Neler yeni
Türkiye'nin En Güncel Forum Sitesi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

Java ME ile mobile yazılıma giriş /

ByOnur58

Kayıtlı Üye
MFC Üyesi
  • Üyelik Tarihi
    7 Ocak 2015
  • Mesajlar
    2,113
  • MFC Puanı
    10
  • MFC Seviyesi

Merhaba,

Bu dersimizde Java ME (j2me) ile cep telefonları için uygulama yazmaya başlayacağız. Eğer C, C++, C#, Php, Javascript gibi dilleri kullanıyorsanız javanın bu dillere çok benzediğini göreceksiniz. Çünkü java dili de diğerleri gibi C dilinden türetilmiştir.

İlk önce gerekli bilgileri verelim; java me (mobile edition) ile çalışmaya başlamak için bilgisayarınızda bir IDE programı bulunması önemlidir. Tabi ki not defteri ile de java kodları yazabilirsiniz fakat bu sizin için çok daha zahmetli olacaktır.

Ben Netbeans IDE adlı ücretsiz uygulamayı kullanıyorum. İnternette çok sayıda java derleyici ve emülatörleri bulabilirsiniz.

İlk olarak IDE programını çalıştırıp yeni boş bir "Java ME" projesi oluşturuyoruz. "Create hello midlet" onay kutucuğunu kaldırmazsanız otomatik olarak IDE bir "Visual Midlet" oluşturacaktır.

Projenizde "Source Packages" dizini içinde yeni bir midlet oluşturun. Midlet adında türkçe karakterler kullanmamaya özen gösterin. Örneğin "a", "midletim" veya "MainMidlet" gibi.

MIDLET NEDİR?

Midlet uygulamanızın kodlarını tutan ve mobil cihazınızda çalışan dosyadır. Bir midlet içerisinde startApp() pauseApp() ve destroyApp(boolean) fonksiyonları bulunur. (IDE bunları otomatik olarak ekleyecektir.)

startApp() fonksiyonu uygulama başlatıldığında veya duraklatıp tekrar aktifleştirdiğinizde çalışır.

pauseApp() fonksiyonu uygulama duraklatıldığında çalışır.

destroyApp(boolean unconditional) uygulama sonlandırılırken çalışır.

MainMidlet.java


Kod:
import javax.microedition.lcdui.*; // Görüntü ve ekran fonksiyonları kütüphanesi.
import javax.microedition.midlet.*; // Temel midlet kütüphanesi.

public class a extends MIDlet{

Display display = Display.getDisplay(this); // Ekranımızı tanımlıyoruz.

public **** startApp() {
Canvas c = new CanvasClass(); // CanvasClass sınıfından bir nesne türetiyoruz.
display.setCurrent(c); // Tuvali ekrana getiriyoruz.
}

public **** pauseApp() {
}

public **** destroyApp(boolean unconditional) {
}
}


CanvasClass.java

Kod:
package yunus;

import javax.microedition.lcdui.*;

public class CanvasClass extends Canvas
{
int basilanTus;

protected **** paint (Graphics g) // Canvas sınıfı bu fonksiyona sahip olmak zorundadır.
{
g.setColor(255, 255, 255); // Beyaz renk

g.fillRect(0, 0, getWidth(), getHeight()); // Arkaplanı beyaza boya

g.setColor(0, 0, 0); // Siyah renk

g.drawString("Basılan tuş : " + basilanTus, 5, 5, 0);
}

protected **** keyPressed (int keyCode)
{
basilanTus = 0;

repaint();
}
}


bu projeyi sorunsuz bir şekilde oluşturduysanız. Run -> Run Project veya toolbardaki (>) simgesine tıkladığınızda proje derlenecek ve emülatör içinde çalışacaktır.

Bastığınız her tuşun kodunu ekrana yazdıracaktır.
 
Üst Alt