- Konum
- BERTUNA
-
- Üyelik Tarihi
- 2 Haz 2020
-
- Mesajlar
- 5,354
-
- MFC Puanı
- 16,350

MATEMATİK'TE GENEL HEDEFLER
1. Matematiğe karşı olumlu tutum geliştirebilme
2. Matematiğin önemini kavrayabilme
3. Varlıklar arası temel ilişkiyi kavrayabilme
4. Zihinden hesaplamalar yapabilme
5. Dört işlemi (toplama, çıkarma, çarpma, bölme) yapabilme
6. Problem çözebilme
7. Problem kurabilme
8. Çalışmalarda; ölçü, pratik, plan, çizelge ve cetvellerden yararlanabilme
9. Temel işlemleri (yüzde, faiz, iskonto vb.) yapabilme
10. Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler kazanabilme
11. Matematik dersinde edinilen bilgi becerileri diğer derslerde kullanabilme
12. Geometrik şekiller arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
13. Geometrik şekillerin alan ve hacimlerini kavrayabilme
14. Çevredeki eşyaların şekilleri ile kullanımları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
15. Basit cebirsel işlemleri yapabilme
16. Birinci dereceden bir ve iki bilinmeyenli denklem sistemlerini kullanarak problem çözebilme
17. Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanabilme
18. Çalışmalarında düzenli, dikkatli sabırlı olabilme
19. Tarafsız, araştırıcı, açık fikirli bir kişiliğe sahip olabilme
20. Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme
21. Karşılaştığı problemleri çözebilecek yöntemler geliştirebilme
22. Estetik duygular geliştirebilme
MATEMATİKASEL ÖZEL HEDEFLER
1. 100 içinde; dörder, sekizer, üçer, altışar, dokuzar ve yedişer ritmik sayabilme
2. 100.000 içinde; onar, yüzer, biner ve on biner ritmik sayabilme
3. kümeler arasındaki eşitlik ve derinlik ilişkilerini kavrayabilme
4. Tek ve çift doğal sayıları tanıyabilme
5. Paydası 2, 3, 4 ve 6 olan basit kesirleri kavrayabilme
6. Basit kesirlerle problem çözebilme
7. Toplamları en çok dört basamaklı olan doğal sayılarla toplama işlemi yapabilme
8. Paydaları 2, 3, 4 ve 6 olan eşit paydalı basit kesirlerle toplama işlemi yapabilme
9. En çok dört basamaklı doğal sayılarla çıkarma işlemini yapabilme
10. Toplama ve çıkarma işlemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
11. Çarpımları 100 içinde kalacak şekilde, doğal sayılar ile çarpma işlemini yapabilme
12. İki basamaklı doğal sayılar, en çok iki basamaklı doğal sayılarla çarpma işlemi yapabilme
13. Çarpma ve bölme işlemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
14. Dört işlemi kullanarak problem çözebilme
15. Desimetre ve milimetre bilgisi
16. Desimetre ve milimetre ile ilgili bilgileri uygulayabilme
17. Saati okuyabilme
18. Sıvı ölçüsü birimi “ litre ” ile “ yarım litre ” bilgisi
19. Ölçülerle ilgili problem çözebilme
20. Şekil ve sütun grafiklerini kavrayabilme
21. Kapalı yüzey ve cisimleri tanıyabilme
22. Küp, prizma, silindir ve kürenin özelliklerini kavrayabilme
23. Karenin, dikdörtgenin, üçgenin ve çemberin özelliklerini kavrayabilme
24. Kareyi, dikdörtgeni, üçgeni ve çemberi çizebilme
25. Karenin, dikdörtgenin ve üçgenin çevre uzunluklarını hesaplayabilme
KAYNAKÇA
1. Koza Yayıncılık: Doç. Dr. KARACA Mehmet-GÜNDOĞDU Lokman İlköğretim Matematik Ders Kitabı 3, Ankara 2000
2. M.E.B Yayınları: TAŞ Mithat, Ejder Nadire İlköğretim Matematik Ders Kitabı 3, Anadolu Üniversitesi-ESKİŞEHİR 1996
3. Metin Mısırlı: Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi
4. Pegem Yayıncılık: Abdurrahman KILIÇ- Serdal SEVEN, Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Ankara 2004
5. T.C Milli Eğitim Bakanlığı: İlköğretim Okulu Matematik Dersi Öğretim Programı, MEB Basım Evi, Ankara 1998
6. TDK Türkçe Sözlük cilt: 1-2, Türk Tarih Kurumu Basım Evi, Ankara, 1998
Not:
Bu Genel Ve Özel Hedefleri İlköğretim 6.sınıfa başlatılan bir öğrenci için TRWE_2012 tarafından derlenmiştir.Kendisiyle sabit olarak tecrübe edilmiştir.