacağınız disk hareketli mi olacak hareketsiz mi.0 yazmak,diskin hareket etmeyeceği komutunu verir.1-2 vb. rakamlar yazmak diskin hareketli olacağı anlamındadır.Ama 1,117/1,899 gibi rakamlar da yazabilirsiniz.
damping: Ellemenize gerek yok.
color: Bir HTML renk kodu girmeniz gerekir(Hex Colors.Yani Hex Renkleri.Örneğin beyaz:FFFFFF'tir.Hex Renklerini konunun en sonunda paylaşacağım.Girdiğiniz renk çizginin rengi olur.)
Wall(Duvar)Oluşturmak:
Duvar demek,oyuncuların ve topun ötesini geçemeyeceği engeller demek.
Bunu oluşturmak içinse:
bCoef: İşimize Yaramıyacak,geçin.
cMask: wall yazıyoruz.
cGroup: Buna da ellemiyoruz.
trait: Buna da ellemiyoruz.
curve: Duvarın açısı,size kalmış.170 derece yazarsanız o kadar açı oluşturacak şekilde döner.
vis: true yazıyoruz.
color: Bir HTML renk kodu girmeniz gerekir(Hex Colors.Yani Hex Renkleri.Örneğin beyaz:FFFFFF'tir.Hex Renklerini konunun en sonunda paylaşacağım.Girdiğiniz renk çizginin rengi olur.)
Goal(Kale)Oluşturmak:
team: blue yazarsanız mavi takımın kalesi,red yazarsanız kırmızı takımın kalesi olur.
Kaleyi dikdörtgen veya kare şeklinde yapabilirsiniz.Fakat şu şekilde olmalıdır:
|____|
Direkleri ise disc oluşturarak yapmalısınız(yukarıa verdim.)
Plane Oluşturmak:
Bunu oluşturmak zahmetli bir iştir biraz.
Plane koyduğunuz yeri oyuncular aşamaz.Aman dikkat edin bir hata yapmayın.
TEXT MODE VE ÖNEMİ:
Text Mode'a herhangi bir hazır olan veya başkası tarafından hazırlanan sahanın kodlarını yapıştırıp,Visual Mode'a basarsanız;o saha karşınıza çıkar ve o sahayı geliştirebilirsiniz.Yalnız kopyaladığınız kodları yapıştırmadan önce Text Mode'da ki tüm kodları silmeniz gerekir.Onların yerine kopyaladığınız kodları yapıştırınız.
İşte haritanız hazır! İyi oyunlar!