-
- Üyelik Tarihi
- 2 Ağu 2016
-
- Mesajlar
- 11,694
-
- MFC Puanı
- -894
İtibar, yeni yayın döneminin ilk sayısı olan Ekim sayısında 15 Temmuz konulu yazılarıyla dikkatleri üzerine çeken Ercan Yıldırımın bir yazısına yer veriyor.
Türk edebiyatının her kuşaktan önemli isimlerinin ürünleriyle katkıda bulundukları İtibar, kapak tasarımında da değişikliğe giderek 61. sayısıyla okuyucusunu selamlıyor. İstikrarlı yazılarıyla derginin fikriyat sayfalarını omuzlayan Ercan Yıldırım siyasi kültürümüzün temellerini sorguluyor. Ona göre, siyasi kültürümüzün temelinde din ve ekmek kavgası var. Ne kadar kutuplaşma olursa olsun, yeni dönemin de başat kavgası bu iki alan üzerinden gelişiyor diyen Yıldırım, ekmek ve din talebinin aynı zamanda Kemalizmin yumuşak karnı olduğunun altını çiziyor. Millet, ekmekten de dinden de vazgeçmek istemiyor. 15 Temmuz işgal hareketi karşısındaki direnç aynı zamanda bununla bağlantılı. Harbi Umumiden günümüzde kısa Türkiye tarihi olarak da okunabilecek yazı şu cümlelerle sona eriyor: Kitleleri ekonomi yönlendirir, en nihayetinde varoluş ekmeğe dayanır, Türkiye söz konusu olduğunda ise din, ekmek kadar su kadar hayatidir.
İtibar, Hasan Aycının çizgilerini yayınlamaya devam ediyor. İbrahim Tenekecinin Otoparkta Bir Sığla adlı şiiriyle edebiyat sayfalarını açıyor. Derginin edebiyat ve kültür sayfalarından dikkat çeken birkaç satır şöyle: Dergi, Mustafa Ruhi Şirinin Anka Gibi, Emel Özkanın Nerdedir başlıklı şiirleriyle devam ediyor. Mehmet Aycının tabir edilmeye açık arka kapaktaki şiiri de dikkat çekiyor. Necip Fazıl Hikâye Ödülünü alan Mustafa Çiftçinin Kuşçu metni dikkat çekiyor. Seydi Alkanın Tarla öyküsü ise etkileşimli tahtayla etkileşemeyen bir öğretmeni anlatması bakımından son derece güncel. Dergideki sürpriz metinlerinden birisi de Ali Emrenin merakla beklenen Nurettin Zengi romanından bir parça: Halepin Aslanı. Hayrettin Orhanoğlu Ali Emre şiiri üzerine oylumlu bir yazı kaleme almış. Orhanoğlu, Emrenin şiirini Mehmet Akif, Necip Fazıl ve Sezai Karakoç bağıntısıyla gelen düşünce şiiri geleneği çerçevesinde anlamlandırıyor. Cihan Aktaş ise oteller konulu yazılarını değişik mekânlar üzerinden dokumaya devam ediyor. Necip Tosun da genç öykücülerin dikkatle okuması gerek bir metinle dergide yer alıyor: Genç Öykücüye Yol Haritası. Cemal Şakar, öykücülüğümüzün önemli isimlerinden Bahaeddin Özkişiyi inceliyor, yazarın metni üzerine eleştirilerini dile getiriyor.
Türk edebiyatının her kuşaktan önemli isimlerinin ürünleriyle katkıda bulundukları İtibar, kapak tasarımında da değişikliğe giderek 61. sayısıyla okuyucusunu selamlıyor. İstikrarlı yazılarıyla derginin fikriyat sayfalarını omuzlayan Ercan Yıldırım siyasi kültürümüzün temellerini sorguluyor. Ona göre, siyasi kültürümüzün temelinde din ve ekmek kavgası var. Ne kadar kutuplaşma olursa olsun, yeni dönemin de başat kavgası bu iki alan üzerinden gelişiyor diyen Yıldırım, ekmek ve din talebinin aynı zamanda Kemalizmin yumuşak karnı olduğunun altını çiziyor. Millet, ekmekten de dinden de vazgeçmek istemiyor. 15 Temmuz işgal hareketi karşısındaki direnç aynı zamanda bununla bağlantılı. Harbi Umumiden günümüzde kısa Türkiye tarihi olarak da okunabilecek yazı şu cümlelerle sona eriyor: Kitleleri ekonomi yönlendirir, en nihayetinde varoluş ekmeğe dayanır, Türkiye söz konusu olduğunda ise din, ekmek kadar su kadar hayatidir.
İtibar, Hasan Aycının çizgilerini yayınlamaya devam ediyor. İbrahim Tenekecinin Otoparkta Bir Sığla adlı şiiriyle edebiyat sayfalarını açıyor. Derginin edebiyat ve kültür sayfalarından dikkat çeken birkaç satır şöyle: Dergi, Mustafa Ruhi Şirinin Anka Gibi, Emel Özkanın Nerdedir başlıklı şiirleriyle devam ediyor. Mehmet Aycının tabir edilmeye açık arka kapaktaki şiiri de dikkat çekiyor. Necip Fazıl Hikâye Ödülünü alan Mustafa Çiftçinin Kuşçu metni dikkat çekiyor. Seydi Alkanın Tarla öyküsü ise etkileşimli tahtayla etkileşemeyen bir öğretmeni anlatması bakımından son derece güncel. Dergideki sürpriz metinlerinden birisi de Ali Emrenin merakla beklenen Nurettin Zengi romanından bir parça: Halepin Aslanı. Hayrettin Orhanoğlu Ali Emre şiiri üzerine oylumlu bir yazı kaleme almış. Orhanoğlu, Emrenin şiirini Mehmet Akif, Necip Fazıl ve Sezai Karakoç bağıntısıyla gelen düşünce şiiri geleneği çerçevesinde anlamlandırıyor. Cihan Aktaş ise oteller konulu yazılarını değişik mekânlar üzerinden dokumaya devam ediyor. Necip Tosun da genç öykücülerin dikkatle okuması gerek bir metinle dergide yer alıyor: Genç Öykücüye Yol Haritası. Cemal Şakar, öykücülüğümüzün önemli isimlerinden Bahaeddin Özkişiyi inceliyor, yazarın metni üzerine eleştirilerini dile getiriyor.