Neler yeni
Türkiye'nin En Güncel Forum Sitesi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

Kilo almak istiyorum ne yemeliyim?

Satürn

Emektar Yönetici
  • Üyelik Tarihi
    9 Şub 2015
  • Mesajlar
    41,192
  • MFC Puanı
    12,324
  • MFC Seviyesi

Kadınların çoğu zayıflamak için çalışırken bazı bayanlarda kilo alamama sorunu yaşar. Uzmanlar dengeli beslenme ile kilo almanın mümkün olduğunu açıkladı. Amerikan Hastanesi Beslenmeve Diyet Uzmanı Dilara Koçak yaptığı açıklamada vücut ağırlığının değerlendirilmesinde en sık kullanılan yöntemlerden birisinin Beden Kitle İndeksi (BKI) olduğunu belirterek kişinin zayıf ya da şişman olarak kabul edilmesi için bu değerin bilinmesi gerektiğini kaydetti. Koçak BKI'nin ağırlığımızın (kg) boyumuzun karesine (m²) bölünmesi ile hesaplandığını vurgulayarak beden kitle indeksi 185’un altında olanların zayıf olarak kabul edildiğini kaydetti.
Kilo almak için dengeli beslenin
Koçak kilo alamama sorunu yaşanların bunun öncelikle herhangi bir sağlık sorunundan kaynaklanıp kaynaklanmadığı araştırmaları gerektiğini dile getirerek "Daha sonra bir diyet uzmanı tarafından beslenme planlanmalıdır. Fazla miktarda yağ tüketilmesi veya karbonhidratlara aşırı yüklenilmesi dengeli bir kilo artışı sağlamayacaktır. Şişmanlamak için yapılması gereken her besin grubundan yeterli ve dengeli tüketerek düzenli bir beslenme programı uygulamaktır. Bu beslenme planı çerçevesinde düzenli yapılan hafif egzersizler de yağ dağılımının dengeli olabilmesi için yardımcı olacaktır." diye konuştu.
Çok yemek
“25 yaşındayım. 175 cm boyunda 57 kilo ağırlığındayım. Ne yersem yiyeyim ne kadar fazla yesem de yaramıyor kilo alamıyorum. Ne yapmalıyım? Sigara içiyorum ve bırakamıyorum.”
Kilo alabilmeniz için öncelikle sigarayı bırakmalısınız. Sigarayı bırakmak bir irade işi olup istendiği zaman halledilebilir.
Kilo alabilmeniz için de aşağıda yazdığımız şeylere uymanız gereklidir.
Öncelikle düzenli ve dengeli bir beslenme olmalıdır.
Sabah kahvaltısında reçelli ballı marmelatlı tereyağlı ekmekpeynirli tost tahin pekmez veya gözleme bulunmalı ve biraz fazla yemeli.
Çorbalar koyu olmalı unlu terbiyeli hazırlanmalı.
Sütlü gıdalara ceviz fındık yumurta gibi şeyler eklenip enerji miktarı artırılmalı.
Gün aralarında kuru üzüm erik kayısı fındık fıstık ceviz gibi şeyler yemeli.
Çay kahve veya meyve suları bol şekerli içilmeli.
Tatlı gıdalara ağırlık vermeli.
 
Üst Alt