• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.
Bu, hızlı yüklenen mobil optimize edilmiş bir AMP sayfadır, gerçek sayfayı yüklemek istiyorsanız bu metni tıklayın.

Haxball Harita Yapmak

mum

Özel Üye
Üyelik Tarihi
3 Nis 2008
Konular
2,214
Mesajlar
2,424
MFC Puanı
1,030
Merhaba arkadaşlar, şimdi sizlere haxballda harita yapmayı göstereceğim.

Site; www.haxpuck.com

NOT:
Internet Explorer 9 ile kesinlikle çalışmaz,uğraşmayın.Fakat Google Chrome'un,Mozilla Firefox'un ya da diğer tarayıcıların en güncel sürümüyle çalışır.

NOT2: Bu sistem mouse ile çalışır,komutları genellikle mouse ile verirsiniz.

Önce geçelim terimlere:

Select: Cisim veya nesne seçmenizi sağlar.

Rotate: Cismi dödürür/çevirir.

Scale: Cismin boyutunu küçültür/büyütür.

Segment: CMask kısmına line yazarsanız çizgi(penaltı noktası,ceza sahası çizgileri vb.) olur,bir şey yazmazsanız cisim olarak kalır.Sahada oynarken gözükür.

Vertex: Segment için belirlediğiniz nokta aralıklarıdır.

Disc: Kale direği,direk veya yuvarlak cisim görevinde kullanılır.

Goal: Kaledir,nereye bu çizgiden çizerseniz kale o olur.

Plane: Oyuncuların en fazla erişebilecekleri çizgidir(O çizgiyi aşamazlar.)


Üst Menü Terimleri:

New Stadium: Yeni stadyum açmanızı sağlar.

Text Mode: Oluşturduğunuz/oluşturacağınız stadyumun kodları.İsterseniz hazır stadyum dosyalarından birini metin belgesiyle açıp,text mode da ki yazıların hepsini silip,o hazır stadyumun kodlarını yapıştırarak Visual Mode'a basıp sahayı hazırlamaya devam edebilirsiniz.

Stadium Properties: Kesinlikle basmayın,bastığınız an tüm kodlar silinir ve çabalarınız boşa gider.

Help: Eğer ingilizceniz iyiyse yardım bölümünü okuyabilirsiniz.

Sol Menü Terimleri:

Properties: Seçeceğiniz/Seçtiğiniz/Oluşturacağınız/Oluşturduğunuz Cismin veya nesnenin özelliklerini gösterir.

Edit: Geri Al,kes,yapıştır,kopyala gibi komutları barındırır.(Cut:kes,Copy:kopyala,Paste:yapıştır,Un do:Geri al,Redo:Yinele)

Tools: Pek bi işinize yarayacağını tahmin etmiyorum/gereksiz.

Wiew: Preview'e basarsanız sahanızın nasıl görüneceğini gösterir size.Fakat Preview'e bastıktan sonra yapım aşamasına dönmek için tekrar Preview'e basmak zorundasınız.


Not: Aşağısını okumadan önce Text Mode'u Hatırlayalım:

Oluşturduğunuz/oluşturacağınız stadyumun kodları.İsterseniz hazır stadyum dosyalarından birini metin belgesiyle açıp,text mode da ki yazıların hepsini silip,o hazır stadyumun kodlarını yapıştırarak Visual Mode'a basıp sahayı hazırlamaya devam edebilirsiniz.


Not: Oluşturduğunuz cisimler/nesneler sahanın farklı yerlerinde de oluşabilir.Eğer böyle bir durum olursa Select'e tıklayıp orda durmasını istemediğiniz cisimleri/nesneleri delete'e basıp silebilirsiniz.


Şimdi Geçiyorum Çeşitli Cisimler/Nesneler Oluşturmaya:


Saha Çizgisi Oluşturmak:


Segment'e tıklıyoruz.Bir çizgi çiziyoruz.

bCoef: İşimize Yaramıyacak,geçin.

cMask: line yazıyoruz.(çünkü çizgi oluşturacağız.)

cGroup: Buna da ellemiyoruz.

trait: Buna da ellemiyoruz.

x,y:ellemeyin.

curve: oluşturacağımız çizginin açısı(Örneğin ceza sahası yayı çizgisi açısı yaklaşık 160-170 derece,düz çizgi ise 0 derecedir.)

vis: true yazıyoruz.

color: Bir HTML renk kodu girmeniz gerekir(Hex Colors.Yani Hex Renkleri.Örneğin beyaz:FFFFFF'tir.Hex Renklerini konunun en sonunda paylaşacağım.Girdiğiniz renk çizginin rengi olur.)

Disk Oluşturmak:


bCoef: İşimize Yaramıyacak,geçin.

cMask: Bir şey yazmıyoruz.

cGroup: Buna da ellemiyoruz.

trait: Buna da ellemiyoruz.

Radius: oluşturacağınız diskin genişliği.

invMass: Oluşturacağınız disk hareketli mi olacak hareketsiz mi.0 yazmak,diskin hareket etmeyeceği komutunu verir.1-2 vb. rakamlar yazmak diskin hareketli olacağı anlamındadır.Ama 1,117/1,899 gibi rakamlar da yazabilirsiniz.

damping: Ellemenize gerek yok.

color: Bir HTML renk kodu girmeniz gerekir(Hex Colors.Yani Hex Renkleri.Örneğin beyaz:FFFFFF'tir.Hex Renklerini konunun en sonunda paylaşacağım.Girdiğiniz renk çizginin rengi olur.)

Wall(Duvar)Oluşturmak:

Duvar demek,oyuncuların ve topun ötesini geçemeyeceği engeller demek.

Bunu oluşturmak içinse:

bCoef: İşimize Yaramıyacak,geçin.

cMask: wall yazıyoruz.

cGroup: Buna da ellemiyoruz.

trait: Buna da ellemiyoruz.

curve: Duvarın açısı,size kalmış.170 derece yazarsanız o kadar açı oluşturacak şekilde döner.

vis: true yazıyoruz.

color: Bir HTML renk kodu girmeniz gerekir(Hex Colors.Yani Hex Renkleri.Örneğin beyaz:FFFFFF'tir.Hex Renklerini konunun en sonunda paylaşacağım.Girdiğiniz renk çizginin rengi olur.)

Goal(Kale)Oluşturmak:

team: blue yazarsanız mavi takımın kalesi,red yazarsanız kırmızı takımın kalesi olur.

Kaleyi dikdörtgen veya kare şeklinde yapabilirsiniz.Fakat şu şekilde olmalıdır:

|____|

Direkleri ise disc oluşturarak yapmalısınız(yukarıa verdim.)

Plane Oluşturmak:

Bunu oluşturmak zahmetli bir iştir biraz.

Plane koyduğunuz yeri oyuncular aşamaz.Aman dikkat edin bir hata yapmayın.

TEXT MODE VE ÖNEMİ:

Text Mode'a herhangi bir hazır olan veya başkası tarafından hazırlanan sahanın kodlarını yapıştırıp,Visual Mode'a basarsanız;o saha karşınıza çıkar ve o sahayı geliştirebilirsiniz.Yalnız kopyaladığınız kodları yapıştırmadan önce Text Mode'da ki tüm kodları silmeniz gerekir.Onların yerine kopyaladığınız kodları yapıştırınız.

İşte haritanız hazır! İyi oyunlar!