- Konum
- ىαкαяyλ
-
- Üyelik Tarihi
- 27 Kas 2009
-
- Mesajlar
- 24,120
-
- MFC Puanı
- 79
METAFİZİKSEL İNANÇ
İnanca bağlı metafiziksel kabuller, tüm gerçeklikle ilgili olmak gibi bir özellik taşırlar. Bu türlü kabullerin başlıcaları şunlardır:
1.Maddi/materyal ya da tinsel olsun, herşeyin temelinde yatan bır gerçeklik vardır.
2. Bu temel töz ya monistik (Spinoza) ya dualistik (Descartes) ya da pluralistik (Leibniz) dir
3.Artık parçalanamaz olan temel elemanlar - atom- vardır ki, bunların birbirine bağlanmasıyla nitelikler ve cisimlerin görülenemez çokluğu oluşur
4.Temelde herşey birdir; çokluk kaba bir görüntüdür ve bu nedenle bir olan'a döner
5.Tüm varolanların bağlı olduğu tek bir gelişim vardır
6.Tin mutlaktır ve herşey yaratıcısıdır
7. Evren ya belli bir anda yaratılmıştır ya da sonsuzdur
8.Tanrıdan maddeye doğru inen hiyerarşik bir düzen vardır,
9.Bir üst-evren, idelerin görülenemez gerçek evreni vardır, görülenen evren, bu idelerin kaba gölgeleridir, son olan şey bu nedenle sadece ilk olan şeye dayanılarak anlaşılabilir.
Bu kabullerin mutlak zorunluluk ve sonsuz doğruluk önermeleri olarak ortaya atılmış olmaları, onların inançsal özellikte önermeler olmalarını asla değiştirmez. Buna rağmen, onların belirli bir işlevleri olduğunu, sorunu ortaya koyma biçimimizi değiştirdiğimizde görebiliriz.
Alıntı.
İnanca bağlı metafiziksel kabuller, tüm gerçeklikle ilgili olmak gibi bir özellik taşırlar. Bu türlü kabullerin başlıcaları şunlardır:
1.Maddi/materyal ya da tinsel olsun, herşeyin temelinde yatan bır gerçeklik vardır.
2. Bu temel töz ya monistik (Spinoza) ya dualistik (Descartes) ya da pluralistik (Leibniz) dir
3.Artık parçalanamaz olan temel elemanlar - atom- vardır ki, bunların birbirine bağlanmasıyla nitelikler ve cisimlerin görülenemez çokluğu oluşur
4.Temelde herşey birdir; çokluk kaba bir görüntüdür ve bu nedenle bir olan'a döner
5.Tüm varolanların bağlı olduğu tek bir gelişim vardır
6.Tin mutlaktır ve herşey yaratıcısıdır
7. Evren ya belli bir anda yaratılmıştır ya da sonsuzdur
8.Tanrıdan maddeye doğru inen hiyerarşik bir düzen vardır,
9.Bir üst-evren, idelerin görülenemez gerçek evreni vardır, görülenen evren, bu idelerin kaba gölgeleridir, son olan şey bu nedenle sadece ilk olan şeye dayanılarak anlaşılabilir.
Bu kabullerin mutlak zorunluluk ve sonsuz doğruluk önermeleri olarak ortaya atılmış olmaları, onların inançsal özellikte önermeler olmalarını asla değiştirmez. Buna rağmen, onların belirli bir işlevleri olduğunu, sorunu ortaya koyma biçimimizi değiştirdiğimizde görebiliriz.
Alıntı.