• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.

Kahveyi fazla abartmayın

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Behice
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Behice

Kayıtlı Üye
Konum
İstanbul
Forum Yaşı
13 Yıl 4 Ay
Mesajlar
1,954
Tepkime puanı
20
Kahve bağımlılığı, obeziteye neden olabilir. Bilim insanlarının geçmişte yaptığı araştırmalar, günde 2-3 fincan kahve tüketiminin kilo kaybı sağlayacağı ve tip 2 diyebet riskini ortadan kaldırabileceğini göstermişti.

Yeni bulgular ise çok fazla kahvenin kilo kaybını önlediğine işaret etti.

Avustralyalı bilim insanları, kahvenin içinde bulunan klorojenik asitin (CGA) maddesinin, kilo artışına yol açabileceğini ve günde beş fincandan fazla kahve tüketildiği taktirde insülin direncini arttırabileceğini belirtti.

Daily Mail sitesinin haberine göre, Tarım ve Yemek Kimyası dergisinde (Journal of Agricultural and Food Chemistry) yayınlanan çalışmada, obez farelere farklı miktarlar klorojenik asit verilerek fareler incelendi.

Günde beş veya altı fincan kahve tüketimi eşdeğerinde klorojenik asit alan farelerin vücudunun yağ eritemediği görüldü. Obez fareler aynı zamanda bir diyabet öncesi durum olan daha yüksek glikoz toleransı gösterdi.

NORMALİN ÜZERİNE ÇIKMAYIN
Kafeinsiz kahvenin de tip 2 diyabet riskini azalttığı tespit edilince, kahvenin bu faydasının içindeki kafeinden farklı bir madde sayesinde olduğu anlaşıldı.

Kafeinin etkileri genel olarak bilinse de, kahve içmeden önce diğer bileşenlerin de göz önünde bulundurulması gerektiği not düşüldü.

Araştırma hakkında yorum yapan uzman Vance Matthews, 'orta miktarda kahve tüketiminin sorun yaratmayacağını' belirtti. Matthews, "Kahvenin etkileri ne kadar tüketildiğine bağlı. Günde iki veya üç fincan kahve içmek hala kardiyovasküler hastalıklar ve tip 2 diyabet riskini azaltıyor olabilir" dedi.
 
Geri
Üst