• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

NBA 2K18, Son zamanların en zor oyunu

Herkül

Admin
Üyelik Tarihi
4 Haz 2013
Konular
8,797
Mesajlar
29,749
MFC Puanı
17,460
NBA 2K18, Son zamanların en zor oyunu
zJmqZR.jpg


2K Sports'un her yıl daha da geliştirdiği seri yine karşımızda

NBA 2K18, son zamanlarda incelediğin en zor oyunlardan biri olabilir. Bunu oyunun zor olduğu için söylemiyorum, daha çok oyun hakkındaki duygularımı bir türlü toparlayamadığım için söylüyorum. Bir taraftan NBA 2K18 ile serinin genel oynanış elementleri geçtiğimiz yıldan daha başarılıyken, oyunda yapılan bir takım değişikler fikrimi tekrar gözden geçirmemi sağladı. Bir yandan bu değişikliklerin oyun için iyi olduğunu düşünürken, bu yılın daha çok 2K Sports'un NBA 2K18 üzerinden para biriktirmeye çalışması gibi hissediyorum.

İlk olarak, oyunun en büyük değişikliği olan "MyPlayer" modu hakkında konuşalım. Bilmeyenler için; MyPlayer modu, size oyun içerisinde kendinize ait bir karakter yaratıp, kariyer modu ile istediğiniz NBA takımına giriyor ve kendizini geliştirip efsane olmaya çalışıyorsunuz. Geçtiğimiz yıllarda, MyPlayer en çok zaman geçirdiğim tartışmasız en sevdiğim modlardan biriydi. NBA 2K18'de de bu geleneği bozmadım ve epey bir vakit geçirdim. Ancak, geçtiğimiz yıldan daha çok şikayetim oldu.

Yayınlanan NBA 2K18 videolarındn görebileceğiniz gibi MyPlayer, Destiny'de bulunan sosyal mekan olan The Tower gibi bir yer olan MyNeigborhood gibi bir alana yayıldı. MyPlayer deneyimimizin tamamını burada geçiriyoruz. The Neighborhood'da bir sürü şey bulabilirsiniz. Mağazadan mağazaya gidip alışveriş yapabilir, berbere gidip karakterinize yeni bir saç modeli yaptırabilir, dövmeciye gidip baştan aşağı dövme yaptırabilir, ve hatta bir spor salonuna gidip karakterinizin seviyesini yükseltebilirsiniz.

Tüm bu saydıklarımın dışında sevilen The Playground ve Pro-Am gibi modlarda The Neighborhood'un içine eklenmiş vaziyette. Tüm bu modların tek bir çatı altında toplanması, oyunculara taze ve uzun soluklu bir NBA 2K18 tecrübesi hazırlıyor ki bu gayet iyi bir durum. The Neighborhood kesinlikle mükemmel bir fikir. Ancak, tabi ki bu konuda bazı şikayetlerim olacak. İlk olarak bu alanın dağılımı birbirinden çok uzak. Karakterinizin çok yavaş hareket ettiğini göz önünde bulundurursak, yolun yarısındaki berbere gitmek için bile dakikalarınızı harcıyorsunuz. Bunun dışında bir de teknik hatalar devreye giriyor. Farklı mekanlara girince yaşanan donmalar ve grafik hataları bu güzel deneyime balta vurabiliyor. Yüklenme ekranlarının aşırı yavaş olmasını işin içine katmıyorum bile. Tabi bu saydıklarım oyunun daha yeni olması ile de kaynaklı ve güncellemeler ile halledilebilir türden. Onlar da hallolduğu zaman The Neigborhood, NBA 2K serisinin en başarılı modu olacak.

MyPlayer'a yapılan belki de en büyük değişiklik ise karakterinizi seviye atlatmak olabilir. Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi karakterimizin özelliklerini arttırmak için Virtual Curreny ( VC ) kullanıyoruz ama bu seviye atlama şekli geçtiğimiz yıla göre çok yavaşlamış. NBA 2K17'de belirli bir VC karşılığında 5-6 seviye atlayabiliyorken, aynı miktarda VC ile sadece 2-3 seviye atlayabiliyoruz. Yani daha iyi bir basketbol oyuncusu olmak istiyorsanız, oyun sizin için er ya da geç tekrara bağlayacak.

Ek olarak, yeni seviye atlama sistemine aynı zamanda skill sınırı getirilmiş. Örnek vermek gerekirse, üç sayılık atış özelliğinizi sınırına kadar VC harcayarak doldurduğunuz zaman belirli bir noktada duracak. Ne kadar VC'niz olursa olsun, bu rakamı yükseltemeyeceksiniz. Ancak, karakterinizin seviyesini yükselttiğiniz zaman, bu özelliğin sınırı kalkacak ve tekrar üç sayılık atış özelliğinizi yükseltebileceksiniz. Yani bahsetmiş olduğum için iş biraz grindda bitiyor. Grind yapmaktan nefret etmiyorum, onu belirteyim. Ancak, bir süreden sonra NBA 2K18'den soğumaya başladım. Çünkü oyunun seviye atlama sistemi sizi er ya da geç mikro satın almalar ile VC almak için para harcamaya itiyor. Mikro satın alımlar çoğu oyunda beni rahatsız etmese de , oyun sanki mükemmel bir şekilde sizi mecbur ediyor gibi hissettiriyor. Yani sadece cebinizdeki para ile oyunu seven ve vakit buldukça oyunu oynayıp, yüzlerce saatte son seviyeye ulaşmış olan birine tek seferde geçebilirsiniz.

Sadece bununla kalmayan VC kullanımı, NBA 2K18'de bütün kozmetik oğelerde de işliyor. Örnek vermek gerekirse, MyPlayer karakterinizi ilk defa yaptığınızda sakal bile ekleyemiyorsunuz. Bunun yerine, oyunun başlarında bir görev kapsamında berbere gidiyorsunuz ve değerli VC'lerinizi berberde saç tıraşı ve sakal için harcıyorsunuz. Bu tarz VC kozmetik öğeler belirli bir seviyeye ulaşana kadar The Neighborhood'da ulaşılamaz durumda. Biz de bu öğeleri erken açmak için VC satın almak zorundayız. Söylemek istediğim şey 2K Sports oyunculara para harcatmak için epey bir uğraşmış. Bu da gerçekten çok can sıkıcı bir durum. Oyunlara zaten yüksek miktarlarda paraların ödenmesinin ardından, bir de oyun içerisinde ilerlemek için para ödemek zorunda kalıyoruz.

Herkesin şikayetçi olduğu ve oyunu yerden yere vurduğu VC tartışmasından uzaklaşmak gerekirse, biraz da MyPlayer'ın hikayesinden bahsedelim. Geçtiğimiz yıllardaki üniversite takımından NBA geçiş yapmaya çalışan karakter hikayesinden vazgeçen 2K18, sokak basketbolcusu DJ'i bizimle tanıştırıyor. Lokal sokak basketbolu turnuvasından, bizim seçimimiz olan bir NBA takımına geçiş yapıyoruz. Geçmişten farklı bir şey yapmak ne kadar iyi olsa da, NBA 2K16 ve NBA 2K17'de ki kolej hikayesini başarılı buluyordum. Tabi bu değişiklik o kadar da önemli değil ama kolej hikayesi daha da geliştirilebilirdi. Sonuçta günümüzde NBA Draft seçimleri genelde üniversitelerden oluyor.

Normalde spor oyunlarındaki hikaye modundan bir beklentim olmaz, ama NBA 2K18'in hikayesi olmayan beklentimden bile kötü. Yazım berbat, seslendirmeler kötü ve karakter animasyonları çirkin. Bununla kalmıyor ve hikayedeki ara sahneler daha da arttırılmış. Oyunda zaten uzun bir bekleme süresi varken, geçilemeyen ara sahneler ile birlikte canınızı sıkabilir. Özellikle geç saatlerde konsol veya PC başındaysanız her ihtimale karşı yanınızda bir yastık bulundurun. Karakterimizin her maça çıkışında, odaya girişinde vb. animasyonlarda sürekli aynı animasyon kullanılmış. Kimsenin oyunu hikayesi için oynamadığını düşünen 2K Sports, bu yüzden fazla emek göstermedi herhalde. Ara sahneler yerine direkt olarak aksiyona girsek daha güzel olurmuş.

Oyun hakkında pozitiften fazla negatif düşüncelerim var. Ancak oyunun kötü olduğunu düşünmüyorum, hatta ilk paragrafta söylediğim gibi oyun genel oyun elementleri olarak kendini geliştirmeye devam ediyor. Özellikle oyuncular üzerinde yapılan fizik değişiklikleri, oyunun mekaniğini iyi bir yönde etkilemiş. Lebron James ve Derrick Rose arasındaki farkı karakterin kontrolünde verdiği his hile fark edebiliyorsunuz. Bu sayede hızlı koşmaya basılı tutup saha boyunca koşmak yerine, oyuncular arasında değişim yapabiliyorsunuz. Dribling ve topun fizikleri de aynı zamanda oyunda geliştirilen bir diğer mekaniklerden. Ayrıca, top çalma artık hiç olmadığı kadar efektif, özellikle bu konuda yetenekliyseniz rakibinizden neredeyse tüm topları faul yapmadan alabilirsiniz. Ancak, oyunda defans yapmak bir önceki oyuna göre çok daha zor hale gelmiş.

Oynanış konusunda herkesin şikayetçi olduğu konu ise yeni şut göstergesi oldu. Eskiden oyuncuların altında olan şut göstergesi, sol üst tarafa küçük bir şekilde görünüyor. Mümkünse eskisini geri alalım sayın 2K Sports. Ayrıca, eski oyunlarda bulunan şut mesafesi göstergesi de oyundan kaldırıldı. Oynanışı etkilemese de kimseye zararı olmayan güzel bir ayrıntıydı. Bu küçük şikayetler dışında doğruyu söylemek gerekirse, NBA 2K18 serinin en iyi realistik basketbol simülasyonu olmuş. MyPlayer'daki karakterler ne kadar yapay ve çirkin görünse de asıl basketbolcular gayet başarılı ve gerçekçi görünüyor. Animasyonlar arada biraz sapıtabilir ama o kadar da olsun. Grafik bakımından zengin ve başarılı bir oyun olmuş.

Oyunda bulunan diğer modlardan da biraz bahsetmek gerekirse, MyTeam, MyGM ve MyLeague, bir önceki oyun ile hemen hemen anı kalmış. MyGM için güzel koçluk geliştirmeleri yapılmış ve takımı yönetmek daha kolay bir hale gelmiş. Ancak, MyGM'e neden hikaye eklenmiş onu da bilmiyorum. Bu hikaye tamamen yazılı ve hiç bir ses yok. MyTeam için ise kullanıcıların büyük bir lag şikayeti var. Umalım da 2K Sports bunu bir an önce düzeltsin.

Sonuç olarak, NBA 2K18 bize bir yandan çok güzel bir oyun, bir yandan da çok can sıkan bir deneyim sunuyor. MyPlayer şu an için mikro satın alımların ve küçük bugların gölgesi altında kalmış durumda. Ancak, oyun kendini genel olarak geliştirmeyi başarmış ve oynanışı eğlenceli bir hale getirmiş. NBA 2K18'in gelecek günlerde kendini daha da geliştireceğine eminim.


Alinti
 
Üst