• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Haxball Harita Yapmak

mum

Özel Üye
Üyelik Tarihi
3 Nis 2008
Konular
2,214
Mesajlar
2,424
MFC Puanı
1,030
Merhaba arkadaşlar, şimdi sizlere haxballda harita yapmayı göstereceğim.

Site; www.haxpuck.com

NOT:
Internet Explorer 9 ile kesinlikle çalışmaz,uğraşmayın.Fakat Google Chrome'un,Mozilla Firefox'un ya da diğer tarayıcıların en güncel sürümüyle çalışır.

NOT2: Bu sistem mouse ile çalışır,komutları genellikle mouse ile verirsiniz.

Önce geçelim terimlere:

Select: Cisim veya nesne seçmenizi sağlar.

Rotate: Cismi dödürür/çevirir.

Scale: Cismin boyutunu küçültür/büyütür.

Segment: CMask kısmına line yazarsanız çizgi(penaltı noktası,ceza sahası çizgileri vb.) olur,bir şey yazmazsanız cisim olarak kalır.Sahada oynarken gözükür.

Vertex: Segment için belirlediğiniz nokta aralıklarıdır.

Disc: Kale direği,direk veya yuvarlak cisim görevinde kullanılır.

Goal: Kaledir,nereye bu çizgiden çizerseniz kale o olur.

Plane: Oyuncuların en fazla erişebilecekleri çizgidir(O çizgiyi aşamazlar.)


Üst Menü Terimleri:

New Stadium: Yeni stadyum açmanızı sağlar.

Text Mode: Oluşturduğunuz/oluşturacağınız stadyumun kodları.İsterseniz hazır stadyum dosyalarından birini metin belgesiyle açıp,text mode da ki yazıların hepsini silip,o hazır stadyumun kodlarını yapıştırarak Visual Mode'a basıp sahayı hazırlamaya devam edebilirsiniz.

Stadium Properties: Kesinlikle basmayın,bastığınız an tüm kodlar silinir ve çabalarınız boşa gider.

Help: Eğer ingilizceniz iyiyse yardım bölümünü okuyabilirsiniz.

Sol Menü Terimleri:

Properties: Seçeceğiniz/Seçtiğiniz/Oluşturacağınız/Oluşturduğunuz Cismin veya nesnenin özelliklerini gösterir.

Edit: Geri Al,kes,yapıştır,kopyala gibi komutları barındırır.(Cut:kes,Copy:kopyala,Paste:yapıştır,Un do:Geri al,Redo:Yinele)

Tools: Pek bi işinize yarayacağını tahmin etmiyorum/gereksiz.

Wiew: Preview'e basarsanız sahanızın nasıl görüneceğini gösterir size.Fakat Preview'e bastıktan sonra yapım aşamasına dönmek için tekrar Preview'e basmak zorundasınız.


Not: Aşağısını okumadan önce Text Mode'u Hatırlayalım:

Oluşturduğunuz/oluşturacağınız stadyumun kodları.İsterseniz hazır stadyum dosyalarından birini metin belgesiyle açıp,text mode da ki yazıların hepsini silip,o hazır stadyumun kodlarını yapıştırarak Visual Mode'a basıp sahayı hazırlamaya devam edebilirsiniz.


Not: Oluşturduğunuz cisimler/nesneler sahanın farklı yerlerinde de oluşabilir.Eğer böyle bir durum olursa Select'e tıklayıp orda durmasını istemediğiniz cisimleri/nesneleri delete'e basıp silebilirsiniz.


Şimdi Geçiyorum Çeşitli Cisimler/Nesneler Oluşturmaya:


Saha Çizgisi Oluşturmak:


Segment'e tıklıyoruz.Bir çizgi çiziyoruz.

bCoef: İşimize Yaramıyacak,geçin.

cMask: line yazıyoruz.(çünkü çizgi oluşturacağız.)

cGroup: Buna da ellemiyoruz.

trait: Buna da ellemiyoruz.

x,y:ellemeyin.

curve: oluşturacağımız çizginin açısı(Örneğin ceza sahası yayı çizgisi açısı yaklaşık 160-170 derece,düz çizgi ise 0 derecedir.)

vis: true yazıyoruz.

color: Bir HTML renk kodu girmeniz gerekir(Hex Colors.Yani Hex Renkleri.Örneğin beyaz:FFFFFF'tir.Hex Renklerini konunun en sonunda paylaşacağım.Girdiğiniz renk çizginin rengi olur.)

Disk Oluşturmak:


bCoef: İşimize Yaramıyacak,geçin.

cMask: Bir şey yazmıyoruz.

cGroup: Buna da ellemiyoruz.

trait: Buna da ellemiyoruz.

Radius: oluşturacağınız diskin genişliği.

invMass: Oluşturacağınız disk hareketli mi olacak hareketsiz mi.0 yazmak,diskin hareket etmeyeceği komutunu verir.1-2 vb. rakamlar yazmak diskin hareketli olacağı anlamındadır.Ama 1,117/1,899 gibi rakamlar da yazabilirsiniz.

damping: Ellemenize gerek yok.

color: Bir HTML renk kodu girmeniz gerekir(Hex Colors.Yani Hex Renkleri.Örneğin beyaz:FFFFFF'tir.Hex Renklerini konunun en sonunda paylaşacağım.Girdiğiniz renk çizginin rengi olur.)

Wall(Duvar)Oluşturmak:

Duvar demek,oyuncuların ve topun ötesini geçemeyeceği engeller demek.

Bunu oluşturmak içinse:

bCoef: İşimize Yaramıyacak,geçin.

cMask: wall yazıyoruz.

cGroup: Buna da ellemiyoruz.

trait: Buna da ellemiyoruz.

curve: Duvarın açısı,size kalmış.170 derece yazarsanız o kadar açı oluşturacak şekilde döner.

vis: true yazıyoruz.

color: Bir HTML renk kodu girmeniz gerekir(Hex Colors.Yani Hex Renkleri.Örneğin beyaz:FFFFFF'tir.Hex Renklerini konunun en sonunda paylaşacağım.Girdiğiniz renk çizginin rengi olur.)

Goal(Kale)Oluşturmak:

team: blue yazarsanız mavi takımın kalesi,red yazarsanız kırmızı takımın kalesi olur.

Kaleyi dikdörtgen veya kare şeklinde yapabilirsiniz.Fakat şu şekilde olmalıdır:

|____|

Direkleri ise disc oluşturarak yapmalısınız(yukarıa verdim.)

Plane Oluşturmak:

Bunu oluşturmak zahmetli bir iştir biraz.

Plane koyduğunuz yeri oyuncular aşamaz.Aman dikkat edin bir hata yapmayın.

TEXT MODE VE ÖNEMİ:

Text Mode'a herhangi bir hazır olan veya başkası tarafından hazırlanan sahanın kodlarını yapıştırıp,Visual Mode'a basarsanız;o saha karşınıza çıkar ve o sahayı geliştirebilirsiniz.Yalnız kopyaladığınız kodları yapıştırmadan önce Text Mode'da ki tüm kodları silmeniz gerekir.Onların yerine kopyaladığınız kodları yapıştırınız.

İşte haritanız hazır! İyi oyunlar!
 
Üst