Sanal alemin son fenomenlerinden Pinterest; genel anlamda duyguların, bilgilerin, reklamların, tanıtımların, ilgi alanlarının görseller aracılığıyla ifade edildiği bir sosyal medya mecrası olarak tanımlanabilir. Kullanıcıların herhangi bir web sitesinde gördüğü ya da yüklediği resim veya videolar Pinterest’te ‘pin’ adıyla ifade ediliyor. Bu plaformda kullanıcılar akıllarına gelen hemen her şeyi pin’leyebiliyor.
Pinterest uygulamalarının esası Facebook ve Twitter gibi diğer sosyal ağ sitelerinin uygulamalarıyla aynı mantığa sahip bulunuyor; amaç paylaşmak. Platformun kendine özgü olan tarafı ise bu paylaşımların metin değil de görsel esaslı olması. Siteye bir pin eklendiğinde altına 500 karakter uzunluğunda bir açıklama metni ya da bir bağlantı da eklenebiliyor. Bu görsel ağırlıklı platformda kullanıcıların hesabı pinboard (pano) adı verilen ve değişik kategorilerde oluşturulabilen dijital panoların birleşiminden meydana geliyor. Bir kullanıcının ‘follow all’ yaparak bir başka kullanıcının Pinterest hesabındaki bütün pinboard’ları veya direkt takip etmeyerek sadece seçtiği pinboard’ları izlemesi mümkün oluyor. iPhone, iPad ve Android uygulamaları da bulunan Pinterest’e kendi sayfasındaki bilgileri doldurarak veya Facebook ya da Twitter hesaplarından bağlanılarak kayıt olunabiliyor.
Kendini sürekli olarak yenileyen bir sosyal medya sitesi olan Pinterest yeni bir arayüzle görsellerin daha büyük olmasını sağladı ve kullanıcıların görsellere baktıkları sırada ana sayfadan ayrılma sorununu ortadan kaldırdı. Görsel paylaşımı yapılan bir site olmanın ötesine geçmek isteyen platform 3 farklı pinleme alternatifiyle kullanıcılarına yeni avantajlar da getiriyor. Yemek, perakende mallar ve filmler konularındaki yeni kategoriler kendi içinde kullanıcıya daha çok seçenek sunan bir hal alıyor. Pinterest ortamını reklam verenler için daha cazip bir hale getirecek olan uygulamayla pin’ler daha işlevsel hale getiriliyor. Böylece; örneğin bir film pin’i seçildiğinde fotoğrafın yanı sıra filmin oyuncuları, vizyona girme tarihi gibi detaylar da eklenebilecek.
Pinterest bu yenilikle içeriğini de, kullanıcı sayısını da arttırmayı hedefliyor. Markalara reklam opsiyonu tanıyan bu özellikle platformun önemli sorunları arasında bulunan kırık link probleminin de ortadan kaldırılması amaçlanıyor.